Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko jonkun joka on käynyt leipäjonossa?

Vierailija
02.04.2017 |

Olin pyörtyä kun kuulin ystäväni käyneen leipäjonossa! Hävetti hänen puolestaan niin paljon. Eihän ne jonot voi olla näin rikkaassa maassa todellisuutta... Eikö olisi voinut vaikka minulta pyytää apua? Kyllä minä olisin häntä osannut neuvoa ja voinut auttaa. Mutta ei kelpaa vinkit. Mitäs meni kaksi lasta tekemään opiskeluaikana. Sanoin siitäkin mutta ei kuunnellut.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni tunnen juu....

Olen mummeli, jonka aikuinen tytär joutui keskeyttämään työpainotteisen opiskelunsa vakavan sairauden vuoksi. Hän yh eikä mies osallistu kustannuksiin mitenkään.

Minä tulen Ruotsista aina pariksi kuukaudeksi kerrallaan tänne kotosuomeen tyttären perheeseen asustelemaan (kesät asun mökillä) ja yritän autella parhaani mukaan..... Vien lastenvaatteita ja -leluja kirpparille ja tuon taloustavaroita tilalle.

Käyn leipäjonossa ja hoidan meidän ruokahuollon omalla kustannuksellani (olen jäänyt Ruotsista varhennetulle eläkkeelle, joten se on hyvin pieni). Mökillä kasvattelen vihanneksia ja noukin marjat ja sienet.

Leipäjono on meidän poppoon pelastus. Saa kaikkea kivaa extraa, kuten homejuustoja, proteiinivanukkaita yms. joita ei normaalisti ostaisi. Leipää ei ole tarvinnut ostaa kohta vuoteen. Onneksi pakkasessa on mistä ottaa, kun olen niitä aina hamstrannut.... niitä "parempia" leipiä.

Vierailija
22/32 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko -ap- kenties eräs E-L P?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana kävin toisinaan leipäjonossa. Enemmän tosin kävin dyykkaamassa, mukava ja hyödyllinen harrastus. En nähnyt, enkä edelleenkään näe kummassakaan mitään ongelmaa. Ap:n kaltaisilla ihmisillä sen sijaan on jonkinlainen ongelma päässään.

Vierailija
24/32 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan todellakin arvoa kantasuomalaiselle 2 lapsen äidille vaikka kävisi kuinka leipäjonossa. On elämänarvot kohdallaan paremmin kuin lapsettomalla.

Vierailija
25/32 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapsuudenkaverini käy leipäjonossa. Se on kolmekymppinen nainen, joka on eläkkeellä mielenterveysongelmien takia. Sillä on 2 lasta ja kolmas tulossa, kaikilla eri isät. Todella surullinen tapaus.

Vierailija
26/32 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, äitini, isäni, veljeni, muutama ystävä... Onhan noita. Miksi ei hyödyntäisi, kun sellaisia on ja aikaa on jonottaa?

Vierailija
27/32 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, alkoholisteja ja yksi kehitysvammainen, joka ei osaa laskea ja siksi sössii aina raha-asiansa. On kai siellä muitakin, mutta itse tunnen siis vaan "ongelmaisia". Mutta onhan se hyvä, että heille on nämä keräykset, parempi näin kuin varastaisivat kaupasta nälkäänsä tai vastaantulevilta ihmisiltä. Kun päihdeongelma on paha, ei siinä paljoa säästetä pahan päivän varalle.

Vierailija
28/32 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä itse, meillä ei olisi ruokaa jos en sitä hakisi, kuolisimme nälkään koko sakki. Sellainen on hyväosaisten Suomi, kyllä oikein olisi jos jokainen voisi kokea välillä sen kun rahaa ei ole yhtään ja elää pitäisi. Ei sossu auta jos olet kantasuomalainen ja raitis, pitää olla tumma kansalainen ja juoppo tai narkkis.

Vierailija
29/32 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden eläkeläisen joka käy leipäjonossa. Vaatteet on halvat ja kuluneet ja tuntemattomat luulee sitä varmasti köyhäksi, mutta sen eläke on suurempi kuin keskivertosuomalaisen palkka ja omaisuutta on muutenkin ihan kiitettävästi. Se on kuitenkin tottunut siihen, että kaikessa pitää säästää... Surullista, kun se ei edes eläkepäivinään tajua nauttia omaisuudestaan. Ja vähintään yhtä surullista on sekin, että sen saama ruoka on pois muilta joille se tulisi todella tarpeeseen.

Kerroin leipäjonon jakajille tästä vanhuksesta, mutta ne sanoi ettei ne voi tehdä asialle mitään, koska ne saa lahjoitusruokaa sillä ehdolla ettei ne valikoi autettaviaan.

Vierailija
30/32 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko -ap- kenties eräs E-L P?

AP kauhistelee ystävänsä leipäjonossa käyntiä ja olet tämä AP:n ystävä? 😂 Av draamaa 😁

Vierailija
31/32 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden eläkeläisen joka käy leipäjonossa. Vaatteet on halvat ja kuluneet ja tuntemattomat luulee sitä varmasti köyhäksi, mutta sen eläke on suurempi kuin keskivertosuomalaisen palkka ja omaisuutta on muutenkin ihan kiitettävästi. Se on kuitenkin tottunut siihen, että kaikessa pitää säästää... Surullista, kun se ei edes eläkepäivinään tajua nauttia omaisuudestaan. Ja vähintään yhtä surullista on sekin, että sen saama ruoka on pois muilta joille se tulisi todella tarpeeseen.

Kerroin leipäjonon jakajille tästä vanhuksesta, mutta ne sanoi ettei ne voi tehdä asialle mitään, koska ne saa lahjoitusruokaa sillä ehdolla ettei ne valikoi autettaviaan.

Sinällänsä mielenkiintoista, kun meidän kaupungissa pitää todistaa köyhyytensä saadakseen leipäjonoon numeron. Pitää toimittaa jokin uusin tulotieto, esim. Ttt päätös.

Vierailija
32/32 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinällänsä mielenkiintoista, kun meidän kaupungissa pitää todistaa köyhyytensä saadakseen leipäjonoon numeron. Pitää toimittaa jokin uusin tulotieto, esim. Ttt päätös.

Meidänkin kaupungissa on kahta käytäntöä. Seurakunnat katsoo tarkkaan ruoka-avun tulot (ja joissain tapauksissa menot), mutta muualta ruokaa saa hakea kuka tahansa.

t. viestin 29 kirjoittaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi