Työtön: miten salaat työttömyytesi ympäristöltä?
Itse en poistu ulos kuin vasta illalla, jolloin kaikki luulevat minun olleen päivän työssä. Pari vuotta olen onnistunut huijaamaan kaikkia tällä tavoin säilyttääkseni kasvoni
Arja, 59
Kommentit (36)
Olen päivät kotona ja liikun matalana ikkunan edessä. En vedä vessaa vasta kuin klo 17. Tarvittaessa teen tarpeet pottaan. Jos joku kysyy kuulumisia, puhun työkiireistä.
N31
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään. Nauroin aamusella noille jotka joutuivat lähtemään töihin pakon edessä, samalla kun pidin omakustanteista sapattivapaata 8kk.
Sitten menin töihin siihen duunipaikkaan mikä yritti vainota minua heille hommiin kun olin töissä edellisessä firmassa. Vähän tylsiä hommia ja aika surkealla liksalla (4000 e), mutta menettelee tässä nyt haistellessa mihin suuntaan kandee kääntyä.
Siis sinun mielestä 4 tonnia kuussa on PIENI palkka?! Oikeasti?! Minä tekisin sillä rahalla melkein mitä vaan mihin kelpaisin :P
En salaa. Ihan tavan vuoksi kaupassa yms. käyminen sujuu joko todella aikaisin, tai todella myöhään. En pidä asioinnista ruuhka-aikana.
Työttömyys ei ole häpeä, mutta raha kerää ympärilleen rahaa ja ilo iloa, joten tällä ajatuskaavalla työssäkäyvänä esiintyminen tuo töitä! Eli älkää mainostako työttömyyttä ja hankkiko sellaista imagoa, olkaa tekijöitä!!
Vierailija kirjoitti:
Työttömyys ei ole häpeä, mutta raha kerää ympärilleen rahaa ja ilo iloa, joten tällä ajatuskaavalla työssäkäyvänä esiintyminen tuo töitä! Eli älkää mainostako työttömyyttä ja hankkiko sellaista imagoa, olkaa tekijöitä!!
Joopa joo. Ainakin tuo sun näkemys on melko erilainen kuin työkkärintädeillä.
Käyn pesutuvassa vetämässä vähän nokea poskiin ja tulen lapio olalla ja isoon ääneen työpäivän rankkuutta puhelimeen päivitellen kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Olen kohta kymmenen vuotta valehdellut. Ei tästä valheesta enää päästetäkään irti muuten kuin työllistymällä ja sitä ihmettä ei tällä cv:llä ole näköpiirissä.
Valehtelu siis jatkukoon.
Säälittävää. Kuin alistunut orja, joka salailee ja häpeää sitä, että on orja.
Miks työttömyys pitäis salata? Mulle on henkilökohtaisesti ihan sama mitä mieltä muut ihmiset on mahdollisesta työttömyydestäni. Mun elämä on mun eikä naapureiden. Jos joku paheksuu niin antaa paheksua. Ei voi kummoisissa kantimissa olla oma elämä jos naapureiden/tuttavien elämää pitää kytätä. Elä elämäs itelles äläkä muille!
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön joka käy normaalisti töissä. Palkan sijaan saan 9€/pvä. Tuskin kukaan arvaa mitään. Ihan puhun pokkana olevani töissä. Olen käytännössä korvannut yhden vakkarityöntekijän mistä on kyllä vähän huono omatunto. Alallani on niin paska palkka että saisin tuurillaan jonkun hikiset 100€/kk enemmän jos olisin "oikeasti" töissä työpaikallani. Nyt sentään voin pitää lomaa kesä- heinä- ja elokuun ennen kuin siirryn seuraavaan paikkaan. Saikulla voi myös huoletta huidella milloin mistäkin syystä, ei se työnantajalle mitään maksa. Varmaan ihmiset ajattelee että teen pätkätöitä, yleisiä sote-alalla. Vastuu on kyllä jäätävä siitä näkökulmasta etten koskaan valmistunut lähihoitsuksi, mt-ongelmat sotki opinnot loppumetreillä. Läheisesi saa siis hyvää hoitoa :D
Sama täällä. Jouduin orjatöihin vanhuspuolelle 9€/ päivä huippuliksalla, koska olen liian vanha palkkatöihin. Olen valmistunut lähäriksi, mutta muutaman sijaisuuden jälkeen en löytänyt enää töitä. Te-keskus pakotti minut tähän "kuntouttavaan" kokeiluun, jossa joudun raatamaan orjana, tehden samoja töitä kuin palkattu henkilöstökin. Tosin motivaatio on mitä on, teen hommat toisella kädellä enkä välitä mistään mitään. Sairauslomia on aika usein ja myöhästelen minkä ehdin. Ei ketään kiinnosta, koska olen vähälahjainen säälityöntekijä.
Oon opiskelija ammattikorkeakoulussa. Jännää toi, ettei siks lähetä ennen klo 16 ulos tms. ettei kukaa vaa luule työttömäks, ku itel on ihan kiitettävästi vapaapäiviiki opiskelujen ohessa ja tänääki pääsin klo 11... :D
Ei ole koskaan ollut mitään syytä salata. Mahdollisilta työnantajilta yritän peitellä pitkäaikaista työttömyyttä kertomalla muusta elämästä tässä työttömyyden ohessa.
En salaa muilta kuin äidiltäni.
Hänelläkin vain siitä syystä että hän on rajaton persoona.
Pystyn rajoittamaan puhelut ja kyläilyt loukkaamatta häntä kovin pahasti työkiireisiin ja väsymykseen vedoten.
Jos tietäisi että olen työtön niin tulisi varmasti joka päivä kylään heti aamusta ja kaataisi kaikki tietämänsä pahat asiat niskaan. Ihan kaikki. Sellaiset jotka ovat tapahtuneet ennen syntymääni, omasta lapsuudestaan lähtien sekä kaikki uhat jotka osaa mielessään keksiä ja kaiken siltä väliltä.
En oikeasti jaksa sellaista.
Työttömyydestä ei mielestäni ole mitään hävettävää.
Kun olin työtön, en salannut asiaa mutta en siitä huudellutkaan. Ei minua yksinkertaisesti kiinnosta mitä muut ajattelevat minusta, koska minä elän elämääni eikä kukaan muu. Jos joku yrittää puuttua"asioihini, käsken viileästi painumaan vittuun ja keskittymään omiin asioihinsa. Tämä toimii näihin idiootteihin hyvin ja näyttää heille kaapin paikan.
Miksi pitäisi salata? Ei mua kiinnosta mitä joku ajattelee musta. Juon kahvia pitkin päivää kotona ja nussin tekopillua ja tekopersereikää.
Viimeisen vuoden ajan olen lähtenyt autolla "töihin" eli istumaan huoltoaseman kahvilaan. Vaimo ei epäile mitään.
Olen kohta kymmenen vuotta valehdellut. Ei tästä valheesta enää päästetäkään irti muuten kuin työllistymällä ja sitä ihmettä ei tällä cv:llä ole näköpiirissä.
Valehtelu siis jatkukoon.