Lapsi kyselee miksei kaikilla ole telkkaria, miten selitän?
Suvussamme on paljon lestadiolaisia ja heillä ei ole telkkua. Minkä syyn siis pienelle lapselle selitän kun kyselee, jotenkin hölmöä puhua jumalasta ja telkkarista samassa lauseessa. En siis itsekkään ymmärrä miksi se jumalaan uskominen estää tvn katselun. Auttakaa?!
Kommentit (44)
Tiedän myös perheitä ei lestoja joilla on lapsia mutta ei televisiota. Ei siksi eikö olisi varaa ostaa mutta sekin aika annetaan lapsille.
No itse asiassa minullakaan ei ole, vaikken ole lestadiolainen. Joskus katson jonkun ohjelman läppärillä, mutta en edes kerta viikossa. On mielenkiintoisempaakin.
Voinet valehtelematta sanoa, etteivät kaikki halua sitä katsella, vaan tekevät mieluummin muita juttuja.
Taitaa melkein useammin olla ne, joilla se telkkari on, jotka valittaa ettei sieltä tule yhtään mitään katsottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jotenkin älyllisesti vajaa, vai miksi näin typeriä kyselet?
Sano kuten asia on, eli jotkut ihmiset eivät halua/tarvitse telkkaria, that's it.Typerän penskankin ilmeisesti olet onnistunut kasvattamaan, jos sille on aivan kummallista, ettei joillakin ole telkkaria.
Moni katsoo nykyään koneelta/tabletilta jos jotain haluaa katsoa, ja puhtaasti viihteellistä sisältöä näkee leffateatterissa.
Toiset eivät vaan seuraa sarjoja ja kuluta elokuvia.Tuliko nyt hyvä mieli kun sait oksennettua pahan mielesi tänne :) ap
Ei ole paha mieli, tyhmät ihmiset vain vituttaa aina sen hetken kun niiden juttuja lukee.
En nyt muista kertoiko Ap, minkä ikäinen lapsi hänellä on. Jos lapsi on vielä verraten nuori, niin minusta osoittaa hänessä jotain muuta kuin tyhmyyttä jos hän on laittanut merkille sellaisen asian, kuin että kaikilla ei ole telkkaria. - Hän on siis tehnyt havaintoja ympäristöstään. Ja samalla hakee pikku hiljaa omaa paikkaansa. Toisinaan toivoisi aikuitenikin miettivän ja harkitsevan sitä, että mitkä asiat ovat omassa ympäristössä oikeasti tärkeitä ja mitä on tullut hankkineeksi vain ilman (isompaa) harkintaa vain koska kaikilla muillakin on. - Ei sekään välttämättä huono peruste ole. Mutta on, ehkä hieman tylsää jos se on ainoa peruste.
Kiitos sulle, kiva kommentti :) lapsi on täyttänyt 4vuotta ja on tosi tarkkaavainen, kysymykset ei aina ole helpoimmasta päästä. Lapselle ei riitä mitkään "helpot" vastaukset vaan hän haluaa tietää kaikesta enemmän kuin osaan kertoa.
Ap
Miksi koet että sinun pitäisi osata kertoa lapselle enemmän kuin mitä tiedät? En minä ainakaan osaisi selittää lapselle miksi joku ei halua jotakin samaa kuin esim. minä tai lapsi, mutta osaisin kyllä selittää että kaikkea toisten asioita ei edes tarvitse tietää. Minun tai lapsen ei tarvitse edes tietää sitä onko jollakin tv vai ei. Ja jos joku kertoo että heillä ei katsota tv:tä asiaa jos asia jotenkin jää vaivaamaan kannattaa henkilöltä itseltään kysyä miksi ei.
Kai sä nyt voit itsekin olla katsomatta ilman perheenjäsenien henkistä tukea? En tajua näitä kärsimysnäytelmiä, joissa kaikille pitää saada rooli