Mitä mieltä aamupalastani?
- iso lasi (4 dl) vettä alkajaisiksi
- kaksi mukillista kahvia rasvattomalla maidolla
- 1,5 dl AB-piimää (rasvaa 2,5%, josta tyydyttynyttä 1,4%)
- 10 grammaa cashewpähkinöitä
- yksi pieni avokado (n. 90 grammaa syötävää osaa)
- Imatran riisipiirakka, päällä <5 grammaa pehmeästi levittyvää Oivariinia ja kaksi juustohöylällä leikattua viipaletta kermajuustoa
Kaloreita yhteensä noin 528. Rasvaa 33,91 grammaa, kolesterolia 0, natriumia 259 mg, hiilihydraatteja 44 grammaa, kuitua 8,3 grammaa, sokeria 11,86 grammaa, proteiinia 14,17 grammaa. Tiedän proteiinin määrän melko pieneksi, joten ajattelin "tankata proteiinia" sitten lounaalla.
Minulla on ollut ennen ongelmia mm. annoskokojen kanssa. Ahdoin törkeät määrät ruokaa sisääni, ja suosin hiilihydraatteja (nimenomaan vehnää ym. valkoista höttöä) ja paljon tyydyttynyttä rasvaa sisältäviä tuotteita. Koitan nyt siis oppia syömään vähän vähemmän, niin että tulen n. 80% kylläiseksi, ja suosimaan täysjyvää/kuitupitoisia tuotteita sekä suosimaan pehmeää rasvaa. Kermajuusto on vain herkkuni ja paheeni, mutta ei kai kaksi siivua päivässä liikaa ole...
OK, vastasin siis turhaan, no problem. Vähän tietysti uteluttaa miksi joku menee sunnuntaiaamuna nettiin aamumenyynsä kanssa sillä ajatuksella, että lytätätäänkö hänet. Joidenkin mielestä maailmassa on kiinnostavampiakin asioita kuin mä ja mun aamupala.
Jatka valitsemallasi tiellä.
17