Kerrostaloasujat! Olkaa kiltit ja käyttäkää mattoja!
Jos asutte missään muualla kuin pohjakerroksessa.
Olen nyt pari viikkoa ihmetellyt, itkenyt ja raivonnut kun yläkerran naapureiden kämpästä kuuluu KAIKKI meidän asuntoomme. Aiemmin ei kuulunut paljon mitään.
Nyt kuuluu töminää, tv:n äänet (katsovat frendejä päivittäin), musiikki ja puhe. Ihan kuin olisin samassa huoneessa! Ja nämä ovat vielä jotain yökyöpeleitä ja valvovat aamuyön tunneille saakka.
Nyt aamulla oli pakko mennä sanomaan, että mikä ihme tää juttu on, miksi pidätte tuollaista meteliä. Kävi ilmi, että ovat ottaneet koiranpennun takia matot pois. Ihan uskomaton muutos!
Nykyäänhän on trendinä matottomuus, älkää vaan toteuttako kerrostalossa!
Kommentit (53)
AP taitaa olla niitä perinteisiä kerrostalo kyttääjiä joilla ei ole mitään omaa elämää. Harrastuksina on vain valittaminen joka asiasta.
Joo itse olen saanut sen verran tarpeekseni että kesällä muutto pois. Vituttaa alakerran ukon ainainen molotus ja yläkerran joka viikonloppuinen pomppiminen juuri sänkyni yläpuolella. Ei sovi mulle kerrostaloelämä kun jotkut pitää bileitä aamuyöhön asti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielelläni laittaisin mattoja lattialle, mutta kun meillä ne likastuvat hyvin nopeasti, enkä jaksa niitä käydä pesemässä jatkuvasti. Eipä minulle mattojen pesuun ole aikaakaan, kos muitakin kotitöitä hoidettavana ja mielummin leikin lapsen kanssa ja teen muita juttuja, kuin pesisin mattoja vapaa-aikanani, jota minulla on hyvin vähän.
Näin on. Mattojen peseminen on erittäin rasittavaa touhua. Minua ei ainakaan kiinnosta sitä tehdä
Vierailija kirjoitti:
Mummeli kirjoitti:
Itse olen asunut kerrostalossa kohta 10 vuotta. Kävelen hipsutellen ja lastenlapsia kehotan myös olemaan heittelemättä lattialle kovia leluja. Asun ylimmässä kerroksessa ja otan tosiaankin huomioon sen alapuolellani asuvan ihmisen.
Toi ei ole mitään elämää. Olet kuin vanki omassa kodissasi.
No en ole vanki, vaikka en olekaan kanta-astuja 😀
En myöskään tajua, miksi kakrujen pitäisi metelöidä ja heitellä tavaroita lattialle.
Vierailija kirjoitti:
En käytä, kun ei menis kauaa että olis oksennuksessa ja karvoissa ja vaikka mitä, kun on nuita kissoja ja koiria.
Ja voi hevonpaskat!
Toivottavasti sun yläpuolelle muuttaa nelisatakiloinen diabeetikko, jonka luona ravaa neljä ylipainoista, käytävässä mahorkkaa polttavaa uralilaista ylipainoista, puukenkiä suosivaa kotisairaanhoitajaa. Ja jos asut ylimmässä kerroksessa, lähetän kakssataa naakkaa räystäällenne kevätmeininkeihin.
Kissat ja koirat ja kerrostalo -> eläinten kidutusta. Oksennuspalloja, karvoja, sehän on pöllönpesä. Toivottavasti osaatte järjestää myyrät pyyntijärjestykseen, kuten helmipöllö tekee. Tulee syötyä vanhimmat ensin.
Tällainen mielikuva tuli kodistasi
Vierailija kirjoitti:
Joo itse olen saanut sen verran tarpeekseni että kesällä muutto pois. Vituttaa alakerran ukon ainainen molotus ja yläkerran joka viikonloppuinen pomppiminen juuri sänkyni yläpuolella. Ei sovi mulle kerrostaloelämä kun jotkut pitää bileitä aamuyöhön asti.
Sitten vaan muuttamaan pois.
Katsos ihmisillä on oikeus pitää bileitä myös siellä kerrostalossa. Toinen seinänaapuri saa pitää bileet tänään, toinen seinä naapuri huomenna, alakerran naapuri sitten ja seuraavaksi yläkerran naapuri. Sitten taas toinen seinänaapuri.
Sinä eikä taloyhtiö voi sitä kieltää.
Onko joku muka niin ajattelematon että ei käytä mattoja? Luulisi että itsekin tajuaa kun huoneessahan kaikuu jos ei ole tekstiilejä eristämässä. :x
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä, kun ei menis kauaa että olis oksennuksessa ja karvoissa ja vaikka mitä, kun on nuita kissoja ja koiria.
Ja voi hevonpaskat!
Toivottavasti sun yläpuolelle muuttaa nelisatakiloinen diabeetikko, jonka luona ravaa neljä ylipainoista, käytävässä mahorkkaa polttavaa uralilaista ylipainoista, puukenkiä suosivaa kotisairaanhoitajaa. Ja jos asut ylimmässä kerroksessa, lähetän kakssataa naakkaa räystäällenne kevätmeininkeihin.
Kissat ja koirat ja kerrostalo -> eläinten kidutusta. Oksennuspalloja, karvoja, sehän on pöllönpesä. Toivottavasti osaatte järjestää myyrät pyyntijärjestykseen, kuten helmipöllö tekee. Tulee syötyä vanhimmat ensin.
Tällainen mielikuva tuli kodistasi
Olet surkea trolli
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielelläni laittaisin mattoja lattialle, mutta kun meillä ne likastuvat hyvin nopeasti, enkä jaksa niitä käydä pesemässä jatkuvasti. Eipä minulle mattojen pesuun ole aikaakaan, kos muitakin kotitöitä hoidettavana ja mielummin leikin lapsen kanssa ja teen muita juttuja, kuin pesisin mattoja vapaa-aikanani, jota minulla on hyvin vähän.
Miten teillä matot likaantuvat nopeasti, mikä aiheuttaa sen? Vai hankitteko pelkästään valkoisia mattoja?
Itselläi ainakin riittää mattojen pesu kerran vuodessa. Toki kopistelen ne ulkona tai/ja imuroin ne.
Ja toisaalta, jos ei ole mattoja, niin pitäähän ne lattiatkin pestä.
Mummeli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummeli kirjoitti:
Itse olen asunut kerrostalossa kohta 10 vuotta. Kävelen hipsutellen ja lastenlapsia kehotan myös olemaan heittelemättä lattialle kovia leluja. Asun ylimmässä kerroksessa ja otan tosiaankin huomioon sen alapuolellani asuvan ihmisen.
Toi ei ole mitään elämää. Olet kuin vanki omassa kodissasi.
No en ole vanki, vaikka en olekaan kanta-astuja 😀
En myöskään tajua, miksi kakrujen pitäisi metelöidä ja heitellä tavaroita lattialle.
Ihminen on normaalisti kanta-astuja.
Sinulla ei selvästi ole lapsia joten asiasta on turha sinun kanssa keskustella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaan muuttamaan pois.
Katsos ihmisillä on oikeus pitää bileitä myös siellä kerrostalossa. Toinen seinänaapuri saa pitää bileet tänään, toinen seinä naapuri huomenna, alakerran naapuri sitten ja seuraavaksi yläkerran naapuri. Sitten taas toinen seinänaapuri.
Sinä eikä taloyhtiö voi sitä kieltää.
Painu sinä vittuun siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä matot likaantuvat nopeasti, mikä aiheuttaa sen? Vai hankitteko pelkästään valkoisia mattoja?
Itselläi ainakin riittää mattojen pesu kerran vuodessa. Toki kopistelen ne ulkona tai/ja imuroin ne.
Mitä maton värillä on tekemistä likaisuuden kanssa? Vai huijaatko itseäsi että kun lika ei näy niin sitten matto ei ole likainen?
Ihan yhtä likainen se musta matto on kuin se valkoinenkin ja yhtä usein se pitää pestä.
Minä en todellakaan halua edes astua asuntoon jossa pestään vain kerran vuodessa matot. Miten useit peset sänkypeitteesi ja tyynysi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten varmaan tajuatte alkaa pitämään voluumitasonne minimissä ja kuljette vaikka tossuissa. Voi luoja, voin vain kuvitella mikä norsulauman töminä noista elukoista lähtee. Hankipa kuule helposti puhdistettavat (esim. buklee) matot. Ei maksa paljoa.
En kulje tossuissa. Joskus jopa hypin ja juoksenkin kotonani, luulenpa myös olevani aika raskas-astuja muutenkin. Mutta kuuluu minunkin asuntoon minun yläpuolellani asuvien askeleet ja kolina, ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä maton värillä on tekemistä likaisuuden kanssa? Vai huijaatko itseäsi että kun lika ei näy niin sitten matto ei ole likainen?
Ihan yhtä likainen se musta matto on kuin se valkoinenkin ja yhtä usein se pitää pestä.
Minä en todellakaan halua edes astua asuntoon jossa pestään vain kerran vuodessa matot. Miten useit peset sänkypeitteesi ja tyynysi?
Minä pesen matot kerran kahdessa vuodessa ja tyynyn + peiton kerran vuodessa (ennen kesää) ja lakanat vaihdan kerran kuukaudessa, tai joskus kerran kahdessa kuukaudessa. En ole koskaan sairaana.
Kyllä meille riittää mattojen pesu kerran vuodessa. Elämme muun ajan siististi, ei ole lapsia eikä kotieläimiä. Kengät jätetään eteisessä pois.
Tietysti jos olet joku himosiivooja, bakteerikammoinen, joka pesee lattiat kerran viikossa, niin ehkä ymmärrän tämän.
Tosin en oikein jaksa uskoa, että noin siivousintoisena ihmisenä myöskään järjestäisit bileitä jatkuvasti ja antaisit lapsesi juosta ja huutaa koko ajan asunnossa.
Eiköhän niillä bilettäjillä ole ihan eri motiivit kuin mattojen likaantuminen!
Pidin kerran ompeluseurat (kun tilaa on liki 200m2). Siionin Lauluja ja Virsiä laulettiin, oli yksi puhe. Kahvittelua.
Oli selvää, että ylä- ja alakerran postilaatikkoon pudotin lapun, jossa pahoittelin häiriötä, kutsuin toki mukaan.
Tarkoitus on olla ystävällinen, edistää muidenkin asujien hyvinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi ällöö millaiset bakteeripesäkkeet teilläkin on lattioilla mattojen muodossa.
Lattiat pitää pestä joka tapauksessa oli mattoja tai ei. Tai tietty saastassa eläville sillä ei kai ole väliä, peseekö lattioita ollenkaan.
Vihan shoppailua. Muutin isompaan asuntoon ja tarttis lisää mattoja. Mutten jaksa mennä ostamaan ja en nyt keväällä ehdikään koukun ja töiden takia. Onneks mun alla ei oo ku sauna.
Jokainen normaali ihminen käyttää asunnossaan mattoja. Vain kantapääkävelijät eli norsut tykkäävät laiduntaa esteettömällä lattialla, olkoon se sitten vaikka parketti, laminatti tai muovipinnoite.