Uu ramssansaa, kudikudi ramsanssaa - senkö leikkiminen auttaa työllistymään?
Aloitin viime torstaina kuntouttavan työtoiminnan ja ryhmäyttävänä tutustumisleikkinä leikimme niin motoriikkaa kuin kielellistäkin ilmaisua kehtittävää piirileikkiä. Perjantaina en päässyt paikalle kun oli lääkärissä käynti. Jatkuuko sama leikki ja haaveiden kehän askartelu maanantaina kokopäiväisenä vai mikä on homman nimi? Puolen vuoden kakku lusittavana. Ei oo aikamiehen hommaa...
Ari 38v
Kommentit (509)
Suomen lama, työttömyys ja vuosi 2017.
Lääkkeenä kuntouttavan työtoiminnan seuraleikit karenssin uhalla.
Kilisee kilisee kassissa olis hyvä leikki.
Tosta sais ihan loistavan dokumentin, kun katsoisi, paljonko nuo konsulttifirmat maksaa opettajille ja paljonko laskuttaa. Jossain mainittiin, että opettajille maksetaan jotain 2000 e/kk, mutta laskuissa on takuulla viisinumeroinen luku.
MOT ?
Dokumentti tehtävä näistä ja tuotava julkiseen tietoon tämä pelleily.
Vierailija kirjoitti:
Pienet pulleat ponit!
Ensin muodostetaan piiri ja yksi leikkijä jää piirin keskelle. Tämä alkaa laukata piiriä ympäri muiden laulaessa:
"Tuolta he saapuvat poneillansa, pienillä paksuilla poneillansa. Tuolta he saapuvat poneillansa ja kertoo meille näin:"
"Täältä he tulevat poneillansa, pienillä lihavilla poneillansa, täältä he tulevat poneillansa ja sitten he tekevät näin:"
Tässä vaiheessa piirin keskellä ollut leikkijä pysähtyy piirissä olevan leikkijän kohdalle ja he tanssivat seuraavasti:
"Vatsa vatsa vatsaa vasten..." jolloin leikkijät hankaavat mahoja vastakkain.
"...kylki kylki kylkeä vasten..." jolloin leikkijät hankaavat kylkiä vastakkain.
"...peppu peppu peppua vasten..." jolloin leikkijät hankaavat peppuja vastakkain.
"...ja kertoo meille näin."
Ja tätä kun teet jonkun aivan vieraan ihmisen kanssa...
Ja miksei aikuiset ihmiset osaa avata suutaan ja kieltäytyä noista leikeistä? Ei siitä karenssia voi tulla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suostutte tuollaiseen?
Ei se ole mikään "vapaaehtoinen" Voidaan sitä kysyä kiinnostaisiko sinua tälläinen ja tälläinen kurssi? Mutta kun tietää että vain yksi vastaus on olemassa...
Aikoinaan tehtiin ristiretkiä ja uskoa ei pakotettu tai tyrkytetty kenellekkään mutta se asettelu tai asetelma oli paljonpuhuva.
Olit pää pölkyllä niska ylöspäin ja sinulta kysytään " Uskotko Herraamme Kristukseen? " Samalla sitten isomies ison kirveen kanssa tähtäsi niskaasi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet pulleat ponit!
Ensin muodostetaan piiri ja yksi leikkijä jää piirin keskelle. Tämä alkaa laukata piiriä ympäri muiden laulaessa:
"Tuolta he saapuvat poneillansa, pienillä paksuilla poneillansa. Tuolta he saapuvat poneillansa ja kertoo meille näin:"
"Täältä he tulevat poneillansa, pienillä lihavilla poneillansa, täältä he tulevat poneillansa ja sitten he tekevät näin:"
Tässä vaiheessa piirin keskellä ollut leikkijä pysähtyy piirissä olevan leikkijän kohdalle ja he tanssivat seuraavasti:
"...kylki kylki kylkeä vasten..." jolloin leikkijät hankaavat kylkiä vastakkain.
"...peppu peppu peppua vasten..." jolloin leikkijät hankaavat peppuja vastakkain.
Ja miksei aikuiset ihmiset osaa avata suutaan ja kieltäytyä noista leikeistä? Ei siitä karenssia voi tulla.
Kuule kyllä voi. Kuntouttavaan työtoimintaan on osallistuttava. Ellei mene, seuraa työnhakijalle karenssi.
Aa-aa- ramssassaa, kudi-kudi-ramssassaa se kuntouttaa työnhakijaa.
"Sipilän faarilla oli valta,
hiiala-hiiala-hoiiii...."
Olen työtön opettaja. Taidan lanseerata "Mörkö se lähti piiriin"-kuntoutussession. Olen itse se mörkö. :(
En kestä sitä, että työttömille puhutaan kuin lapsille. Erään työllisyyskurssin esittelyssä kurssin pääkouluttaja kertoi huojentavan tiedon: "Me ei ajatella, että työttömät on jotenkin huonompia kuin muut..." Sanonko mitä!
Tuota en ole vielä päässyt kokemaan.
Mutta työttömien haastatteluthan piti alkaa kolmen kuukauden välein. Nyt on vissiin 2.4. ja olen ollut työttömänä kaksi vuotta. Ei ole todellakaan kuulunut mitään työkkäristä. Tosin olen onnekas, työt alkavat 1.5. mutta työkkäri ei tätä tiedä.
Mutta odotan todella sitä haastattelua. Varmaan sit lauletaan porukalla että "jos sun lysti on niin kädet yhteen lyö".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet pulleat ponit!
Saako hangata etumustaan vastakkaista sukupuolta edustavan leikkijän pakaroihin?
Vierailija kirjoitti:
Mutta työttömien haastatteluthan piti alkaa kolmen kuukauden välein. Nyt on vissiin 2.4. ja olen ollut työttömänä kaksi vuotta. Ei ole todellakaan kuulunut mitään työkkäristä. Tosin olen onnekas, työt alkavat 1.5. mutta työkkäri ei tätä tiedä.
Mutta odotan todella sitä haastattelua. Varmaan sit lauletaan porukalla että "jos sun lysti on niin kädet yhteen lyö".
Kyllä se puhelu tulee, eikä vanhoille asiakkaille todellakaan sinä päivänä, kun Omat tiedot-sivulla luvataan. Sinne ei uutta oikeaa soittopäivää päivitetä ennen ensimmäistä uudenaikaista haastattelusoittoa. Minullakin oli vanha "TE-toimisto ottaa yhteyttä" -soittopäivämäärä näkyvissä ja soitto tuli puolitoista kuukautta merkittyä aikaisemmin. Kannattaa siis kytätä puhelinta. Voin myös luvata, että "työtarjous" eli pakkohaku tulee haastattelusoiton jälkeen varmasti viikon sisällä, olit työpaikkaan oikeasti pätevä tai et.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä teidän työttömien pitäisi sopia, että menette työkkärin aulaan yhdessä laulamaan, jos sul lysti on. Osoitatte sillä aktiivisuuttanne työttömänä!
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön opettaja. Taidan lanseerata "Mörkö se lähti piiriin"-kuntoutussession. Olen itse se mörkö. :(
En kestä sitä, että työttömille puhutaan kuin lapsille. Erään työllisyyskurssin esittelyssä kurssin pääkouluttaja kertoi huojentavan tiedon: "Me ei ajatella, että työttömät on jotenkin huonompia kuin muut..." Sanonko mitä!
Moka ja paljastus jo esittelyssä. Uskon että sinun mörköpiirisi olisi miljardi kertaa ammattitaitoisempi kuin tuon mainitsemasi kouluttajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet pulleat ponit!
Kuule kyllä voi. Kuntouttavaan työtoimintaan on osallistuttava. Ellei mene, seuraa työnhakijalle karenssi.
Tietysti on mentävä muttei ole pakko leikkiä jotain noin vammaista ryhmäytymisleikkiä! Istutte vaan perse tiiviisti tuolilla ja sanotte että olette tulleet töitä tekemään eikä pelleilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
APUA! Mistä tuo uu ramsanssaa on tuttu?:D Leikittiinkö sitä koulussa joskus? Siis ala-asteella musiikintunnilla? Vai missä.. en saa päähän!
Päiväkodissa leikittiin
Ok. En ollut koskaan päiväkodissa, mutta varmaan joskus ekaluokalla sitä sitten kai leikittiin. :D -lainaamasi viestin kirjoittaja, en muista numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienet pulleat ponit!
Tietysti on mentävä muttei ole pakko leikkiä jotain noin vammaista ryhmäytymisleikkiä! Istutte vaan perse tiiviisti tuolilla ja sanotte että olette tulleet töitä tekemään eikä pelleilemään.
Siinä tulee epäsosiaalisen ihmisen maine. Kyseinen ihminen tarvitsee runsaasti lisää aktiviteettia kuten ryhmäytymisleikkejä ja kuntouttavaa toimintaa huovutuspajalla. Ja jos se PERSE EI NOUSE SIITÄ TUOLILTA! karenssia pukkaa!
Siihen sitten ihminen " öh ? minähän olen täällä. Ja koen miten naurettavaa tämä touhu on. Ei minulle karenssia voi antaa! "
Siinä sitten ihminen huomaa miten karenssi on päällä ja ihan sama missä asioi olkoon tk, tai kela, sossu... " Niin sä oot vähän tai no aika paljon epäsosiaalinen ihminen. Mä luen näitä sun papruja just läpi... "
Epäsosiaalisia ovat oikeasti nuo tahdittomia möläyttelevät konsultit ja te-tätöset ja - setäset.
Miettikää, tästä me työssäkäyvät maksetaan. Mä en kestä.
Ehdotin jo aiemmin toisessa ketjussa, että osallistujan pitäisi kuvata salaa ja tehdä dokumentti. Kansalaisjournalismia.