Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ahmimisesta pääsee eroon? Pitäisi vihdoin laihtua...

Vierailija
02.04.2017 |

Olen monet kerrat vakaasti päättänyt muuttaa elämäntavat terveellisemmäksi, mutta en vain koskaan onnistu. Lihavuuteni alkaa olla terveysriski ja tiedän sen varsin hyvin, mutta silti herkut vain koko ajan pyörivät mielessä ajatuksen "no vielä nyt yhden kerran" kera. Olen yrittänyt sallivampaa suhtautumista, erittäin kurinalaista ja kaikkea niiden väliltä. Mikä viimein saisi minut heräämään ja ryhdistäytymään? :(

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi se,että päätin että syön viisi kertaa päivässä säännöllisesti ennalta määrätyn kaavan mukaan. Päivään kuuluu yksi kahvihetki, jolloin syön jonkun pienen makean herkun, vaikkapa vähän jätskiä, pari keksiä tai kolme palaa tummaa suklaata. Lopetin light-tuotteet, limsat kokonaan ja sokerin mättämisen muina aikoina päivästä. Juon kivennäisvettä, jos tekee mieli limsaa. En käytä juurikaan enää sokeroituja tuotteita kuten maustettuja jugurtteja. Mulla on periaate, että herkkuja ei syödä nälkään, vaan kunnon ruokaa. Aamupala on aina saman kaavan mukaan, esimerkiksi puuro ja marjoja, lounas lautasmallin mukaan, päivällä on tuo kahvihetki jolloin syön jonkun herkun, päivällinen yleensä lautasmallin mukaan ja iltapala samantyyppinen aina, esim.hedelmä ja jugurttia. Annoskokoa tarkkailen. Tuntuu että saa olla kokoajan syömässä, kun ennen paastosin ja ahmin. :) Kerran viikossa saa syödä vaikka pizzaa mutta silloinkin pysyn ruokarytmissä. Näillä katkes ahmimiskierre.

Vierailija
2/6 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö riittävästi ja monipuolisesti kasviksia. Hyviä rasvoja ja proteiinia tarvitset myös.

Samoin kuitua, vitamiineja, hivenaineita, antioksidantteja, fytoravinteita jne.

Nauto ravintorikasta ja mahdollisimman luonnonmukaista ruokaa :)

Viljat, sokeri ja runsas tärkkelys voivat pitää yllä ruoanhimoa. Samoin ravintoköyhä ruoka.

Säännölliset ruokailuajat ovat tärkeät.

Juo riittävästi vettä. Ulkoile ja nuku tarpeeksi :)

Tsemppiä ja iloa kevääseen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kovin ylipainoinen? Itselläni auttoi "pussikuuri" alkuun. Söin 3 vko ateriankorvikkeita. Pohdin samalla juurta jaksain ahmimisen syyt kohdallani. Mahalaukku kutistui, ja jatkoin hyvin samalla tyylillä kuin nro 2.

Nyt hallitsen syömistäni, eikä se minua.

Vierailija
4/6 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta terveellistä ruokaa.

Harkiten ja kohtuudella laadukasta sekä ravintorikkaampaa.

Esim. keksit, jäätelö, runsassokeriset ja sipsit syötättävät helposti enemmän kuin on tarkoitus.

Jätä ainakin isot määrät kauppaan.

Kotona niiden kiusaukselle on vaikea olla antamatta periksi.

Täytä ostoskorisi tai -kärrysi ravintorikkaalla ruoalla.

Ansaitset ravintorikasta ruokaa :)

💛

Vierailija
5/6 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aluksi luo säännöllinen ruokailurytmi. Alkuun on sama mitä syöt, kunhan syöt ruoka-aikana. Kun rytmi on rutinoitunut, ala kiinnittää huomiota annoskokoon ja ruoan terveellisyyteen. Unohda laihduttaminen hetkeksi ja keskity näihin. Säännöllinen syöminen vähentää ahmimista luonnostaan, päivän paasto taas altistaa sille.

Vierailija
6/6 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samanlainen, monesti päässyt alkuun, mutta mitään lopunelämänhyvinvointia en ole löytänyt.

Pääasia mulla on se, että syön tosiaan viimeisen kerran kaikkia mahdollisia herkkuja. Eikä niitä saa jäädä seuraavalle päivälle.

Sitten pysyn tiukasti linjassani. Paljon vihanneksia, salaattia, ja lihaa.

En syö mitään mitä luokittelen herkuksi kuin päivänä, jonka olen päättänyt ennen dieettiä. Pienikin suupalallinen usein luistaa mut ahmimaan. Sitten kun se herkkupäivä tulee 3-4 viikon päästä, syön ihan mitä vain mieli tekee ja kuinka paljon tahansa. Seuraavana päivänä taas ruodussa.