Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette asuneet esim. Keski-Euroopassa, menittekö ihan rappiolle, kun viinaa sai ostaa vapaasti joka kaupasta?

Vierailija
31.03.2017 |

Kertokaa!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen absolutisti, vaikka asunkin keski-Euroopassa.

Vierailija
2/39 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen absolutisti, vaikka asunkin keski-Euroopassa.

En usko! Suomalaispoliitikkojen mielestähän se viina tulee väkisin kurkkuun sieltä maitokaupan hyllyltä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkorannikolla ainakin on ongelmia enemmän kuin Suomessa.

Vierailija
4/39 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut sekä Keski-Euroopassa että Etelä-Euroopassa nyt parisenkymmentä vuotta. Vielä porskutan täysissä ruumiin ja sielun voimissa. Kotona on aikamoiset varastot alkoholia, useita satoja viinipulloja ja maksa-arvot ihan kunnossa ja autolla olen useinmiten liikkeellä. En aja, jos otan.

Vierailija
5/39 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut kolme vuotta. En mennyt rappiolle, mutta opin, että viiniä voi juoda työpaikkalounaallakin. Ei tosin Suomessa.

Vierailija
6/39 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan siellä kuitenkin humalajuomiseen sosiaalinen kontrolli kovempi mitä Suomessa?

Vierailija
7/39 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan siellä kuitenkin humalajuomiseen sosiaalinen kontrolli kovempi mitä Suomessa?

Nimenomaan näin. Missä viinaa juodaan vapaasti, siellä ihminen nolaa itsensä täysin, jos on humalassa.

Vierailija
8/39 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut monta kymmentä vuotta. En ole mennyt rappiolle, eikä alkoholi juuri arkeemme kuulu. Onhan se helppo ostaa viinit, oluet ja väkevät ruokakapuasta, mutta toisaalta hyviä viinejä käyn hakemassa erityisistä viinikaupoista, en ruokakaupasta. Väkeviä emme juo.

Vierailija
9/39 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Lontoossa 4 vuotta juoppoutumatta. Tosin alkoholinkulutukseni  oli runsaampaa kuin ennen ja jälkeen Suomessa, mutta kaukana riskirajasta kuitenkin.

Vierailija
10/39 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi oli tosi halpaa Teneriffalla. Kolmen talven aikana käytimme sitä paikalliseen tapaan, eli todella kohtuullisesti. Nyt Suomessa kallista kaljaa kuluu enemmän.

Eli alkon käyttö pieneni ja huomattavasti. Saksalaisilla näytti olevan isoja ongelmia tuon viinan kanssa.

Ja ehkä suomalaisilla turisteilla. Tosin emme olleet heidän kanssaan tekemisissä.

Vierailija
11/39 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt rappiolle, mutta lihoin kyllä useamman kilon. Kuntoilu jäi vähälle ja joka aterialla viini, duunin jälkeen olut jne.

Kännääminen olisi ollut itsensä nolaamista, mutta tissuttelu ok.

Prahassa 1,5v. Ruoka hyvää, mutta ei niin vähäkalorista.

Vierailija
12/39 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta asunut ulkomailla enkä vieläkään rappiolla. 

Vierailija
13/39 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mennyt, mutta en siltikään olisi väljentämässä nykyistä suomalaista alkoholipolitiikkaa. Monille lapsille ja perheille koituisi turvattomuutta ja vaikeuksia lisääntuvästä alkoholinkäytöstä, sillä osalla addiktioherkkiä ihmisiä alkoholin saatavuudella on vaikutusta käyttömääriin. 

14/39 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Euroopassa ei tehdä töitä ollenkaan vaan kaikki, ihan kaikki, juo koko ajan viinaa ja hakkaa toisiaan

Vahva ja itsenäinen. Olen epäilyistä huolimatta nainen :^)

Vierailija
15/39 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vaihdossa Saksassa ja pakko myöntää, että kynnys ostaa alkoholia oli matalampi kuin Suomessa. Lisäksi edullisempi hinta oli yksi tekijä. m26

Vierailija
16/39 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka ovat menneet siellä rappiolle, eivät tule tänne siitä kertomaan.

Vierailija
17/39 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen paljon alkoholin juominen tai juomatta jättäminen tuntuu suomalaisia puhuttavan. Miksi?

Vierailija
18/39 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla Suomessa luultavasti tulee nyt ongelmia on ne joilla on jonkinlaista pientä ongelmaa jo valmiiksi, työt kyllä hoituu mut vapaalla maistuu reilummin. Nää on ne joilla se lähtee nyt lapasesta, muutamassa vuodessa menee työ, terveys ja perhe.

Vierailija
19/39 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, käyttöni oli paljon järkevämpää kuin Suomessa. Viiniä saattoi ottaa lasillisen ja sitten loput jättää johonkin toiseen tilanteeseen. Suomessa meni aina se koko viinipullo kerralla, koska sen hakeminen oli jo niin paljon työläämpää ja sitä jollakin tapaa halusi vetää sen kerralla siinä tilanteessa. Tosin Suomessa ollessa ympäristö ja ilmapiirikin oli niin ankea, että jo ihan senkin perusteella teki mieli vetää se viinipullo aina kerralla.

Vierailija
20/39 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Ranskassa. Ei vaikuttanut käyttööni, olen absolutisti. Mutta seikka mitä Suomessa ei hoksata on tuo käytön tiheyden lisäksi annosten vähäisyys: kännissä oleminen on ääärimmäisen noloa, sosiaalinen moka. Tuon kun palstan mannermaisen tyylin hehkuttajat tajuaisivat, Ne kevyet kännit hihityksineen näyttää selvin päin olevasta todella nololta oli juomana ollut kuinka hienoa kuoharia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi