Mitä tehdä kun seksitön parisuhde vie itsetunnon?
Joo siis otsikossahan se ongelma tulikin.Olen ollut avomieheni kanssa yhdessä 2 vuotta ja yli vuoden on ollut jo sellaista että seksiä on harvoin, jos sitä on 2 krt/kk niin sitä on paljon! Itse haluaisin vaikka kerran tai kaksi viikossa, en koe olevani sen määrän kanssa epänormaalikaan.Olen yrittänyt keskustella asiasta mutta en saa mitään irti, aina on joko väsynyt tai milloin mitäkin.Kuulema tätä on ollut myös edellisissä suhteissa että kun meno vakiintunut, niin ei enää kiinnosta. Tmää on ruvennut vaikuttamaan minun itsetuntoon, tunnen itseni rumaksi ja epäviehättäväksi.Vaikka olen ihan hoikka ja kai nättikin.Onko ainoa vaihtoehto erota, pääni ei kestä tätä touhua.
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Joo siis otsikossahan se ongelma tulikin.Olen ollut avomieheni kanssa yhdessä 2 vuotta ja yli vuoden on ollut jo sellaista että seksiä on harvoin, jos sitä on 2 krt/kk niin sitä on paljon! Itse haluaisin vaikka kerran tai kaksi viikossa, en koe olevani sen määrän kanssa epänormaalikaan.Olen yrittänyt keskustella asiasta mutta en saa mitään irti, aina on joko väsynyt tai milloin mitäkin.Kuulema tätä on ollut myös edellisissä suhteissa että kun meno vakiintunut, niin ei enää kiinnosta. Tmää on ruvennut vaikuttamaan minun itsetuntoon, tunnen itseni rumaksi ja epäviehättäväksi.Vaikka olen ihan hoikka ja kai nättikin.Onko ainoa vaihtoehto erota, pääni ei kestä tätä touhua.
Eroa. Avoiitto ilman seksiä on vaan kämppäkaveruus ja elämä on liian lyhyt sellaiseen. Mieluummin on sitten sinkkuna niin ei tarvitse edes passata sitä halutonta nahjusta. Älä ala kyökkipiiaksi.
Minä ainakin oman seurustelusuhteen jätin puoleen vuoteen kun merkit olivat ilmassa. Muuten kaikki olisi ollut täydellistä - viihdyimme yhdessä, teimme yhdessä, ulkonäkö ja vartalo mallin mitoissa jne jne jne.
Mutta seksi ei toiminut. Ja kyllä, siinä alkaa etsimään vikaa itsestään kun ei saa toista syttymään. Tavallaan pinnallinen syy lopettaa, mutta kokemusta on jo tarpeeksi kuinka tärkeä asia se on terveelle parisuhteelle, että halut kohtaavat. Joten ero.
Vierailija kirjoitti:
Onko jonkun teistä mies tai oletko itse miehenä käynyt lääkärissä selvittelemässä haluttomuuden syitä? Ajattelin passittaa miehen vielä lääkäriin että ainakin teston taso katsottaisiin. Mitähän muuta saattavat tutkia, tietääkö kukaan? Ap
Mies kävi lääkärissä. Lääkäri näki jo kasseista ettei testosteronissa ole mitään vikaa. Suurempi projekti oli saada mies lääkäriin, siihen meni 5kk. Lääkäri ehdotti seksuaaliterapeuttia jonka luona mies kävi kerran yksin puhumassa. En lähtenyt mukaan, ettei läsnäoloni mykistä miestä vaan saa rauhassa jutella. Mies tuli terapeutilta ja sanoi ettei siitä mitään näennäistä hyötyä ollut, eikä varannut enää uutta aikaa. Osa terapeutin jutuista oli ihan järkeenkäypää osa taas vaikutti siltä ettei terapeutti käsittänyt ongelmaa. Enimmäkseen oli sanonut että pussailkaa ja halailkaa. (Näiden tekojen kanssa ei enää ollut mitään ongelmaa, joten vähän pettynyt maku jäi reissusta). Mutta ei se terapeuttikaan voi auttaa jos jättää asioita kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies89 kirjoitti:
Laihduta, kasvata pidemmät hiukset ja pidä niistä huolta, pukeudu kuin nainen äläkä kuin raksamies, opettele meikkaamaan, käytä seksikkäitä alusvaatteita. Valotkin voi pitää päällä ja seksiä ei ole pakko harrastaa siellä peiton alla.
Mittani ovat 169/59 (treenaan joten lihakset painaa jonkun verran), hiukset on puoleen selkään, meikkaan päivittäin, en pukeudu miehekkäästi, alusvaatteet yleensä pitsiä ja stringejä jne. Aluksi ajattelin että ei tämä minuun vaikuta mutta kun päivästä toiseen sama pettymys ja fiilis ettei kelpaa, kyllä syö itsetuntoa.
Jostain syystä ongelmanratkaisuehdotuksia aina alapeukutetaan täällä AV:lla. Silti yksi keino on muuttaa ulkonäköäsi. Nisäkkäiden aivot (uroksien erityisesti) ovat rakennettu niin, että uutuus viehättää enemmän kuin tuttu, oli kyseessä rotta tai ihminen. Älä leikkaa lyhyeksi, mutta muuta kampausta, meikkiä, vaatteita, alusavaatteitakin tietysti. Tee muutos 6-8 viikon välein, jos oikein haluat ylläpitää miehen viritystilaa.
Minulle kelpaisi ihan sama nainen edelleen 20 vuoden jälkeen, vaikkei tekisi minkäänlaisia muutoksia itseensä. Minä taas kerran repäisin, vaimo ei edes huomannut minun ajelleen itseni sääristä partaan asti posliiniksi, ennen kuin karvat kasvoivat taas takaisin.
Yleensäkin se, että vastuuta siirretään jonnekin muualle kuin haluttomalle, on inhottavaa. Oikeasti haluton on vallan tyytyväinen ilman seksiä, eikä siihen auta muu kuin hänen oman ajattelunsa muuttuminen. Se, että haluavan itsetunto on jo muutenkin romutettu, VIELÄ pitäisi venyä enempään, että toinen voisi kiinnostua. Ihan nurinkurinen ajatus.
Ihan totta mitä kirjoitit. Itse lihoin ja laihduin, hiukset vaihtoi väriä vaaleasta tummaan ja punaiseen, välillä olin meikeissä välillä ilman mitään. Millään ulkonäöllisellä asialla ei ollut merkitystä ja sen mieskin sanoi että on ihan sama miltä näytän, ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko jonkun teistä mies tai oletko itse miehenä käynyt lääkärissä selvittelemässä haluttomuuden syitä? Ajattelin passittaa miehen vielä lääkäriin että ainakin teston taso katsottaisiin. Mitähän muuta saattavat tutkia, tietääkö kukaan? Ap
Mies kävi lääkärissä. Lääkäri näki jo kasseista ettei testosteronissa ole mitään vikaa. Suurempi projekti oli saada mies lääkäriin, siihen meni 5kk. Lääkäri ehdotti seksuaaliterapeuttia jonka luona mies kävi kerran yksin puhumassa. En lähtenyt mukaan, ettei läsnäoloni mykistä miestä vaan saa rauhassa jutella. Mies tuli terapeutilta ja sanoi ettei siitä mitään näennäistä hyötyä ollut, eikä varannut enää uutta aikaa. Osa terapeutin jutuista oli ihan järkeenkäypää osa taas vaikutti siltä ettei terapeutti käsittänyt ongelmaa. Enimmäkseen oli sanonut että pussailkaa ja halailkaa. (Näiden tekojen kanssa ei enää ollut mitään ongelmaa, joten vähän pettynyt maku jäi reissusta). Mutta ei se terapeuttikaan voi auttaa jos jättää asioita kertomatta.
Miten terapeutti voisikaan yhden käynnin perusteella käsittää ongelmaa? Sehän on mahdotonta.
Itse kävin terapiassa (en tosin seksielämän ongelmien takia) ja olin todella haluton käymään. Kävin, kun ei ollut muuta vaihtoehtoa. Ja halusin elämääni muutosta. Meni kuukausia, ennen kuin edes ymmärsin mistä minun pitäisi puhua. Ei se terapeuttikaan sitä tiedä, mikä on juuri tälle ihmiselle se ongelma jota pitää alkaa käydä läpi. Enkä siis tosiaan jättänyt asioita kertomatta tarkoituksella. En vain tiennyt mikä on tärkeää. Jälkeenpäin ajatellen on ilmiselvää, mistä minun olisi pitänyt puhua. Mutta jos olisin tiennyt sen ennen terapiaa, en kai olisi edes terapiaa tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies89 kirjoitti:
Laihduta, kasvata pidemmät hiukset ja pidä niistä huolta, pukeudu kuin nainen äläkä kuin raksamies, opettele meikkaamaan, käytä seksikkäitä alusvaatteita. Valotkin voi pitää päällä ja seksiä ei ole pakko harrastaa siellä peiton alla.
Mittani ovat 169/59 (treenaan joten lihakset painaa jonkun verran), hiukset on puoleen selkään, meikkaan päivittäin, en pukeudu miehekkäästi, alusvaatteet yleensä pitsiä ja stringejä jne. Aluksi ajattelin että ei tämä minuun vaikuta mutta kun päivästä toiseen sama pettymys ja fiilis ettei kelpaa, kyllä syö itsetuntoa.
Jostain syystä ongelmanratkaisuehdotuksia aina alapeukutetaan täällä AV:lla. Silti yksi keino on muuttaa ulkonäköäsi. Nisäkkäiden aivot (uroksien erityisesti) ovat rakennettu niin, että uutuus viehättää enemmän kuin tuttu, oli kyseessä rotta tai ihminen. Älä leikkaa lyhyeksi, mutta muuta kampausta, meikkiä, vaatteita, alusavaatteitakin tietysti. Tee muutos 6-8 viikon välein, jos oikein haluat ylläpitää miehen viritystilaa.
Minulle kelpaisi ihan sama nainen edelleen 20 vuoden jälkeen, vaikkei tekisi minkäänlaisia muutoksia itseensä. Minä taas kerran repäisin, vaimo ei edes huomannut minun ajelleen itseni sääristä partaan asti posliiniksi, ennen kuin karvat kasvoivat taas takaisin.
Yleensäkin se, että vastuuta siirretään jonnekin muualle kuin haluttomalle, on inhottavaa. Oikeasti haluton on vallan tyytyväinen ilman seksiä, eikä siihen auta muu kuin hänen oman ajattelunsa muuttuminen. Se, että haluavan itsetunto on jo muutenkin romutettu, VIELÄ pitäisi venyä enempään, että toinen voisi kiinnostua. Ihan nurinkurinen ajatus.
Joo, parempi vaan valittaa ja itkeä, sen jälkeen erota.
Mitäs ne aina sanoo, muita et voi muuttaa, itseäsi voit.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä sä saat miehen haluttomuuden käännettyä noin että sä olet ruma? Taitaa olla hyvä idea että varaatte molemmille lääköriaikaa.
Eikö oleellista ole pohtia yhdessä tahtooko mies miten usein seksiä ja sen pohjalta mietitte onko tuossa edes miehellä ongelmaa, koska jotkut ovat tyytyväisiä että seksiä tulee muutaman kerran kuussa.
Jos se tekee sinut rumaksi niin ainoa joka kaipaa lääkäriaikaa olet sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten terapeutti voisikaan yhden käynnin perusteella käsittää ongelmaa? Sehän on mahdotonta.
Itse kävin terapiassa (en tosin seksielämän ongelmien takia) ja olin todella haluton käymään. Kävin, kun ei ollut muuta vaihtoehtoa. Ja halusin elämääni muutosta. Meni kuukausia, ennen kuin edes ymmärsin mistä minun pitäisi puhua. Ei se terapeuttikaan sitä tiedä, mikä on juuri tälle ihmiselle se ongelma jota pitää alkaa käydä läpi. Enkä siis tosiaan jättänyt asioita kertomatta tarkoituksella. En vain tiennyt mikä on tärkeää. Jälkeenpäin ajatellen on ilmiselvää, mistä minun olisi pitänyt puhua. Mutta jos olisin tiennyt sen ennen terapiaa, en kai olisi edes terapiaa tarvinnut.
Miehellä vähän periaatteita että jos ei kerrasta auta niin ei sitten auta, vaikka luki omin silmin että lyhytkestoinen terapia on kokonaisuudessa 10-20 käyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä sä saat miehen haluttomuuden käännettyä noin että sä olet ruma? Taitaa olla hyvä idea että varaatte molemmille lääköriaikaa.
Eikö oleellista ole pohtia yhdessä tahtooko mies miten usein seksiä ja sen pohjalta mietitte onko tuossa edes miehellä ongelmaa, koska jotkut ovat tyytyväisiä että seksiä tulee muutaman kerran kuussa.
Jos se tekee sinut rumaksi niin ainoa joka kaipaa lääkäriaikaa olet sinä.
Täysin loogista alkaa kokea olevansa ruma - ainakin oman miehen mielestä, jos mies ei halua seksiä. Seksikkyys ja hyvännäköisyys ovat synonyymeja. Mies ei halua seksiä - mies pitää väkisinkin epäseksikkäänä kun kerran ei halua, eli rumana. Täysin selvää. Itsekin kamppailen koko ajan itsetuntoni kanssa samasta syystä. Toinen ja erillinen ongelma on suuri ero kiinnostuksessa seksiin ja seksihalujen määrässä.
joopa joo - sillä on jo joku toinen
Itse odotin 4 vuotta muutosta ja luovutin. Täsmälleen samanlainen tapaus kun ap:n. Ei ollut vikaa testoissa eikä kuulemma mussa ja ajan kanssa asia muuttuisi kyllä. Alkoi kyllä syödä sisältä pahasti olla ilman ja saada muilta miehiltä huomiota. Eli varmaan jollekin kelpaisin. Avoin suhde ei käynyt. Torjuminen on kamalaa ja seksittömyys. Joku sanoi, ettei seksin varaan voi rakentaa. Mikä parisuhteen sitten erottaa ystävyydestä, jos ei seksi. Ei kukaan kiellä kumppaniltaan esim. urheilua tai työntekoa. Ihan yhtä lailla on epäreilua kieltää seksuaaliselta ihmiseltä seksi.
Vierailija kirjoitti:
no sun pitää varmaan sormettaa tai ostaa dildo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se tekee sinut rumaksi niin ainoa joka kaipaa lääkäriaikaa olet sinä.Täysin loogista alkaa kokea olevansa ruma - ainakin oman miehen mielestä, jos mies ei halua seksiä. Seksikkyys ja hyvännäköisyys ovat synonyymeja. Mies ei halua seksiä - mies pitää väkisinkin epäseksikkäänä kun kerran ei halua, eli rumana. Täysin selvää. Itsekin kamppailen koko ajan itsetuntoni kanssa samasta syystä. Toinen ja erillinen ongelma on suuri ero kiinnostuksessa seksiin ja seksihalujen määrässä.
No ei todellakaan ole! "Hyvännäköisyys" auttaa, mutta ei ole synonyymi. Lisäksi kroppa on huomattavasti tärkeämpi kuin naaman kauneus, seksikkyydessä.
-M38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se tekee sinut rumaksi niin ainoa joka kaipaa lääkäriaikaa olet sinä.Täysin loogista alkaa kokea olevansa ruma - ainakin oman miehen mielestä, jos mies ei halua seksiä. Seksikkyys ja hyvännäköisyys ovat synonyymeja. Mies ei halua seksiä - mies pitää väkisinkin epäseksikkäänä kun kerran ei halua, eli rumana. Täysin selvää. Itsekin kamppailen koko ajan itsetuntoni kanssa samasta syystä. Toinen ja erillinen ongelma on suuri ero kiinnostuksessa seksiin ja seksihalujen määrässä.
No ei todellakaan ole! "Hyvännäköisyys" auttaa, mutta ei ole synonyymi. Lisäksi kroppa on huomattavasti tärkeämpi kuin naaman kauneus, seksikkyydessä.
-M38
Vartalo on osa ulkonäköä.
Vierailija kirjoitti:
Mies89 kirjoitti:
Jätä se ja ota minut tilalle.
Pitsit on muuten naisia varten, ei heteromies (alle 45v ainakaan) välitä niistä. Stringeistä kylläkin. Kiiltävää, muotoja korostavaa, jos haluat miehen kiinnostuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-M38
Vartalo on osa ulkonäköä.
Et kumonnut väittämää mitenkään.
Tässä mun tarinani lyhyesti, jonka eilen kirjoitin toiseen ketjuun:
Mun entinen parisuhde kuihtui aika lailla kasaan kun seksin suhteen ei oltu samalla aaltopituudella. Haluttomuusa oli satunnaisesti molemminpuolista.
Mulla se johtui siitä että seksi ja varsinkin se hemmetin muka pakollinen esileikki oli aivan rutinoitunutta enkä pystynyt yhtään lämpeämään siinä. Mua alkoi ällöttämään se ajatus siitä alkuvekslauksesta joka oli niin teennäistä ettei huvittanut paljon ollenkaan. Monta kertaa yritin miehelle ehdottaa eri leikkejä ja vinkata mitä minusta olisi hauska tehdä, mutta hänen puoleltaan mitään ei tapahtunut siihen suuntaan ikinä. En sitten jaksanut enää pakolla puskea omia haaveitani siihen kun toista ei selvästi kiinnostanut vaan se perus vanilja oli tarpeeksi.
Välillä kuitenkin taas sitten päätin mieheni vietellä tylsiin leikkeihin ja se taisi olla enemmänkin velvollisuuden tunne meidän parisuhdetta kohtaan vaikka mielummin olisin itse hoitanut itseni mutten voinut kun koin että seksiä on niin vähän etten sitten ainakaan halua jos olen itse tyydyttänyt jo itseni.
Ja auta armias kun sitä yritti vietellä, aina se sama läppäri siinä sylissä ettei edes kylkeen mahtunut ja olisi pitänyt rautalangasta vääntää mitä haluan. Ja inhotti se ajatus kun tavarat muhii sen kuuman läppärin alla koko ajab. Argh.
Itselläni olisi ollut viettiä ja olen aika innokas leikkijä, mutta tylsyys sai mut täysin kuoreeni. Minä sitten lähdin ja vaikka en ole vielä ollut kenenkään muun kanssa, vain itseni, koen että seksuaalisuuteni on niin vapautunut ja ihan keskenäni minulla on loistavaa seksiä ja paljon.
Tuo ei vain toiminut meillä, ikävä kyllä. Yritin kyllä mutta loputtomiin en voinut painostaa eikä kiinnosta leikkiä sellaisen kanssa joka ei ole täysillä mukana.
Mies89 kirjoitti:
Mitä mies voisi tehdä jotta olisi haluttava ja yleensä pystyisi?
Meillä.ei ole ollut mitään mitä voisi kutsua seksiksi viimeiseen 10 vuoteen. Syy: itsensä tajuttoman lihavaksi syönyt mies joka ei ole moneen vuoteen pystynyt. Eikä auta kenenkään sanominen yhtään mitään ei minun lasten lääkärin tai kavereiden.
Kyvyttömyyden lisäksi diabetes, vetenpainetauti, korkea kolesteroli, uniapea, tyrä, lonkat rasittuneet, miestissit pallomahan lisäksi ja repeillyt iho, hengästyy tosi vähästä...
Ja minä olen 170cm ja 58kg pitkähiuksinen kauniisti pukeutuva nainen ja ollut koko aikuisiän.
Vaihda miestä - tuo ei tuosta muutu. Jotkut vain ei halua/tarvitse seksiä, ja sitten on meitä jotka tarvitsee.
Itseäni riipoo vieläkin yksi muuten ihana mies, joka oli kauhea pihtari kanssa. Se siinä kirpaisi eniten, että sen osoite oli Myöntäjäntie, vaikka sanoi aina ei.