E cuniculi kanillamme (meilläkö)
Eli siis ostettiin kuukaus sitte faunattaresta leijonanharjaskaniuros. Kaikki sujui hyvin, kunnes huomasin sen silmässä sinisenharmaan läntin. No soitettiin sitten eläinlääkärille ja aika saatiin vasta parin päivän päähän, sano että saattaa olla E CUNICULI. Määräs sitte axilurkuurin ainakin siihen asti et tultaisiin sinne eläinlääkäriin ja saataisiin tietää onko E cuniculi.
No päästiin maanantaina eläinlääkärille, kanin silmä oli tulehtunut muutenkin, ja eläinlääkäri määräs antibiootit ja silmätipat. Se otti verikokeet pupusta ja sanoi että 2-4pv pitää oottaa verikoetuloksia.
Ootettiin 8pv niin saatiin tietää että rakkaalla kanillani on E cuniculi.... SE VIHA JA SURU SITÄ ELÄINKAUPPAA/KANIN KASVATTAJAA KOHTAAN KUN OLI MEILLE SAIRAAN KANIN MYYNYT! Tiedän että se on 80%kaneista mutta harvalla vain puhkeaa, mutta miksi pitää teettää sairaita kaneja!?
Jatkettiin axilur kuuria ja elettiin normaalisti.
MUTTA SITTEN MÄ MUISTIN: ennen tätä kaikkea, kun en vielä tiennyt koko E cuniculista, olin syöttänyt ruokaa kanilleni suun kautta (tiedän sairasta) nyt mietin voiko se olla minulla.... meillä on 4 ihmistä ja kaksi kissaa perheessämme. Voiko se olla kissoillamme kun toinen on kuitenkin ottanut emon roolin ja alkanut pestä kaniani. Kani, kissat ja perheeni on kaikki TODELLA rakkaita mulle, mutta se E cuniculi kanillani pilaa kaiken!
Haluaisin lopettaa kanini siinä pelossa että se tartuttaa kissamme tai meidät, mutta isäni sanoi kun saimme tietää siitä kanini loisesta että "me ei sitä lopeteta".
Miten sanon isälleni siitä?!
T:11v tyttö