Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan aulaemäntä luulee olevansa osa työyhteisöä

Vierailija
01.04.2017 |

Olen juuri aloittanut uudessa työpaikassa 3kk sitten. Ihmettelen, miksei aulaemäntä ymmärrä paikkaansa, tunkee juttelemaan firman työntekijöiden kanssa, jos joku on tuonut tarjottavaa, hän ottaa pöydältä pullaa, karkkia, sämpylöitä, jne. Aivan kuin kuvittelisi olevansa yksi firman työntekijöistä. Aulapalvelut on ulkoistettu, eikä tehtävät vastaa yriryksen työntekijöiden tehtäviä.
Aika noloa häneltä tuppautua muiden joukkoon. Suutari pysyköön lestissään.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aulaemännällä ikää on tietenkin +70v ja Munsalan kansallispuku päällä ottaa vastaan vieraita aulassa.

Toki vieraat ohjataan ensikättelyssä tualettiin ja vasta puhtain käsin ja kynsin parempien ihmisten pariin asioimaan.

Vierailija
42/64 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska itse olen joskus ollut se työpaikan ulkopuolinen, toisen firman palkkalistoilla oleva työntekijä, yritän erityisesti huomioida nämä ulkoistetut siivoojat, vahtimestarit ja assistentit. Ei se ole minulta mitenkään pois ja vastineeksi huoneeni on aina hyvin siivottu ja kokouksista ylijääneitä pullia ja sämpylöitä tarjotaan ensin minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua aulatyöntekijöille. Ammatti, jonka kykenisi vajaaälyisinkin ihminen hoitamaan.

Onneksi nämäkin työpaikat korvataan pian koneilla ja roboteilla, niin päästään eroon ihmisistä, jotka kuvittelevat tekevänsä muka töitä.

Vierailija
44/64 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita seuraavan kerran kampaviineri näkymättömän siiman päähän ja nykäise oven takana juuri, kun aulaemäntä on kurottautumassa herkkupalaan.

Toista niin monta kertaa, että kiipijä ymmärtää asemansa.

Vierailija
45/64 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko aulaemännällä kollegana aulaisäntä? Aulan tiskin takaa löytyy varmasti piika, renki ja torppari. Ei mitään väheksyvämpää ammattinimikettä kukaan ole pystynyt keksimään.

Emäntä on kunniakas titteli.

Oli joskus 40-luvulla.

Vierailija
46/64 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mtä vittua tekee aulaemäntä? Näyttää asiakkaille missä on vessa? Ei saatana turhempaa ammattia voi taas olla.

Yllättyisit jos tietäisit kuinka monelta se vessa ja milloin mikäkin on kadoksissa. :D

Vierailija
47/64 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista kyllä ikinä nähneeni Suomessa aulaemäntää joka ei olisi ulkopuolisella firmalla töissä, ja tulee töiden puolesta vierailtua useissa firmoissa pk-seudulla viikottain. Kaikilla lukee nimikyltissä työnantaja tai on päällä firman kuteet. ISS, Regus, Securitas on nämä yleisimmät.

Itse olen nähnyt. Pitkälti tuo ulkopuolisella firmalla oleminen tosin johtuu siitä että nykyään nuo tehtävät ovat vartiointitehtäviä, joiden hoitamiseen vaaditaan vartiointiliikelupa. Silloin on ihan loogista että tehtävässä työskentelee ennemmin joku vartiointiliikkeen työntekijä kuin jonkun insinöörifirman assistentti jos halutaan että henkilö voi tarvittaessa sitä vartiointia suorittaa.

Vierailija
48/64 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä voi opiskella aulaemännäksi? Onko se amis-, amk- vai yo-tasoinen tutkinto? Kuinka hyvin palkattu ala, mikä tes vai onko peräti ves?

Vierailija
49/64 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että tällä "aulaemännällä" on rakennekynnet ja Marja Kurjen huivi, ehkä Louis Vuittonin laukku, jonka on saanut matalalla palkallaan ostettua.

Sinuna minä katsoisin sitä alentavasti ja vähän hymähdellen, tarkkailisin sen virheitä. Kun se tekee jotain noloa, pyrkisin saamaan kaikki oikeat työtoverini mukaan nauramaan sille. Yhteishenkikinhän siitä kohottuisi.

En lopettaisi ennen kuin se pysyttelisi pömpelissään puputtamassa tupperware-astiastaan lounassalaattiaan. Sillä mitään asiaa ole oikeiden työntekijöiden kahvipullapöytään.

Minulla oli tällainen työkaveri kun olin aulaemäntänä. Olin firman palkkalistoillakin, mutta tämä yksi sankari otti minut hampaisiinsa ja sai työpaikkakiusattua minut irtisanoutumaan. 

Aulaemäntä/vastaanottohenkilö on aina hieman ulkopuolinen, koska hänen työtehtävänsä eivät useinkaan liity suoraan firman toimialaan. Tältä työpaikalta muistan ikuisesti ne työntekijät, jotka kohtelivat minua ystävällisesti, pyysivät mukaan lounaalle ja suhtautuivat minuun kuin työkaveriinsa.

Vierailija
50/64 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mtä vittua tekee aulaemäntä? Näyttää asiakkaille missä on vessa? Ei saatana turhempaa ammattia voi taas olla.

Kuitenkin hän ansaitsee työllään rahaa ja maksaa veroja, niitä joilla sinutkin elätetään.

Vierailija
51/64 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuitenkin hän ansaitsee työllään rahaa ja maksaa veroja, niitä joilla sinutkin elätetään.

Heh, haise vitulle. Teen "aulaemännän" tehtäviä, mutta on todellakaan noin naurettavalla nimikkeellä tai palkalla. Ime persettä.

Vierailija
52/64 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, haise vitulle. Teen "aulaemännän" tehtäviä, mutta on todellakaan noin naurettavalla nimikkeellä tai palkalla. Ime persettä.

Loistava asenne työhön ja muihin ihmisiin tällä sankarilla. Jos työtehtävänä on toimia keskitysleirin vartijana.

Vierailija
53/64 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutonaurua aulatyöntekijöille. Ammatti, jonka kykenisi vajaaälyisinkin ihminen hoitamaan.

Onneksi nämäkin työpaikat korvataan pian koneilla ja roboteilla, niin päästään eroon ihmisistä, jotka kuvittelevat tekevänsä muka töitä.

Tästä kommentista oikein paistaa kirjoittajan " sivistystaso". Tunnen henkilöitä, jotka ovat työskennelleet aulaemännän nimikkeellä. Heillä on kaupallinen koulutus, molempien kotimaisten kielten suullinen ja kirjallinen taito, parin kolmen vieraan kielen taito, kulttuurien tuntemusta, jne.

Tuo asenne, että yhteiskunta toimisi kitkattomasti kunhan kaikki muut ammatit, paitsi oma korvaamaton, lopetettaisiin, kertoo niin kapeasta näkökulmasta elämään, että tavan ihminen jää melkein sanattomaksi.

Vierailija
54/64 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuulostaa siltä että on huonoitsetuntoisena viimein päässyt johonkin "parempaan" työhön ja ensireaktio on suunnaton pelko siitä, pitävätkö muut hänestä ja saako pitää sen työn. Hirveä tarve sitten lytätä joku jonka kokee olevan "huonommassa" asemassa jotta oma pelko helpottaa ja asema turvautuu. Mutta ei se koskaan helpota ja turvaudu, sen savustetun aulaemännän tilalle tulee vielä upeampi ja hehkeämpi joka on korkeammin koulutettu ja töiden sivussa opiskelee juuri sitä sinun alaa ja josta ihmiset pitää vielä enemmän.

Ainoa mikä auttaa on oman pään selvittäminen.

Vierailija
55/64 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on muuten jo yritetty, mutta todettu, että ei toimi. Ihmistä tarvitaan edelleen.

Vierailija
56/64 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi olla tyhmä ihminen, nimittäin ap.

Vierailija
57/64 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin vain paijata sitä aulaemäntää.

:) Aloituksesta tulee kieltämättä sellainen olo.

Vierailija
58/64 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin muutama viikko sitten firmassa joka on minulle ennestään tuntematon. Sen sijaan että olisin joutunut hölmön näköisenä seisoskelemaan ja etsimään mitä olin etsimässä, aulaemäntä auttoi kernaasti. Aulaemäntä +1 piste siis.

Vierailija
59/64 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siivouspalvelu ulkoistettu, mutta kyllä se siistijä silti on osa meidän työyhteisöä. Onpa kyllä ihme tiukkapipoja jossakin..Ihminen on ihminen, oma itsensä, oli sitten kenen palkkalistoilla hyvänsä.

Vierailija
60/64 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin reilu parikymppinen ollessani ison toimistohotellin aulaemäntä vuosituhannen vaihteessa. Itse asiassa hoidin kahden yrityksen postit ja puhelut. Koskaan en kuvitellut kuuluvani heihin vaikka mukavaa se olisi toki ollut. Olin kuitenkin ensimmäinen "käyntikortti" noihin yrityksiin joten pidin työtäni jonkun verran tärkeänä. Puhuin sujuvasti kieliä ja olin aina iloinen kaikille... yleensä myös nämä yritysten työntekijät olivat todella mukavia minua kohtaan vaikka olinkin vain ulkopuolinen luuseri niinkuin ap ajattelisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä