Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostaloasujat! Olkaa kiltit ja käyttäkää mattoja!

Vierailija
01.04.2017 |

Jos asutte missään muualla kuin pohjakerroksessa.

Olen nyt pari viikkoa ihmetellyt, itkenyt ja raivonnut kun yläkerran naapureiden kämpästä kuuluu KAIKKI meidän asuntoomme. Aiemmin ei kuulunut paljon mitään.

Nyt kuuluu töminää, tv:n äänet (katsovat frendejä päivittäin), musiikki ja puhe. Ihan kuin olisin samassa huoneessa! Ja nämä ovat vielä jotain yökyöpeleitä ja valvovat aamuyön tunneille saakka.

Nyt aamulla oli pakko mennä sanomaan, että mikä ihme tää juttu on, miksi pidätte tuollaista meteliä. Kävi ilmi, että ovat ottaneet koiranpennun takia matot pois. Ihan uskomaton muutos!

Nykyäänhän on trendinä matottomuus, älkää vaan toteuttako kerrostalossa!

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielelläni laittaisin mattoja lattialle, mutta kun meillä ne likastuvat hyvin nopeasti, enkä jaksa niitä käydä pesemässä jatkuvasti. Eipä minulle mattojen pesuun ole aikaakaan, kos muitakin kotitöitä hoidettavana ja mielummin leikin lapsen kanssa ja teen muita juttuja, kuin pesisin mattoja vapaa-aikanani, jota minulla on hyvin vähän.

Älä valehtele. Ensi kerralla otat lapset mukaan matonpesuun. Airam mukaan, lapsille eväät myös.

Vierailija
42/53 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummeli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummeli kirjoitti:

Itse olen asunut kerrostalossa kohta 10 vuotta. Kävelen hipsutellen ja lastenlapsia kehotan myös olemaan heittelemättä lattialle kovia leluja. Asun ylimmässä kerroksessa ja otan tosiaankin huomioon sen alapuolellani asuvan ihmisen.

Toi ei ole mitään elämää. Olet kuin vanki omassa kodissasi.

No en ole vanki, vaikka en olekaan kanta-astuja 😀

En myöskään tajua, miksi kakrujen pitäisi metelöidä ja heitellä tavaroita lattialle.

Ihminen on normaalisti kanta-astuja.

Sinulla ei selvästi ole lapsia joten asiasta on turha sinun kanssa keskustella

Aika noloja nuo jotka alapeukuttaa tätä :D Hahaaa! Ihminen ON Kanta-astuja, kuten on esim. karhukin. Koirat ja kissat on varvas-astujia, niiden jalan asento on aivan erilainen kuin meillä ihmisillä,  tavallaan niiden jalkaterä menee alaviistoon, astuessa vain varpaat osuu maahan, paitsi joillakin vammaisilla sammakko-sakemanneilla osuu se kantapääkin maahan ja se näyttää tältä: https://www.youtube.com/watch?v=EnE8EkevHnc

Nauran kippurassa aina kun joku valittaa että yläkerrassaan asuu "kanta-astuja", tietää että tuollaisen sanoja on sivistymätön juntti :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan syssyyn vois muistuttaa, että jos teil on vieraita niin älkää pliis viettäkö koko iltaa keittiössä! Olohuoneet on sitä varten. Ja kun nykyaikaisissa kerrostalokeittiöissä ei edes ole tilaa pöydälle ja tuoleille niin miksi? Kiva kuunnella känniääliöiden ölinää liesituulettimen kautta.

Vierailija
44/53 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo itse olen saanut sen verran tarpeekseni että kesällä muutto pois. Vituttaa alakerran ukon ainainen molotus ja yläkerran joka viikonloppuinen pomppiminen juuri sänkyni yläpuolella. Ei sovi mulle kerrostaloelämä kun jotkut pitää bileitä aamuyöhön asti.

Sitten vaan muuttamaan pois.

Katsos ihmisillä on oikeus pitää bileitä myös siellä kerrostalossa. Toinen seinänaapuri saa pitää bileet tänään, toinen seinä naapuri huomenna, alakerran naapuri sitten ja seuraavaksi yläkerran naapuri. Sitten taas toinen seinänaapuri.

Sinä eikä taloyhtiö voi sitä kieltää.

Painu sinä vittuun siitä.

Lopeta toi ihmisten haukkuminen

Vierailija
45/53 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielelläni laittaisin mattoja lattialle, mutta kun meillä ne likastuvat hyvin nopeasti, enkä jaksa niitä käydä pesemässä jatkuvasti. Eipä minulle mattojen pesuun ole aikaakaan, kos muitakin kotitöitä hoidettavana ja mielummin leikin lapsen kanssa ja teen muita juttuja, kuin pesisin mattoja vapaa-aikanani, jota minulla on hyvin vähän.

Miten teillä matot likaantuvat nopeasti, mikä aiheuttaa sen? Vai hankitteko pelkästään valkoisia mattoja?

Itselläi ainakin riittää mattojen pesu kerran vuodessa. Toki kopistelen ne ulkona tai/ja imuroin ne.

Ja toisaalta, jos ei ole mattoja, niin pitäähän ne lattiatkin pestä.

Hyi ällöö millaiset bakteeripesäkkeet teilläkin on lattioilla mattojen muodossa.

Lattiat pitää pestä joka tapauksessa oli mattoja tai ei. Tai tietty saastassa eläville sillä ei kai ole väliä, peseekö lattioita ollenkaan.

Lattiat luutuan parin kuukauden välein. Ja sinähän et muuten määrittele että mitä kenenkin pitää tehdä ja kuinka usein :)

Miten tuo lattian pesu liittyy siihen että pesenkö mattoja? Pesetkö sinä siis aina lattiat ja matot yhtäaikaa? Ihmeellisiä päätelmiä ihmiset sitten onnistuukin tekemään.

Vierailija
46/53 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kerrostalohäirikkö selvästi triggeröityi tästä ketjusta.

Vierailija
47/53 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummeli kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummeli kirjoitti:

Itse olen asunut kerrostalossa kohta 10 vuotta. Kävelen hipsutellen ja lastenlapsia kehotan myös olemaan heittelemättä lattialle kovia leluja. Asun ylimmässä kerroksessa ja otan tosiaankin huomioon sen alapuolellani asuvan ihmisen.

Toi ei ole mitään elämää. Olet kuin vanki omassa kodissasi.

No en ole vanki, vaikka en olekaan kanta-astuja 😀

En myöskään tajua, miksi kakrujen pitäisi metelöidä ja heitellä tavaroita lattialle.

Ihminen on normaalisti kanta-astuja.

Sinulla ei selvästi ole lapsia joten asiasta on turha sinun kanssa keskustella

Ehkä tähän ei edes pitäisi vastata. Vastaan nyt kumminkin. Jos puhun lastenlapsista niin minulla on myös lapsia.

Vierailija
48/53 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten teillä matot likaantuvat nopeasti, mikä aiheuttaa sen? Vai hankitteko pelkästään valkoisia mattoja?

Itselläi ainakin riittää mattojen pesu kerran vuodessa. Toki kopistelen ne ulkona tai/ja imuroin ne.

Ja toisaalta, jos ei ole mattoja, niin pitäähän ne lattiatkin pestä.

Mitä maton värillä on tekemistä likaisuuden kanssa? Vai huijaatko itseäsi että kun lika ei näy niin sitten matto ei ole likainen?

Ihan yhtä likainen se musta matto on kuin se valkoinenkin ja yhtä usein se pitää pestä.

Minä en todellakaan halua edes astua asuntoon jossa pestään vain kerran vuodessa matot. Miten useit peset sänkypeitteesi ja tyynysi?

Minä pesen matot kerran kahdessa vuodessa ja tyynyn + peiton kerran vuodessa (ennen kesää) ja lakanat vaihdan kerran kuukaudessa, tai joskus kerran kahdessa kuukaudessa. En ole koskaan sairaana.

Matot pitäisi pestä pari kertaa vuodessa.  Tyynyt ja peitot kolmen kuukauden välein. Tyynyt ja peitot pitäisi vaihtaa viimeistään puolentoistavuoden välein.

Vierailija
49/53 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset jotka ei kestä meteliä muuttaa kerrostaloon tai edes kaupunkiin?

Vierailija
50/53 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalojakin on monenlaisia. Itse asun talossa, jossa ei kuulu juurikaan asukkaiden ääniä. Tämä on talo, josta ei muuteta pois ja ihmiset kunnioittavat toistensa kotirauhaa.

Vierailija
51/53 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti sanottuna en ole miettinyt asiaa kamalasti. Minulle kuuluu ääniä muista asunnoista ja varmasti minunkin asunnostani kuuluu joitain ääniä muihin asuntoihin. En aio hankkia mattoja jos tilanne ei ketään erityisemmin häiritse. Tämä on muutenkin pieni asunto jossa on huono ilmanvaihto (olen isännöitsijään ollut monesti yhteyksissä asiaan liittyen) joten en todellakaan kaipaa lisää pölyä kerryttäviä asioita. Veikkaisin että enemmän minua häiritsee alakerran naapurin asunnosta tuleva tupakan ja paskan haju kuin häntä matottumuuteni. Lähinnä täällä on minä ja poikaystäväni (eli ei mitään juoksentelevia pikkulapsia) ja kiinnitämme kyllä huomiota siihen ettemme turhaan kolistele. Mutta olettaisin kyllä naapureiden kertovan jos kohtuuttomasti kuuluu ääniä.

Vierailija
52/53 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että nykyajan ihmisillä on selkä-, hartia-, jalka- ja päänsärkyä kun eivät edes kävele luonnollisesti kantapää edellä. Päkiöilläkö te töpöttelette?

Vierailija
53/53 |
12.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes viitsisi asua kerrostalossa sen metelin ja hajun vuoksi.

No, jos ei ole varaa parempaan niin turha valittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan