Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyysraja on Suomessa nettotuloina 1 190 euroa kuukaudessa tai 14 300 euroa vuodessa. Oletko siis köyhä?

Vierailija
02.04.2017 |

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/419616-tassa-menee-suomalainen…

Jos olet pienituloinen, niin mitä teet työksesi?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo saan rahaa nettona jotain 850 e kuussa. Olen opiskelija ja osa-aikainen myyjä. Aiemmin kun en opiskellut, pääsin vuoden ajan elelemään myyjänä jollain 1500-1700 e kuussa. Ja sitä ennen sain niin vähän tunteja, että meni taas tuon alle. Eli 23-vuotisesta elämästäni olen 22 vuotta elänyt köyhyysrajan alapuolella. En silti koe kärsineeni.

Vierailija
2/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaalla olen ja yli menen, mutta en paljoa. Hyvin pärjään ja olen onnellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen glamourblondi.

Vierailija
4/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä. Opiskelen ja teen sekalaisia keikkatöitä, joilla on tienannut tänä ja viime vuonna 0-80 e/kk tuntimäärästä riippuen.

Vierailija
5/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä yli 30000 euroa/v mutta muutama vuosi sitten kun irtisanouduin ja tein keskeneräiset jatko-opintoni loppuun tuloni olivat tuota luokkaa. Ihan hyvin tulin toimeen kun oli jo lähes velaton omistusasunto josta laina oli lyhennysvapaalla ja sen lisäksi hyvänkokoinen rahastosalkku, josta en nostanut tuloja vaan pidin edelleen kasvamassa. Vähän piti välillä tiukistella mutta eihän elämässä pääse eteenpäin jos ei välillä säästele.

Vierailija
6/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Elätän itse itseäni AMK:n ohessa ns hanttihommilla, n 90 tuntia kuussa. Onneksi on kaupungin asunto, muuten olisin kusessa.

Ei harmita, koska ehkäpä tässä pikkuhiljaa alkaa olla saumaa rahakkaampiin hommiin. Ja vaikka niitä ei tulisikaan, nykyisessä työssä täysillä tunneilla pääsisi sentään köyhyysrajan yli.

Vierailija
7/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspäivärahalla.

697 e/kk

Terveys enny. Tuki- ja liikuntaelin. Sydän- ja verisuoni.

Vierailija
8/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdeksän euron päiväpalkalla ei moiset murheet paina...

Vierailija
9/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön, pienellä ansiosidonnaisella. Ansiosidonnainen nettona taitaa jäädä tuon rajan alle, mutta jos pääomatulot lasketaan mukaan, sitten pääsen reilusti rajan yli. En miellä itseäni köyhäksi, elän miehen siivellä ihan mukavasti.

10/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan työmarkkinatukea. en kyllä miellä itseäni köyhäksi koska raha riittää kaikkeen mitä haluan (kaljaa) ja elämäni on ihan kivaa (trollailu av-palstalla) 

Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)

Vierailija
11/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Elätän itse itseäni AMK:n ohessa ns hanttihommilla, n 90 tuntia kuussa. Onneksi on kaupungin asunto, muuten olisin kusessa.

Ei harmita, koska ehkäpä tässä pikkuhiljaa alkaa olla saumaa rahakkaampiin hommiin. Ja vaikka niitä ei tulisikaan, nykyisessä työssä täysillä tunneilla pääsisi sentään köyhyysrajan yli.

Miten niin onneksi on kaupungin asunto? Ainakin minun kotikaupungissani kaupungin asunnoissa kaikkein kallein vuokra.

Vierailija
12/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin onneksi on kaupungin asunto? Ainakin minun kotikaupungissani kaupungin asunnoissa kaikkein kallein vuokra.

Riippuu kaupungista. Itse olen tyytyväinen, että osuuteni vuokrasta on vain n 300 euroa. :)

Vierailija
13/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tullut mieleen, että ehkä kaikissa kaupungeissa ei ole niin?

Vierailija
14/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloni jää reilusti alle köyhyysrajan, mutta silti pankkitilini kasvaa 3-4 tonnilla vuodessa. Mihin te oikein saatte rahanne menemään? Asun kyllä myös Helsingissä, missä asuminen ei ole halpaa, mutta oma velaton asunto kyllä löytyy.

T. Lidl-mies.

Vierailija
15/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruspäivärahalla.

697 e/kk

Terveys enny. Tuki- ja liikuntaelin. Sydän- ja verisuoni.

eli olet liikalihava läski, joka on mässännyt terveytensä.

Vierailija
16/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työkseni investointeja enkä ole viellä investoinut mihinkään mutta omaisuuteni kasvaa arvolisäverojen myötä.

Vierailija
17/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä. Teen ns. hanttihommia kympin tuntipalkalla ja töitä on yleensä 70-120 tuntia kuussa.

Vierailija
18/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon mukaan olen köyhä,tosin on omistusasunto ja vähän käytetty auto ilman velkaa.Olen osa-aikatyössä.

Vierailija
19/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alle tuon rajan. Kirkkaasti.

Vierailija
20/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää alle.Asiantuntijatyö.Maisteri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi