Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhyysraja on Suomessa nettotuloina 1 190 euroa kuukaudessa tai 14 300 euroa vuodessa. Oletko siis köyhä?

Vierailija
02.04.2017 |

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/419616-tassa-menee-suomalainen…

Jos olet pienituloinen, niin mitä teet työksesi?

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuon mukaan köyhä, näin työttömänä. Mutta onneksi säästöjä löytyy ihan tarpeeksi.

Vierailija
22/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja - pätkätöissä, alle köyhyysrajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen. Siis virallisesti. Tienaan nettona opintotuen 504€ ja satunnaisten keikkatöiden palkan työvuoroista riippuen. Vanhemmat onneksi tukevat rahallisesti, jos teen töitä muutamia vuoroja kuussa niin en ole köyhä mutta muuten taitaa jäädä tulot rajan alle.

T. Opiskelija

Vierailija
24/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna-Marjaana kirjoitti:

nostan työmarkkinatukea. en kyllä miellä itseäni köyhäksi koska raha riittää kaikkeen mitä haluan (kaljaa) ja elämäni on ihan kivaa (trollailu av-palstalla) 

Prioriteetit kohdallaan. Edessä loistava tulevaisuus.

Vierailija
25/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jään reippaasti alle rajan.

Eläkkeellä.

Vierailija
26/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso kanssa yhteenlasketut tulot jaettuna molemmille ja vuoden keskiarvo jää hieman tuon alle.

Ylimääräistä rahaa ei ikinä ole, mutta en kyllä pysty mitenkään mieltämään meitä köyhiksi. Asunto Helsingin keskustassa (erittäin pieni lainanlyhennys), purjevene (pito ja käyttö edullista), syödään hyvin (kotona), laaja ystävä- ja tuttavapiiri taide-, tiede- ja bisnesalan ihmisiä. 

Köyhyys kaikkien lehtijuttujen mukaan taitaakin olla enemmänkin henkisen pääoman kuin rahan puutetta.

Jos olisi rahaa, haluaisin matkustaa, ostaa joskus hienoja vaatteita, käyttää kauneus- ja liikuntapalveluja ja syödä ulkona. Näitä ilman on kuitenkin pärjätty ihan hyvin.

Vierailija
27/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näköjään virallisesti köyhä. Koulunkäyntiavustajana työskentelen ja on henkisesti rankka työ. Elätän perheeni käytännössä tuilla, palkka ei riitä edes vuokraan.

Vierailija
28/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vielä edellisvuonna köyhä, en ole enää.

Vierailija
29/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työttömänä, saan korvausta 500e/kk, pankissa reilut 300.000 euroa. Olen siis köyhä.

Ensi vuonna aloitan sijoittamaan ja saan pääomatuloja 20.000-30.000e vuodessa. Eli ensi vuonna en ole enää köyhä.

Vierailija
30/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskelija, tuki on kuussa 500 e. Pärjään sillä ja aiemmista kesätöistä kerätyillä säästöillä mutta onhan se tiukkaa. En koe olevani köyhä vaan vähällä toimeen tuleva.

Vierailija
31/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää alle.Asiantuntijatyö.Maisteri.

Pakko olla provo. Mikä maisteri tienaa tuon alle?

Vierailija
32/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jää alle.Asiantuntijatyö.Maisteri.

Pakko olla provo. Mikä maisteri tienaa tuon alle?

Täällä myös maisteri, joka saa duunarityössä vain noin 1000 euroa kuussa käteen..,,

Vierailija
33/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella kunnioituksella tässä ketjussa olevia opiskelijoita kohtaan, mutta voidaanko henkilöstä käyttää termiä köyhä samalla kun yhteiskunta kustantaa hänelle keskimäärin yli 40k €  tai parhaimillaan reilusti yli 100k € tutkinnon? Tuo on vähän sama kuin kutsuisi sellaista henkilöä köyhäksi, joka nettoaa kuukaudessa 1100 €, mutta samalla asuu lapsuudenkodissaan ja nauttii ilmaisesta ylläpidosta + ruoasta. Molemmissa tapauksissa henkilö nauttii muiden kustantamista eduista, joka näkyy lapsuudenkodissa asuvalla pienempinä menoina nykyhetkessä ja opiskelijan tapauksessa suurempina tuloina tulevaisuudessa.

Itse suosisin termiä pienituloinen.

t: maisteri ja entinen opiskelija

Vierailija
34/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen köyhä . Saan työmarkkinatuke nettona 641 euro/kk, amk-tutkinto, mutta ei töitä. Koko ajan työnhaku kuitenkin meneillään. 

Vierailija
35/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan tukia 1132,89 e. Siitä pois vuokra 645 ja jäljelle jää minimitoimeentulotuki 487,89.

Vierailija
36/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä. Sain viime kuussa palkkaa 400e. Lisäksi tietysti yhteiskunnan tukia.

Vierailija
37/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Opiskelija, ei ole löytynyt työtä. Tienaan sen 470€/kk eli vajaa 5000€/v.

Vierailija
38/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan nettona 1600 e/kk. En siis ole köyhä. (Koen kyllä olevani. Ei ole koskaan ylimääräistä rahaa.)

Vierailija
39/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikella kunnioituksella tässä ketjussa olevia opiskelijoita kohtaan, mutta voidaanko henkilöstä käyttää termiä köyhä samalla kun yhteiskunta kustantaa hänelle keskimäärin yli 40k €  tai parhaimillaan reilusti yli 100k € tutkinnon? Tuo on vähän sama kuin kutsuisi sellaista henkilöä köyhäksi, joka nettoaa kuukaudessa 1100 €, mutta samalla asuu lapsuudenkodissaan ja nauttii ilmaisesta ylläpidosta + ruoasta. Molemmissa tapauksissa henkilö nauttii muiden kustantamista eduista, joka näkyy lapsuudenkodissa asuvalla pienempinä menoina nykyhetkessä ja opiskelijan tapauksessa suurempina tuloina tulevaisuudessa.

Itse suosisin termiä pienituloinen.

t: maisteri ja entinen opiskelija

Ei varmaan paljoa lämmitä ne tulevaisuuden suuremmat tulot opiskelijana, kun ei riitä rahat kuin makaroniin. Miksei siinä tilanteessa saisi sanoa itseään köyhäksi?

Vierailija
40/58 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo köyhä on minusta huono termi, itse käyttäisin tässä yhteydessä mieluummin ilmaisua pienituloinen. Pienituloisella voi olla varallisuutta ja suurituloinen voi olla varaton. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi