Miksi monet kasvis.syöjät vetävät kaksinkäsin pullaa, jäätelöä, makeutettuja jogurtteja ja karkkeja?
Kuitenkin moni vetoaa terveys.syihin, kun kysyn, miksi ovat kasvis.syöjiä.
Kommentit (33)
Mä päädyn aina syömään epäterveellisemmin jos yritän välttää eläinperäisiä tuotteita, koska jotenkin en jaksa keskittyä rajoittamaan kahta eri asiaa ruokavaliossa. On paljon helpompi syödä terveellisesti, kun ei tarvitse jo ennen terveellisyyttä miettiä, että mitä voi syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä ei ole lihaa, sehän se on terveyden vihollinen :)
Monissa karkeissa on sian nahasta tehtyä gelatiinia. Vähäsokerisen kotipullan syömisessä en näe mitään pahaa jos se on tehty kuitupitoisista jauhoista ja ja rasvana on käytetty rypsiöljyä. Jogurtinkin saa sokerittomana kun ostaa maustamatonta jogurttia ja sekoittaa siihen sokeritonta Bonne-sosetta.
Itse olen ollut kasvissyöjä 15 vuotta ja mieliherkkuani on maustamaton pähkinäsekoitus.
Siinä sen näkee kasvissyöjän teveystieto: kuitupitoinen jauho ja rypsiöljy :D:D:D
Tuo oli yksi esimerkki kuinka sen pullan voi leipoa terveellisemmin. Ainakin minun mielestäni oliiviöljy maistuu taikinasta läpi ja ei sovi sen vuoksi taikinaan, johon laitetaan joko kypsää banaania, omenasosetta tai taatelisiirappia makeutukseksi. Margariineihin en koske koska niissä on syöpää aiheuttavaa palmuöljyä.
Kerron esimerkissäni pullan leipomisesta. En koko ruokavaliosta. Jokainen osaa katsoa ravintokolmiosta kuinka paljon sitä pullaa saa syödä vaikka se olisi tehty terveellisemmällä reseptillä. Finelistä löytyvät Valtion ravitsemusneuvottelukunnan viimeisimmät suositukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa karkeissa on sian nahasta tehtyä gelatiinia. Vähäsokerisen kotipullan syömisessä en näe mitään pahaa jos se on tehty kuitupitoisista jauhoista ja ja rasvana on käytetty rypsiöljyä. Jogurtinkin saa sokerittomana kun ostaa maustamatonta jogurttia ja sekoittaa siihen sokeritonta Bonne-sosetta.
Itse olen ollut kasvissyöjä 15 vuotta ja mieliherkkuani on maustamaton pähkinäsekoitus.
Mitä on Bonne -sose?? Meillä laitetaan marjoja tai hedelmiä. Vähän hunajaa niille jotka sitä haluaa.
Bonnea myydään meidän marketissamme samalla hyllyllä kuin hilloja. Se on sarja erilaisia sokerittomia sataprosenttisia hedelmäsoseita puolen litran purkissa. Lapsikin osaa kaataa sitä lautaselle ja sekoittaa sen jogurtin kanssa.
Niin totta.
Meidän työpaikan kasvissyöjä varasti työpaikan kaapista kaikki vierasvarapiparit. :)
En tiedä kasvispistesyöjistä, mutta itse kasvissyöjänä en kyllä koskaan syö makeutettuja jugurtteja enkä pullia, jäätelöä saatan joskus harvoin syödä. Muita makeisia en juuri syö kuin suklaata silloin tällöin.
Oon kasvissyöjä, mutta en siksi että se on terveellisempää vaan siksi että en pidä lihan mausta/ koostumuksesta, enkä siitä että eläimet kasvatetaan huonoissa olosuhteissa ihmisen ruuaksi.
Ole sinä vaan ylpeä lihansyöjä! Taas huomenna kakit hookoon sinistä sinapilla pönttöön.
Ap, todella nolo yleistys sulla. Montako noin käyttäytyvää kasvissyöjää tunnet ja perusteleekohan heistä YKSIKÄÄN kasvissyöntiään laihduttamisella tai terveellisyydellä? Tuskin.
No, minä en syö lihaa, koska se ummettaa minua ja miehellä on leikattu paksunsuolen syöpä, joten hänenkin on syytä välttää punaista lihaa ja lihajalosteita.
Mutta kyllä, syön kyllä makeaa välillä. Ei aiheuta minulle ummetusta, eikä lisää suolistosyövän uusiutumisriskiä.
Päällimmäisin lihan välttämisen syy on minulla kuitenkin ekologinen. Lihakilon tuottamiseen menee kymmenen kiloa kasvisproteiinia, joten se on maapallon väestön ruokkimisen kannalta järjetöntä. Eläinsuojelullinen syykin on merkittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liivatetta voi olla myös jugurtissa ja tuorejuustossa. Jos haluaa vältellä eläinperäisiä tuotteita, niin osaa kyllä ostaa sellaiset mässytkin joissa ei ole liivatetta tms. No, eipä mulla varsinaisesti mitään asiaa ollut, en vain jaksa tuollaista yleistä keuhkoamista kasvissyönnistä. En ymmärrä miksi joku kokee tarpeelliseksi päästellä vähän väliä höyryjä aiheeseen liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä sen näkee kasvissyöjän teveystieto: kuitupitoinen jauho ja rypsiöljy :D:D:D
Tuo oli yksi esimerkki kuinka sen pullan voi leipoa terveellisemmin. Ainakin minun mielestäni oliiviöljy maistuu taikinasta läpi ja ei sovi sen vuoksi taikinaan, johon laitetaan joko kypsää banaania, omenasosetta tai taatelisiirappia makeutukseksi. Margariineihin en koske koska niissä on syöpää aiheuttavaa palmuöljyä.
Kerron esimerkissäni pullan leipomisesta. En koko ruokavaliosta. Jokainen osaa katsoa ravintokolmiosta kuinka paljon sitä pullaa saa syödä vaikka se olisi tehty terveellisemmällä reseptillä. Finelistä löytyvät Valtion ravitsemusneuvottelukunnan viimeisimmät suositukset.
Terveellisimmin pullan leipoo voilla, ja on hyvän makuistakin. Suosituksiin en ota kantaa, syön sellaista ravintoa, jolla kroppani voi hyvin.
Kasvisruokailijoiden ruokavaliossa voi olla liian vähän proteiinia ja hyviä rasvoja. Niiden riittävään saantiin on kiinnitettävä huomiota.
Pavut, linssit, mantelit, siemenet, pähkinät, avokado ja kylmäpuristetut öljyt monipuoliseen käyttöön.
Miksi kaikki sekasyöjät syövät kaikkea aloituksessa mainittua kaksin käsin ja lisäksi syöpävaarallista ja luontoa pilaavaa ja resursseja haaskaavaa lihaa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki sekasyöjät syövät kaikkea aloituksessa mainittua kaksin käsin ja lisäksi syöpävaarallista ja luontoa pilaavaa ja resursseja haaskaavaa lihaa?
Miksi kaikki tietämättömät väittävät lihaa syöpävaaralliseksi?
Ainakin minun reumakipuja kasvisruokavalio on vähentänyt eli olen kasvissyöjä ihan terveyssyistä.