Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koen olevani töissä ulkopuolinen

Vierailija
11.11.2024 |

Työyhteisö on täynnä sosiaalisia, toistensa kanssa ystävystyneitä ihmisiä. Suurin osa matkustelee paljon ja puhetta kunkin reissuista onkin päivittäin. Tai somessa olevista lomakuvista. Kuinka ne onkaan ihania ja upeita! Yleensäkin kaikki tuntuu olevan yhtä hehkutusta. Oot niin kultainen, voi onnellinen. Ihana oot! Ja sitten minä, mustasta ja idioottimaisesta huumorista pitävä, en matkustele, mulla ei ole somea, oon introvertti, enemmän tarkkailija kuin tilan viejä, en tykkää puhua omista asioista, vihaan smalltalkia ja tuota "ihkutusta" . Olepa siinä sitten. Raskasta!! Tuntuu joka päivä etten kuulu porukkaan ja se vie voimia. Mua ei kiinnosta niitten jutut eikä niitä mun jutut. Mut pitääkö mun muuttua? Pystynkö aitona itsenäni olemaan tässä yhteisössä? Muita ketkä tunnistaa itsensä? Miten ihmeessä selviydytte näistä sosiaalisista tilanteista? 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain tuttua, ainakin isossa porukassa. Kaksin saan toisinaan jonkun työkaverin kanssa hyvinkin juttua aikaiseksi, vaikka meillä ei olisi juuri mitään yhteistä. Porukassa tunnen jääväni ulkopuolelle jos porukalla on jotain sisäpiirin vitsejä tai porukka juttelee paljon lapsistaan kun itselläni ei perhettä ole. Tietyistä aiheista en esim. musiikista tai penkkiurheilusta osaa keskustella mitään syvällistä. 

Vierailija
2/20 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa työporukassa ehkä korostuu, varsinkin tauoilla ja ihmiset haluavat yleensä "huutaa" asiansa yhteisissä hetkissä. Ihmisen taipumus on olla "minä, minä ja minä".

Tilannetta ei helpota jos tiimin koko on +14 henkeä, pienemmässä tiimissä saa melkein kaikki äänensä kuuluville (n.5 henkeä).

Työpaikan ei olekaan tarkoitus täyttää kaikkia sosiaalisia tarpeita ja voi olla että sinulle tärkeät ihmissuhteet ovat ihan muualla. Painajaismaista on puhua vain jonkun työntekijän lapsesta, joka on juuri oppinut kävelemään tai aloittanut koulun tai asuntolainojen koroista..Eikö muuta keksitä? Etovaa. Ja lapsista, vauvoista jne omakotitaloista puhuminen voi olla todella raskasta sinkulle, joka asuu yksin kerrostalossa ja jos vaikka haluaisi parisuhteen, tai on kokemusta vaikeista suhteista tms.

Mutta varmaan juuri introvertit (olen myös, siksi etätyö sopii parhaiten minulle ja sillon tällöin lähityössä käynti). Introvertit varmaan tykkäävät enemmän pienistä porukoista ja merkityksellisistä keskusteluista, joissa he saavat myös äänensä kuuluville.

Kokemukseni mukaan ihmiset ovat itsekkäitä, ole siis sinäkin ja älä kuuntele äänekkäitä kollegoja. Opi antamaan menemään toisesta korvasta. Se on vaan usein yleistä pulinaa, jolla ei ole merkitystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa yllätys jos kerran vihaat juttelua etkä ole kiinnostunut muista. Mitä ihmettelemistä tuossa muka on? Jos et suostu käyttäytymään niinkuin sosiaaliset normit edellyttävät, jäät silloin ulkopuolelle. Ystävällisyys ja puhuminen muistakin asioista kuin vain niistä jotka sinua kiinnostavat ovat ihan perusjuttuja. 

Vierailija
4/20 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät vaikeuta työntekoasi tms. niin mitä väliä. Ihmissuhteita pitää olla työn ulkopuolella niin ei hetkauta niin paljoa tuollaiset.

Vierailija
5/20 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluat olla osa porukkaa, joiden jäseniin nähden et ole samanlainen vaan päinvastainen, he valoisia ja sosiaalisia, ja sinä musta ja introvertti. Sinun pitäisi olla mukana tuossa porukassa ja mistä syystä? Ethän sinä kuulu porukkaan tai halua olla osa sitä..

Jos haluat olla osa porukkaa, sinun pitää käyttäytyä ystävällisesti ja lopettaa muiden arvosteleminen. Jos lomakuvien jakaminen ja matkustamisesta puhuminen on mielestäsi tyhmää, niin etsi porukka joka on yhtä synkkä ja hiljainen kuin sinäkin. Vai odotatko että he kaikki muuttuvat synkiksi ja hiljaisiksi kuten sinä? Mikä sinussa on niin mahtavaa, että heidän pitäisi muuttua sellaiseksi kuin sinä?

Vierailija
6/20 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteleppa minkälaista olisi, jos kaikki työkaverisi olisivat kaltaisiasi ankeuttajia. 

Vierailija
7/20 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset menee yleensä aina porukkaan itsensänäköisten kanssa. Vaikea sinne on änkeä jos on vaikka eri ikää, sukupuolta, kansallisuutta tms. Ei tuo tilanne mitenkään muutu vaikka koittaisit miten olla mieliksi. Etkä oikeastaan menetäkään mitään. Ei noilla pintaporukoilla ole mitään annettavaa kellekään. 

Vierailija
8/20 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujouluissa tunsin tuon saman, mitä ap. Sitä kännissä annetaan tulla koko vuoden patoumat ("sinä silloin ja siloin sanoit sitä/tätä, teit noin tai näin ....). Kun sen palautteen olisi voinut antaa heti.

Mulle tuo "kustansi" sen, etten sen jälkeen ole käynyt yksissäkään pikkujouluissa. Ja pysytellyt pienemmissä työympyröissä.

Eikä ole mikään sukupuolikysymys, tuota tekee sekä naiset että myös miehet.

Vierailija
9/20 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen sellaisen mustahiuksisen goottinaisen pirteiden ja seksikkäiden sairaanhoitajien taukohuoneessa. :D Gootti, mene töihin vaikka ruumishuoneelle, jos löytyisi enemmän samanhenkisiä työkavereita?

Vierailija
10/20 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna liitäjien liitää ja ole oma ittes. Ei niillä tosiaan ole mitään annettavaa työhösi.

Vierailija
11/20 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näen sellaisen mustahiuksisen goottinaisen pirteiden ja seksikkäiden sairaanhoitajien taukohuoneessa. :D Gootti, mene töihin vaikka ruumishuoneelle, jos löytyisi enemmän samanhenkisiä työkavereita?

Pirteä nainen ei ole millään lailla seksikäs. Ennemminkin ärsyttävä :p

Vierailija
12/20 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan hoikkaa, seksikästä ja sanavalmista naista, jolla on luontaisesti hymy kasvoilla. En sellaista ärsyttävää mutrusuuta, joka sanoo kaikkeen en tykkää, ärsyttävä.. 

Vierailija
13/20 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ihan kuin minä. Aloitin uudessa työpaikassa vuosi sitten ja koen edelleen itseni ihan ulkopuoliseksi, vaikka kai tässä ajan mittaan on jo vähän toisiimme totuttu.

Työkaverit on oikeasti kaikki tosi mukavia, mutta olen vaan ihan eri puusta veistetty. Raskasta oli varsinkin alkuun. Oma ratkaisu on ollut tehdä paljon etätöitä, joista kyllä tykkään muutenkin.

Vierailija
14/20 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan hoikkaa, seksikästä ja sanavalmista naista, jolla on luontaisesti hymy kasvoilla. En sellaista ärsyttävää mutrusuuta, joka sanoo kaikkeen en tykkää, ärsyttävä.. 

Ei sellaista, jonka alapääkin haisee saarioisten eineksille, vaan kaunis vegaani.

Vierailija
15/20 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaista, jonka alapääkin haisee saarioisten eineksille, vaan kaunis vegaani.

Tai sellaista jolla on puhessa halveksiva sävy ja joka korostaa s -kirjaimia sekä pyörittelee silmiä.

Vierailija
16/20 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on. Töissä käydään, että saa laskut maksettua, eikä sosialisoimassa.

Vierailija
17/20 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on. Töissä käydään, että saa laskut maksettua, eikä sosialisoimassa.

Samaa mieltä, mutta silti siellä töissä ollaan iso osa päivästä, viitenä päivänä viikossa jos ei ole etätyömahdollisuutta. On sillä aika paljon väliä, että minkälainen olo siellä on.

Ap:lle sanoisin, että ole vaan oma itsesi, mikään muu ei pidemmän päälle toimi. Yritä olla vähintäänkin asiallinen kaikkia kohtaan, ja jos silloin tällöin lisäksi pystyt suomaan työkavereille jonkun pienen ystävällisen eleen, hymyn tai pari sanaa, niin se auttaa jo tosi paljon. Kaikkien ei tarvitse olla super sosiaalisia tai iloisia.

Vierailija
18/20 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mielessäsi ylityöllistetyt hoitajat on tällaisia?

Vierailija
19/20 |
11.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna liitäjien liitää ja ole oma ittes. Ei niillä tosiaan ole mitään annettavaa työhösi.

Voi niillä olla paljonkin annettavaa. Ole vaan oma itsesi, mutta suhtaudu silti muihin kunnioittavasti.

Vierailija
20/20 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän