Miten oppia flikki maassa?
Miten oppia flikki maassa ku aina ranteet pettää ja kädet on niin heikot😅 Oisko ampui te viisaat:)
Kommentit (15)
Jos ranteet ja kädet pettää täytyy treenata ranne ja käsi lihaksii.
No mulla on hauska vinkki jos tuo ongelma on. Hanki patja/sänky, ja pistä säkkituoli siihen! Se auttaa ihmeen hyvin, ja sitten voi välillä testata ilman säkkituolia! Ja en suosittele mitään kasaa tyynyjä, koska se ei ole auttanut yhtään, (ainakaan mulla) mutta voit tietty testata :)! Mutta kun säkkituolin kanss harjoittelussa kannattaa kuvata se, niin näät joka kerta edistystä. Anteeksi myöhäinen vastaus!
En tiedä et ootko oppinut jo, mut neuvon silti jos joku muu tulee vinkin tarpeessa katselemaan vaan.
Kannattaa harjotella ensin trampoliinilla koska saat siitä tuntumaa että miltä flikki tuntuu. Opettelin ite ainakin niin että oli kaks kaverii tukemassa, sit kun meni hyvin niin ne tuki vaan selästä tai jaloista, sit yks tuki ja ilman. Itekkään en maalla osaa flikkiä, mutta voin sanoa että älä pidä käsiä ainakaan lukossa! Kokemuksesta tiedän että se sattuu käsiin ja päähän. Älä myöskään pidä käsiä ihan koukussa, vaan pidä ne tiukkana ja jousta hiukan kun tulet käsille. Paras tapa mielestäni harjoitella on tuet koska muut konstit ovat vähän kyseenalaisia tuntuman ja oikean tekniikan kannalta. Paras ja tärkein neuvoni kuitenkin on olla rohkea. Vaikka lennät niskoilleen, se sattuu vain hetken, ja luultavasti tulet satuttamaan itsesi monen monta kertaa ennen kuin flikin opit.☺️
Jos ranteet ja kädet pettää, niin yritä saada käsivarret korviin. Käsien kuuluu olla mahdollisimman vähän aikaa maassa kiinni joten yritä työntää hartioista heti kun kädet osuu maahan. Yritä saada flikistä mahdollisimman pitkä. Suosittelen myös aluksi pyytämään jotain kaveria vähän avustamaan. :)
T. cheerleader
Ensin opettelin ihan perus siltakaadon
Mä osaan flikin jo sängyllä mut en maassa ja haluisin oppii jote vinkkei. Ja kannattaa treenata käsi voimia
Mun kaveri Ami on isokokoinen, mua vaan sentin lyhyempi. Ja se vetää flikin helposti kovalla maallakin. Jos on kevyt ni siitä ei oo mitään hyötyy.
Miten voi harjotella flikin? (tyhmä kysymys) Ite yritän aina mutta kaaun vaa selällee:) 542
Jos osaa kaikki takaperin kärrynpyörät ja arabialaiset maassa, sekä macacot, niin se flikki on vaan päästä kiinni. Tärkeintä on se että sitä ei lähe perumaan kun on väärinpäin. Sillon sattuu. But you gotta focus!!!!
Ei siihen tarvii mitään siltakaatoja. Mä saan flikin maassa. Se on tosi paljon päästä kiinni jos osaa kaikki helpommat taaksepäin liikkeet käsien kaa.
Mä oon harjotellu flikkiä back limbereiden kanssa ja nyt alan harjoittelee avustuksella. Teen niitä siis air trackilla. Mulla ei oo tramppaa mut oon tehny sen tuhansia kertoja vedessä, aika matalalla. Et kyl se sieltä ehkä joskus tulee😂🥲
Mä harjoittelin kavereitten kanssa maalla. Olen aika pelokas, joten siinä kesti aika kauan oppia se maalla. Yksi hyvä taktiikka on tehä siltakaadosta ympäri taaksepäin, jos sitä ei osaa kannattaa esim trampoliinillä tehä arabialainen taaksepäin ja siitä sitten suoristaa sitä. Mutta on viel myös yksi hyvä tapa tehä sillee kyykystä ympäri en osaa selittää mutta kannattaa kattoo myös flikki videoita yuotuubust
Mä saan flikin maassa se ei oo todellakaan mitään vaikeet.
Ensin opettelin siltakaadon. Sitten tein mielikuvia. Sitten menin air trakcille harjoittelemaan avustuksella. (Toinen käsi selässä ja toinen jaloissa) Kannattaa luottaa avustajiin ja ottaa kokenut avustaja niin hän tietää vähentää apua. Kannattaa opetella trampalla flikki ensin. Se auttoi minua tosi paljon. On tärkeä muistaa ponnistus. Monilla tulee siinä ennen lähtöä sellainen pieni hyppy se pitää unohtaa. Mua flikissä auttoi että en ajatellut että nyt tää menee mä osaan kyllä vaan että mä osaan jo flikin mä teen sitä vaan Normaalisti taas. Flikin täytyy mennä kauas. Heti ponnistuksen jälkeen lähde kauas äläkä korkealle. Varpaat ovat viimeiset jotka lähtee maasta pois. Toivottavasti tästä oli jotain apua!
Itse opettelin flikin maassa niin, että menin ensiksi kyykkyyn ja siitä rupesin tekemään backlimberiä. (Backover jalat yhdessä) sit siitä vaan nopeutin vauhtia. :)