Halpoja, huoneenlämmössä säilyviä, nopeasti syötäviä ja täyttäviä eväitä töihin? KIIRE!
Sain ensi viikoksi pätkätöitä. Pisin työpäivä on 17-tuntinen, jääkaappia ei ole ja tauotkin saattaa jäädä laittoman lyhyiksi (tiedän että alalla rikotaan usein lakia). Nyt siis hakusessa halpoja, huoneenlämmössä säilyviä eväitä, jotka saa syötyä nopeasti mutta pitää silti kylläisenä pitkään. Rahat on niin tiukilla, etten tahtoisi maksaa montaa euroa päivän ruuista. Maku on siis ensimmäinen asia josta olen halukas tinkimään.
Kommentit (122)
Onko teillä töissä vedenkeitintä? Mä otan pitkille päiville aina toiseksi evääksi pikapuuropussin. Mutta se siis tarvitsee sen kuuman veden.
Banaanit ja muut hedelmät, näkkileipä, hapankorppu, muut leivät, proteiinipatukat, kuivaliha, juomat, säilykkeet, kuivatut hedelmät.
Jos voi keittää vettä vedenkeittimellä ja lisätä valmisruokapurkkeihin, jotka säilyvät ilman jääkaappia. Onko lämmitysmahdollisuutta?
Flap jack -patukat Punnarista, ne vie nälän mennessään.
Tonnikalapurkki
Rahkaa
Pakastettu mehu kylmäkalleksi
Yhden työäpivän ajan säilyy ihan tavallinen juustovoileipäkin.
Ketä just sun kiirees kiinnostais? Tuntemattoman ihmisen..
Vierailija kirjoitti:
Riisipiirakat, keitetyt kananmunat, vihannespalat purkkiin pakattuina, hedelmät, purkkiruot (vauvan ja säilykepurkit) jos kykenet syömään niitä.
Ajatuskin huoneen lämmössä seisoneista keitetyistä kanamunista saa sisuskalut nurin.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä töissä vedenkeitintä? Mä otan pitkille päiville aina toiseksi evääksi pikapuuropussin. Mutta se siis tarvitsee sen kuuman veden.
Eihän noi pidä nälkää poissa kuin hetken.
Vierailija kirjoitti:
Onko alapeukuttaneilla eriäviä kokemuksia? Jos työpäiväksi pitää puhtaasti saada energiaa ja pitää nälkä loitolla, niin noilla se onnistuu. Itse pidän noita pitkillä matkoilla mukana ja jo muutama suupala täyttää sen verran, että sillä jaksaa useamman tunnin.
Kaupassa myytävät smoothiet - osa säilyy lämpimässä (esim vauvanruokapuolelta), pillimehut, hylamaidot joista voi sekoittaa vaikka kaakaon tai laittaa muron jatkeeksi, pähkinät, hedelmät, suklaapatukka, tonnikala, lämmin kuppi keitot jos saat jostain vettä lämmitettyä, kuppinuudelit (lämpimään veteen), välipalapatukat, keksit jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko alapeukuttaneilla eriäviä kokemuksia? Jos työpäiväksi pitää puhtaasti saada energiaa ja pitää nälkä loitolla, niin noilla se onnistuu. Itse pidän noita pitkillä matkoilla mukana ja jo muutama suupala täyttää sen verran, että sillä jaksaa useamman tunnin.
Parempiakin vaihtoehtoja kyllä löytyy kuin patukat. Oletko edes tietoinen niiden sisällöstä?
Pasteijat ja baananit tähän mennessä paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa myytävät smoothiet - osa säilyy lämpimässä (esim vauvanruokapuolelta), pillimehut, hylamaidot joista voi sekoittaa vaikka kaakaon tai laittaa muron jatkeeksi, pähkinät, hedelmät, suklaapatukka, tonnikala, lämmin kuppi keitot jos saat jostain vettä lämmitettyä, kuppinuudelit (lämpimään veteen), välipalapatukat, keksit jne
Kaikkea sontaa täällä ehdotetaan, mutta juustot ja kestomakkarat alapeukutetaan. Ne on sentään ravitsevia nälän vievää oikeaa ruokaa.
Keitetyt kananmunat, jugurtti ja meetvursti säilyy hyvin huoneenlämmössä päivän.
Myös purkkipavut on ihan kelpo lounas eikä ainakaan maksa paljon. Esim. valkoiset pavut tomaattikastikkeessa maksaa Lidlissä n. 50 senttiä/purkki ja Cittarissa n. 70 senttiä/purkki. Niitä voi syödä suoraan purkista tai laittaa vaikka ruisleivän päälle. Lisäksi banaani, omena tms. -> toimii ainakin mulla hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä puoleksi tunniksi jos niitä syö 2 kerralla. Sen jälkeen nälkä iskeekin kahta kauheammin... Ei hyvä, ei todellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Pähkinät esimerkiksi Lidlistä.
Säästövinkki: Maapähkinät maksaa Prismassa 3,19 €/kg ja niitä saa monesta muustakin kaupasta n. 4 €/kg. Lidlin halvimmat pähkinät on paljon kalliimpia.
Riisipiirakat, keitetyt kananmunat, vihannespalat purkkiin pakattuina, hedelmät, purkkiruot (vauvan ja säilykepurkit) jos kykenet syömään niitä.