Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uu ramssansaa, kudikudi ramsanssaa - senkö leikkiminen auttaa työllistymään?

Vierailija
02.04.2017 |

Aloitin viime torstaina kuntouttavan työtoiminnan ja ryhmäyttävänä tutustumisleikkinä leikimme niin motoriikkaa kuin kielellistäkin ilmaisua kehtittävää piirileikkiä. Perjantaina en päässyt paikalle kun oli lääkärissä käynti. Jatkuuko sama leikki ja haaveiden kehän askartelu maanantaina kokopäiväisenä vai mikä on homman nimi? Puolen vuoden kakku lusittavana. Ei oo aikamiehen hommaa...

Ari 38v

Kommentit (509)

Vierailija
61/509 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mulla on paniikkihäiriöstä diagnoosi jota voin vilauttaa jos joskus tuollaiselle kurssille yritetään työntää.

No ei se auta mitään. Koska sinä pääset eroon paniikkihäiriöstä kun olet aktiivisesti mukana ryhmäytymisleikeissä!

Onneksi itsellä on eläkepaperit paniikkihäiriön ja pakko-oireisen häiriön takia. Ei tarvitse leikkiä pussaa pupua tai pulleita poneja...

Ryhmäytymisleikki = tyhmäytymisleikki.

No eihän siitä ole kellekään hyötyä että seison sielä paperitelineen takana enkä uskalla tulla pois. Tai pyörryn maahan. Niinkin on käynyt.

Vierailija
62/509 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku valaista, mikä tuo "meiltä on vessapaperi lopussa" -juttu oikein on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/509 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää, tästä me työssäkäyvät maksetaan. Mä en kestä.

Tätä kommenttia jo odoteltiinkin. Ja sitä "Eikö nyt voi ilmaisen rahan eteen edes vähän vaivautua!"

T. 25 vuotta töitä tehnyt, nyt työtön, joka vielä tovin on maksamassa sun teitä, koulua, kirjastoa, eläkettä, terveyskeskusta, ulkoilureittejä jne. jne.

Vierailija
64/509 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienet pulleat ponit!

Ensin muodostetaan piiri ja yksi leikkijä jää piirin keskelle. Tämä alkaa laukata piiriä ympäri muiden laulaessa:

"Tuolta he saapuvat poneillansa, pienillä paksuilla poneillansa. Tuolta he saapuvat poneillansa ja kertoo meille näin:"

"Täältä he tulevat poneillansa, pienillä lihavilla poneillansa, täältä he tulevat poneillansa ja sitten he tekevät näin:"

Tässä vaiheessa piirin keskellä ollut leikkijä pysähtyy piirissä olevan leikkijän kohdalle ja he tanssivat seuraavasti:

"Vatsa vatsa vatsaa vasten..." jolloin leikkijät hankaavat mahoja vastakkain.

"...kylki kylki kylkeä vasten..." jolloin leikkijät hankaavat kylkiä vastakkain.

"...peppu peppu peppua vasten..." jolloin leikkijät hankaavat peppuja vastakkain.

"...ja kertoo meille näin."

Ja tätä kun teet jonkun aivan vieraan ihmisen kanssa...

Ja miksei aikuiset ihmiset osaa avata suutaan ja kieltäytyä noista leikeistä? Ei siitä karenssia voi tulla.

Kuule kyllä voi. Kuntouttavaan työtoimintaan on osallistuttava. Ellei mene, seuraa työnhakijalle karenssi.

Aa-aa- ramssassaa, kudi-kudi-ramssassaa se kuntouttaa työnhakijaa.

Tietysti on mentävä muttei ole pakko leikkiä jotain noin vammaista ryhmäytymisleikkiä! Istutte vaan perse tiiviisti tuolilla ja sanotte että olette tulleet töitä tekemään eikä pelleilemään.

Siinä tulee epäsosiaalisen ihmisen maine. Kyseinen ihminen  tarvitsee runsaasti lisää aktiviteettia kuten ryhmäytymisleikkejä ja kuntouttavaa toimintaa huovutuspajalla. Ja jos se PERSE EI NOUSE SIITÄ TUOLILTA! karenssia pukkaa!

Siihen sitten ihminen " öh ? minähän olen täällä. Ja koen miten naurettavaa tämä touhu on. Ei minulle karenssia voi antaa! "

Siinä sitten ihminen huomaa miten karenssi on päällä ja ihan sama missä asioi olkoon tk, tai kela, sossu... " Niin sä oot vähän tai no aika paljon epäsosiaalinen ihminen. Mä luen näitä sun papruja just läpi... "

Mulle ei ole kyllä kertaakaan mitään karenssia ole tullut, vaikka ole jättänyt osallistumatta niihin kaikista lapsellisimpiin leikkeihin. Ryhmätyöt ja vastaavat, joissa on edes jotain järjen hivettä teen mukisematta.  Yhteenkään piirileikkiin en ole osallistunut, ihan asiallisen (en agressiivisen) napakasti olen kieltäytynyt ja joka kerta olen saanut mörnöttää leikin ajan rauhassa. Ei sitä katsota karenssin arvoiseksi kieltäytymiseksi, jos välillä skippaa jonkin pahimman leikin. Ja mukana olen, tosin vain katsojan ja kannustajan roolissa ja tarvittaessa tämänkin sanon napakasti ohjaajalle. Ihmettelen kyllä miksi toiset kurssikaverit moiseen alistuu. Näitä leikkejä kun ei olisi jos e yksikään siihen piirin lähtisi, mutta näkyy aina löytyvän niitäkin jotka moisesta tykkäävät. 

Vierailija
65/509 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mulla on paniikkihäiriöstä diagnoosi jota voin vilauttaa jos joskus tuollaiselle kurssille yritetään työntää.

No ei se auta mitään. Koska sinä pääset eroon paniikkihäiriöstä kun olet aktiivisesti mukana ryhmäytymisleikeissä!

Onneksi itsellä on eläkepaperit paniikkihäiriön ja pakko-oireisen häiriön takia. Ei tarvitse leikkiä pussaa pupua tai pulleita poneja...

Ryhmäytymisleikki = tyhmäytymisleikki.

No eihän siitä ole kellekään hyötyä että seison sielä paperitelineen takana enkä uskalla tulla pois. Tai pyörryn maahan. Niinkin on käynyt.

Onko tässä kyse siitä onko hyötyä? Ei ole kyse on vaan nöyryyttämisestä ja siitä miten ihminen/ihmiset jotka vetävät näitä "kursseja" ihmisille saavat leikkiä olevansa jotain parempia. Aivan varmaan sen raskaan viikonjälkeen kun ihmisiä on leikitetty ym. keksi napille tarina, ääntele kuin se eläin mikä olisit... ym. paskaa.

Nämä vetäjät nauravat pitkään ja syvästi muistaen viime viikon... Samalla juoden jotain kallista alkoholia. Katseet kohti ensiviikkoa ja uusia leikkejä.

Vierailija
66/509 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä kommenttia jo odoteltiinkin. Ja sitä "Eikö nyt voi ilmaisen rahan eteen edes vähän vaivautua!"

T. 25 vuotta töitä tehnyt, nyt työtön, joka vielä tovin on maksamassa sun teitä, koulua, kirjastoa, eläkettä, terveyskeskusta, ulkoilureittejä jne. jne.

Sinä taisit ymmärtää väärin tuon " tästä me työssäkäyvät maksetaan... " Koska minusta siinä palkansaaja veronmaksaja ihmetteli miksi aikuisia ihmisiä pitää leikittää? Miksi leikkimiseen laitetaan rahaa?

Vierailija
67/509 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua työttömät niinkään ahdista vaan tää päätön rahansyytäminen "konsulttifirmoille" täysin naurettavasta pelleilystä. Olen ollut itsekin työttömänä ja käynyt muutaman kurssin, mutta ne eivät olleetkaan mitään pakkokursseja, vaan täysin vapaaehtoisia ja erittäin laadukkaita. Mutta tää kaikki täysin turha höttö, joka parhaassa tapauksessa on naurettavaa ja pahimmassa nöyryyttävää nostaa vitutuksen pintaa miksi tähän syydetään rahaa ja resursseja

t. Edellinen, joka ei muista numeroaan

Vierailija
68/509 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku valaista, mikä tuo "meiltä on vessapaperi lopussa" -juttu oikein on?

Meillä oli riparin aluksi sellainen leikki, jossa jokainen otti vessapaperirullasta niin monta palaa, kuin ajatteli sinä päivänä tarvitsevansa. Sitten piti kertoa itsestään yhtä monta asiaa, kuin niitä arkkeja oli ottanut. Tutustumisleikki.

Toivottavasti on pilaa nämä jutut näistä leikeistä tässä ketjussa. Vedän itse pikkulasten kerhoa ja tykkään kyllä leikkiä, mutta rajansa kaikella. Jos on tarkoitus parantaa työllistymisvalmiuksia, niin tuohan on ihmisten aliarvioimista. Ellei sitten kouluteta lastenkerhoihin ohjaajia.

Vierailija
69/509 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Huomenta kaikki!!!

Meillä on tänään vessapaperin kanssa pieniä ongelmia... Joten jokainen nyt ottakoon rullasta mikä on tässä niin sen paperin määrän minkä tarvitsee. Laitan rullankiertämään ja kukaan ei vie kaikki kun jokainen kuitenkin tarttee vessapaperia! "

Siinä sitten otetaan paperia ja ihmetellän kun kauppa on tuossa naapurissa!? Jokainen sitten on saanut halutun verran vessapaperia käsiinsä... alkaa kuulua nauru ja sellainen tekopirteä ääni..

" NO niin nyt lasketaan montako palaa paperia teillä on! "

Siinä sitten jokainen laskee sen määrän ja sanoo sen.

" Joo meillä oli tässä taka ajatus! " edelleen se tekopirteä ääni " jokainen kertoo niin monta asiaa itsestään kun on vessapaperinpaloja! "

!

Vaivaantununeet ihmiset sitten kertovat jotain itsestään ja heittävät aina yhden arkin pois...

Vierailija
70/509 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi pitää haaskata vessapaperia. Miksei vaan voi jokainen kertoa itsestään jotain, vaikka 5 asiaa, mitä haluaa.

Vierailija
71/509 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi konsulttifirmat jotka noita ideoi on jotain ihan uskomatonta. Ne oikeesti laskuttaa tällaisesta shaibasta todella suuria summia ja firmat ilomielin maksaa, MIKSI. Meidänkin firma ostaa vähän väliä tällaiselta jotain "tutkimusta" siitä miten asiakkaat/sidosryhmät näkee meidän firman ja ne tutkimukset on tyyliin "mikä näistä istockphoto- kuvista kuvaa meidän firmaa parhaiten?" "Mikä näistä vuoden 99 hissimusiikkibiiseistä kuvaa parhaiten meidän firmaa?" Ja sit meidän työntekijöiden pitää vastata tekemällä performanssiesitys ja julkaista firman somessa belfiet. Lasku oli sit vissiin se viisinumeroinen. Onnea!

Vierailija
72/509 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuo möläytykset ja tuntemattomille ihmisille vessajutuista puhuminen ... minkähänlaisen ensivaikutelman nuo kurssinvetäjät itse antais jollain työpaikalla, jossa ihan oikeesti pitäis osata käyttäytyä.

Vierailija
73/509 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi pitää haaskata vessapaperia. Miksei vaan voi jokainen kertoa itsestään jotain, vaikka 5 asiaa, mitä haluaa.

Sinulla on kyllä ihan hemmetin hyvä näkökohta! Tai miksi aikuiset ihmiset eivät vaan voi ottaa kahvia ja jutella keskenään?

Siellä on ujoja ihmisiä niin heiltä voi kysyä jotain mutta heidän ei tarvitse vastata... KAS kumma kohta ne ujotkin puhuvat.

Ihan leikkimisestä ja nöyryyttämisestä tässä on kyse ei mistään muusta.

Vierailija
74/509 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi konsulttifirmat jotka noita ideoi on jotain ihan uskomatonta. Ne oikeesti laskuttaa tällaisesta shaibasta todella suuria summia ja firmat ilomielin maksaa, MIKSI. Meidänkin firma ostaa vähän väliä tällaiselta jotain "tutkimusta" siitä miten asiakkaat/sidosryhmät näkee meidän firman ja ne tutkimukset on tyyliin "mikä näistä istockphoto- kuvista kuvaa meidän firmaa parhaiten?" "Mikä näistä vuoden 99 hissimusiikkibiiseistä kuvaa parhaiten meidän firmaa?" Ja sit meidän työntekijöiden pitää vastata tekemällä performanssiesitys ja julkaista firman somessa belfiet. Lasku oli sit vissiin se viisinumeroinen. Onnea!

Johtajan kaverin konsulttifirma?

Vierailija
75/509 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota en ole vielä päässyt kokemaan.

Mutta työttömien haastatteluthan piti alkaa kolmen kuukauden välein. Nyt on vissiin 2.4. ja olen ollut työttömänä kaksi vuotta. Ei ole todellakaan kuulunut mitään työkkäristä. Tosin olen onnekas, työt alkavat 1.5. mutta työkkäri ei tätä tiedä.

Mutta odotan todella sitä haastattelua. Varmaan sit lauletaan porukalla että "jos sun lysti on niin kädet yhteen lyö".

On haastattelut jo alkaneet, itselläni oli helmikuussa. Ja aktivointia onkin riittänyt siitä lähtien, vajaa viisitoista työ"tarjousta" (tosin näistä yksi ainoastaan järkevä ja sopiva, mutta toki olen hakenut kaikkia), myös koulutukseen oli haettava (hain, en päässyt). 

T. Mitähän huominen tuo tullessaan? 

Vierailija
76/509 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen ensiyön painajasta pussaa pehmojänistä piiristä. Siinä ollaan piirissä ja pehmojänis kiertää se joka saa sen niin sitä pitää pussata! Miettikää oikeasti nykyään on influenssaa, flunssaa, noroa. Sitten kun kierros on ohi niin sitä joka on sinun oikealla puolella pitää pussata sinne mihin sitä pehmopupua pussasi!

Onko tuossa mitään järketä? Miksi oi miksi!

Vierailija
77/509 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienet pulleat ponit!

Ensin muodostetaan piiri ja yksi leikkijä jää piirin keskelle. Tämä alkaa laukata piiriä ympäri muiden laulaessa:

"Tuolta he saapuvat poneillansa, pienillä paksuilla poneillansa. Tuolta he saapuvat poneillansa ja kertoo meille näin:"

"Täältä he tulevat poneillansa, pienillä lihavilla poneillansa, täältä he tulevat poneillansa ja sitten he tekevät näin:"

Tässä vaiheessa piirin keskellä ollut leikkijä pysähtyy piirissä olevan leikkijän kohdalle ja he tanssivat seuraavasti:

"...kylki kylki kylkeä vasten..." jolloin leikkijät hankaavat kylkiä vastakkain.

"...peppu peppu peppua vasten..." jolloin leikkijät hankaavat peppuja vastakkain.

Ja miksei aikuiset ihmiset osaa avata suutaan ja kieltäytyä noista leikeistä? Ei siitä karenssia voi tulla.

Kuule kyllä voi. Kuntouttavaan työtoimintaan on osallistuttava. Ellei mene, seuraa työnhakijalle karenssi.

Tietysti on mentävä muttei ole pakko leikkiä jotain noin vammaista ryhmäytymisleikkiä! Istutte vaan perse tiiviisti tuolilla ja sanotte että olette tulleet töitä tekemään eikä pelleilemään.

Siinä tulee epäsosiaalisen ihmisen maine. Kyseinen ihminen  tarvitsee runsaasti lisää aktiviteettia kuten ryhmäytymisleikkejä ja kuntouttavaa toimintaa huovutuspajalla. Ja jos se PERSE EI NOUSE SIITÄ TUOLILTA! karenssia pukkaa!

Siihen sitten ihminen " öh ? minähän olen täällä. Ja koen miten naurettavaa tämä touhu on. Ei minulle karenssia voi antaa! "

Siinä sitten ihminen huomaa miten karenssi on päällä ja ihan sama missä asioi olkoon tk, tai kela, sossu... " Niin sä oot vähän tai no aika paljon epäsosiaalinen ihminen. Mä luen näitä sun papruja just läpi... "

Mutta ei kai epäsosiaalisuudesta voi antaa karenssia. Sitten työkkärin on löydettävä sopiva työpaikka. Eikö pääasia ole mennä noihin idioottimaisiin koulutuksiin, mutta siellä voi silti sanoa mielipiteensä, jos touhu on naurettavaa? Ovatko kaikki aina niin lampaita, että osallistuvat noihin?

Vierailija
78/509 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ihmiset suostuko tuollaiseen niin loppuu nöyryytys! Kun yksi uskaltaa sanoa etten muuten leiki niin muut tulevat kyllä perässä. Siinähän vetäjä leikkii yksinään.

Vierailija
79/509 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienet pulleat ponit!

Mutta ei kai epäsosiaalisuudesta voi antaa karenssia. Sitten työkkärin on löydettävä sopiva työpaikka. Eikö pääasia ole mennä noihin idioottimaisiin koulutuksiin, mutta siellä voi silti sanoa mielipiteensä, jos touhu on naurettavaa? Ovatko kaikki aina niin lampaita, että osallistuvat noihin?

:D Työpaikka työvoimatoimisto! No eihän kyseisen instanssin tehtäväkään ole ollut enään vuosiin löytää tai tarjota työpaikkoja. Tai no tietenkin konsulttifirmoille ja kavereille tai sitten työpajoille missä kaksi ihmistä valmistaa samoja puuportaita rivitaloihin... mitä nyt toinen saa 17 euroa per tunti. Toinen 9 euroa per päivä... Tai huovutetaan karvanoppia 6 tuntia päivässä.... No mitäs näille nopille tehdään? Seuraavalla viikolla ne puretaan. Lopulta sitten ihminen oltuaan näissä toiminnoissa mukana huomaa kaiken olevan turhaa. Joillekin se työttömyyden osa on vaan jäänyt ja ihminen joka on yli 50 vuotias voi olla varma, ettei töitä saa!

80/509 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI! Vihaan kaikkia luottamusleikkejä ja muuta p*skaa. Kunnolliset tietotekniikkakurssit tilalle ainakin meille, jotka niistä ovat kiinnostuneita. Ihan mitä tahansa muuta, vaikka autonkorjausta, muttei mitään haavetaulujen tekemistä ja laululeikkejä.

Suomalaiset aikuiset ihmiset unohtavat helposti, että elämässä saa pitää hauskaakin:)

Ehkä tällä yritetään saada ihmisiä vähän rentoutumaan ja nauramaan ja ylipäätään olemaan vähän vähemmän tosikko. Tiedä sitten toimiiko, mutta kyllä leikkiminen minkä ikäisenä tahansa tekee vain ja ainoastaan hyvää:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme