Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, kertokaapas, millaisia kokemuksia teillä on tuoksullisista pyykkietikoista?

Vierailija
02.04.2017 |

Olen aikeissa ostaa pyykin huuhteluaineeksi etikkaa, jossa on tuoksu mukana, mutta niitä on niin paljon erilaisia, ja en millään pysty päättäämään, että mikä niistä tuoksuista on parhain?
Verkkokaupasta tilatessa kun ei voi nuuhkia niitä erilaisia tuoksuja, mutta silti haluan tilata nettikaupasta, koska en jaksa uskoa, että asuinpaikkakuntani kaupoissa on vielä edes niitä myynnissäkään. Enkä jaksa kylläkään lähteä edes kiertelemään ja etsimäänkään pyykkietikkaa ns. kivijalkakaupoista täällä, missä asun.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tota xtra etikkaa lorautan korkillisen. Ei tuoksu pyykit miltään. Puhtaalta kankaalta?

Vierailija
22/61 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykästyin sade-tuksuiseen pyykkietikkaan. Tuoksuu puhtaalle pyykille ja lisäksi tekee treenivaatteista ihanan raikkaita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun te nyt niin innoissanne noita ostelette, niin voisi kai suosia suomalaista tuotetta? Ruohonjuuri myy Mummi ja minä -nimistä pyykkietikkaa :)

Vierailija
24/61 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilla ainakin on pyykkietikoita myynnissä.

Vierailija
25/61 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri männäviikolla Appelsiininkukka-pyykkietikkaa Prismasta, oli niistä kahdesta tuoksusta paljon parempi. Tykkään!

Käytän kyllä myös ihan normaalia Xtran etikkaa, mutta tuo Appelsiininkukka tuo mukavaa vaihtelua :)

Vierailija
26/61 |
05.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt pelkkää etikkaa, tai sitten huuhteluainelokeroon loraus etikkaa ja perään muutama tippa eteeristä öljyä (esim laventeli, appelsiini). Jää raikas hyvä tuoksu pyykkeihin. En maksaisi erikseen pyykkietikasta, litrahinta melkoinen.

Vierailija
27/61 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 3 hevosta ja vaatteet haisivat ennen tavallisten pesuaineiden käytön jälkeenkin p*skalta, mutta pyykkietikka vie hajut pois. Kehtaa kutsua ihmisiä kylään :)

Vierailija
28/61 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän Kaunis-merkkistä pyykkietikkaa tuoksulla punainen greippi. Jännä miten paljon tuosta tykkään koska en ole koskaan käyttänyt huuhteluaineita joissa on tuoksu, ovat mielestäni kammottavia. Pyykkietikan tuoksu ei leviä koko huoneeseen kuten huuhteluaineen vaan on mieto ja miellyttävä. Ainakin tuota punaista greippiä voin siis suositella!

Vierailija
29/61 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositelkaapa puljua mistä tilata?

Ja TOKMANNI, mitä merkkiä/tuoksuja sieltä saa?

Vierailija
30/61 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhdas pyykki ei todellakaan tarvitse mitään hajusteita. Kyseiset hajusteet vain kuormittavat luontoa ja lisäävät hajuallergioita. Itse pesen pyykin hajusteettomalla pesuaineella ja kuivatan aina ulkona kun se vain on mahdollista. Koskaan ei ole puhdas pyykkini tuoksunut tunkkaiselta. Ulkona kuivattaminen todella hyvä keino.

Pyykkietikka siksi, koska se nimenomaan ei kuormita luontoa. Toiset tykkää tuoksuvasta pyykistä, ja etikka puhdistaa samalla pesukonetta, ja pehmentää tekstiileitä.

Vierailija
31/61 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhdas pyykki ei todellakaan tarvitse mitään hajusteita. Kyseiset hajusteet vain kuormittavat luontoa ja lisäävät hajuallergioita. Itse pesen pyykin hajusteettomalla pesuaineella ja kuivatan aina ulkona kun se vain on mahdollista. Koskaan ei ole puhdas pyykkini tuoksunut tunkkaiselta. Ulkona kuivattaminen todella hyvä keino.

Nämä ei oikeasti tajua, että myös sitä pyykkikonetta pitää pestä! Sitten peitetään pahaa/ tunkkaista hajua hajusteilla.

Suomessa vesi on pääsääntöisesti pehmeää ja huuhteluainetta ei edes tarvita. En käytä koskaan huuhteluaineita ja pyykistä ei silti tule koppuraa ja karkeaa. Haluan myös pukea omalle ja lasten iholle vaatteita, joissa on mahdollisimman vähän jäämiä pesuaineista ja huuhteluainehan nimenomaan jää/ on tarkoituskin jäädä siihen tekstiiliin, kun sekoittuu vasta viimeiseen huuhteluveteen.

Tuo pyykkietikka kuulostaa ihan hitusen siedettevämmältä...

Vierailija
32/61 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskettäin ostin tuoksullisen pyykkietikan. Positiivinen kokemus sen käytöstä, mieluummin käytän sitä kuin huuhteluainetta.

Vierailija
33/61 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äskettäin ostin tuoksullisen pyykkietikan. Positiivinen kokemus sen käytöstä, mieluummin käytän sitä kuin huuhteluainetta.

Aiemmin suosin tavallista etikkaa (noin 2 teelusikallista huuhteluainelokeroon) huuhteluaineena.

Vierailija
34/61 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Froteepyyhkeisiin käytän pyykkietikkaa. Ei ole kuivausrumpua, joten ilman etikkaa ovat kovia. Pyykkietikkaa voi tehdä itse eteerisellä öljyllä. Eivät kuormita luontoa. Käytössä on Saaren Taika merkkistä pyykkietikkaa laventelin tuoksuisena.

Vierailija
35/61 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiit pyykkietikat ovat ihan törkeän hintaisia, etenkin jos haluaa mahdollisimman vähillä ainesosilla olevaa ja oikeasta käymisteitse valmistetusta etikasta tehtyjä. Siksi teen pyykkietikan itse, väkiviinaetikkaa ja Limepopista tilattua tuoksuöljyä tai eteerisiä öljyjä. Helppoa, edullista ja toimivaa.

Vierailija
36/61 |
30.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ei oikeasti tajua, että myös sitä pyykkikonetta pitää pestä! Sitten peitetään pahaa/ tunkkaista hajua hajusteilla.

Suomessa vesi on pääsääntöisesti pehmeää ja huuhteluainetta ei edes tarvita. En käytä koskaan huuhteluaineita ja pyykistä ei silti tule koppuraa ja karkeaa. Haluan myös pukea omalle ja lasten iholle vaatteita, joissa on mahdollisimman vähän jäämiä pesuaineista ja huuhteluainehan nimenomaan jää/ on tarkoituskin jäädä siihen tekstiiliin, kun sekoittuu vasta viimeiseen huuhteluveteen.

Tuo pyykkietikka kuulostaa ihan hitusen siedettevämmältä...

Pääsääntöisesti ehkä on pehmeää vettä, muttei tosiaan aina. Muutin pehmeän veden alueelta kovahkolle, ja sen todella huomaa pyykinpesussa. Myös kone itse tuntuu keräävän tunkkaisuutta ja joudunkin käsittelemään koneen liki kerran kuussa sitruunahapolla kun tuo tunkkaisuus jää vaatteisiin. Ja hoidan kyllä konetta muutenkin huolella, esim kansi ei ikinä ole kiinni että kone pääsee aina kuivumaan sisältä pesujen välillä.

Puhdasta etikkaa pitää käyttää täällä niin paljon, että siitä jää jo tuoksu pyykkiin, siksi pyykkietikka kiinnostaa. Mahdollisimman hajuton.

Vierailija
37/61 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun ostin pyykkietikkaa ja oli kallista. Myöhemmin olen tehnyt itse, käytän hajusteena pihamaan yrttejä. Olen kokeillut minttua, piparminttua, basilikaa, sitruunamelissaa ja seuraavaksi salviaa. Yrtit laitan vuorokaudeksi 4 dl:aan etikkaa, siivilöin roskat pois, lisään etikan ja desin vettä. En enään aio ostaa huuhteluainetta, puhtaan pyykin vieno tuoksu, pehmeys ja pesukoneen puhdistuminen, siinä hyviä syitä.

Vierailija
38/61 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se tuoksun lisääminen vesitä tuon tuotteen idean?

Vierailija
39/61 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen sen ihan itse. Helppoa ja paljon edullisempaa. En voi uskoa, että joku ostaa noin helppotekoista tuotetta valmiina - 1 osa vettä, 4 osaa etikkaa ja valitsemasi osa tuoksua. Joka kerta saa oman tuoksun tai sekoituksen, minulla on aina pari pullollista eri tuoksuja.

Mitä tuoksuja käytät siis minkä nimisiä ja mistä ne ostat?

Vierailija
40/61 |
13.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen niin, että laitan puolen litran pullon lähes täyteen rajamäen väkiviinaetikkaa ja sinne sekaan teelusikallisen allergeenitonta tuoksuöljyä. Ja aina ennen käyttöä ravistelu, koska se tuoksuöljy ei täysin liukene sinne. Lorautan huuhteluainelokeroon noin ruokalusikallisen tätä tuoksuetikkaa. Suosikki tuoksuni on Laventelimetsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme