Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

44v. Tulee ikä ja terveys vastaan, ei voi tehdä vuorotyötä.

Vierailija
01.04.2017 |

http://www.hs.fi/talous/art-2000005151777.html
Voi jestas taas. Miten myyjät, hoitajat, lääkärit, poliisit jne. voi pystyä olemaan töissä eläkeikään saakka. Jos 44v.on tuossa kunnossa, niin ei ihme ettei töitä löydy. Ja asiaa ei kyllä auta opiskelu vaatetusalalle. Kyllähän sen alan työllitymismahdollisuudet tiedetään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi 44v. tulla ikä vastaan.. mahtaa olla vaikeaa työllistyä jos kokee itsensä kovin vanhaksi tuon ikäisenä.

Vierailija
2/8 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erilaisia. Minä en ole varma tuleeko mun kroppa kestämään kolmivuorotyötä ikinä. Reagoin voimakkaasti epäsäännöllisyyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tiedät kyseisen ihmisen terveydentilasta?!

Vierailija
4/8 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 54v. yksinelävä työtön akka ja hain autotehtaalle töihin. Olisin ollut valmis muuttamaan vantaalta. Ei tullut hakemukseeni vastausta.

Vierailija
5/8 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän hyvin, vuorotyö on raskasta. Tein nuorena ravintolatyötä kymmenisen vuotta, ja vaikka minulla oli poikkeuksellisen säännöllinen iltayöpainotteinen työ jossa vuorot jatkui yhteen aamuyöllä niin tiedän etten olisi jaksanut sitä eläkeikään. Nyt olen tehnyt säännöllistä päivätyötä hyvillä liukumilla viimeiset kaskyt vuotta. Ja kyllähän vapaa-ajan ja työn yhdistäminen on nyt ihan erilaista.

Vuorotyötä öisin tekevät elävät keskimäärin seitsemän vuotta lyhyemmän elämän kuin säännöllistä päivätyötä tekevät. Kolmivuorotyö on oikeasti terveysriski.

Vierailija
6/8 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekihän tuokin nainen palkatonta työtä jossain työttömien yhdistyksessä, että en nyt ainakaan laiskaksi kutsuisi.

Vierailija
7/8 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta lääkäri kielsi vuorotyön jo alle 30v koska se johti omalla kohdallani vaikean, vuosia kestäneen unettomuus- ja lääkeriippuvuuskierteen puhkeamiseen. Joillekin vuorotyö sopii, toisille ei. Itsellänikin oli työkavereita, joilla ei ollut mitään ongelmia. Ei olisi ollut minullakaan, jos olisi saanut aina tehdä samaa vuoroa niin kroppa olisi tottunut siihen rytmiin. Nykyään vuorotyön riskit tiedetään paljon paremmin. En tuomitse.

Vierailija
8/8 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän selittelyn makua kyllä siinä oli. 44v. ei ole vanha millään mittarilla mitattuna. Myös saman jutun miesedustajalla oli vähän liika syitä ja oikeastaan on suuri ihme, jos kokkina pystyy olemaan työttömänä, sillä alalla on osaajista kova pula. Jos vaimo on laitoshuoltaja, se ei kyllä ole sellainen ammatti, joka kovin vankasti sitoo ketään paikkakunnalle.