Mitä mietit, jos näät 20v miehen kädessään pino viiltelyarpia?
Niin? Mitä herää ensimmäisenä mieleesi? Alatko puhumaan pahaa heti kaverille, vai mitä teet siinä tilanteessa?
Mietin, että uskaltaisinko vihdoin ja viimein lopettaa arpieni piilottelun, ja alkaa pitämään t-paitaa kesäisin. 3 vuotta jo tullut piiloteltua näitä.
Ja joo, tiedän että oli tyhmää tehdä ne jne jne jne. Ei tarvitse tulla moralisoimaan tai haukkumaan mua lyttyyn tänne, haluan vaan tietää, että mitä te ajattelisitte asiasta?
M20
Kommentit (56)
Ajattelisin, että hänellä on ollut vaikeaa elämässään ja tuntisin halua auttaa häntä, mutta en uskalla. Tulisi surullinen mieli
Ajattelen että ollut varmaan rankka nuoruus. Älä piittaa muiden ajatuksista. Rohkeasti vaan lyhythihaiset päälle.
Lopeta ihmeessä piilottelu, anna itsesi olla mitä nyt oot. Minä en ajattelisi mitään pahaa enkä myöskään säälisi sinua, ajattelisin että joskus sinulla on ollut vaikeaa mutta niin on minullakin.
Aurinko auttoi omien arpien haalistumisessa. Arpien katoamiseen meni mulla noin 3 vuotta. Useimmat haavat eivät olleet kovin syviä.
Voimia sinulle taisteluun <3
N22
Vierailija kirjoitti:
Tunari. Se tarvitsee vain yhden viillon...
Oikea käsi ja veitsi vasempaan käteen ja sitten katsotaan ranne ylöspäin. Siitä sitten oikeasta katsoen yksi siis yksi kynnen vaikka peukalonkynsi mittaa vasemmalla ja siitä suoraan alaspäin n. 5cm. syvyys noin vajaan yhden cm. Siinä menee valtimo ja sitten vaan Nirvana soimaan.
Huoh.
Viiltely =/= itsemurhayritys. Miksi tämä tarvitsee edes selittää? Huoh...
Miettisin, miksi on viillellyt. En uskaltaisi kysyä, koska pelkäisin loukkaavani. Mitään negatiivista en ajattelisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea käsi ja veitsi vasempaan käteen ja sitten katsotaan ranne ylöspäin. Siitä sitten oikeasta katsoen yksi siis yksi kynnen vaikka peukalonkynsi mittaa vasemmalla ja siitä suoraan alaspäin n. 5cm. syvyys noin vajaan yhden cm. Siinä menee valtimo ja sitten vaan Nirvana soimaan.
Huoh.
No miksi sitten viillellä? Hassua ihmisellä on paha olla ja viiltelee itseään niin miksi sitten ei viillä oikein ja kerralla?
En niin yhtään mitään. Mitäpä muiden viiltely/viiltoarvet minulle kuuluu. Ihan yhtä vähän kuin jonkun aknearvet.
t:viiltoarpinen (ihan itse tehdyt on)
Ajattelisin että sillä on ollut varmaan vaikeaa teini-iässä. Olen samanikäinen kuin sinä ja minullakin on viiltelyarpia joten en todellakaan tuomitsisi tai puhuisi pahaa kenellekään.
Ajattelisin, että sinulla on ollut ahdistava nuoruus. Toivoisin, että nykyään sinulla menisi paremmin.
Ajattelisin, että sinulla on ollut rankka murrosikä. Samalla toivoisin, että tulevaisuutesi näyttäisi sinulle jo valoisammalta.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisin, että sinulla on ollut ahdistava nuoruus. Toivoisin, että nykyään sinulla menisi paremmin.[/quote/]
Juuri näin.
Näen hänessä jälleen yhden --vapaan kasvatuksen-- uhrin.
"Toivottavasti hän voi nykyään paremmin" :) En ajattele mitään pahaa. Tiedän miten ahdistunut ihminen voi olla. T. Mahansa repaleiksi viillellyt, anoreksian kärsinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoh.
No miksi sitten viillellä? Hassua ihmisellä on paha olla ja viiltelee itseään niin miksi sitten ei viillä oikein ja kerralla?
Ihan oikeastiko joku tulee tänne lässyttämään, että "väärin viillelty"? Katsos kun jotkut meistä eivät halua heittää hukkaan tätä yhtä ainoaa elämää jonka on saanut. Sitten sitä pusketaan eteenpäin hammasta purren ja vaikka sitten viiltelyn voimin. T. 37-vuotias, nyt 7 vuotta ilman viiltelyä.
Mun mielestä on hienoa, että miehetkin viiltelevät. Viiltely on nähty pitkään naisten juttuna, mutta ehkä tilanne muuttuu. Kanna arpesi ylpeänä
Ajattelisin, että on nyt sinut itsensä kanssa eli vahvempi kuin ennen, kun uskaltaa olla paidatta.
Miehelläni on myös "viiltelyarpia" käsivarsissa, jopa lääkäri on kysynyt, mistä nuo ovat tulleet?
Hänellä ne ovat tulleet ihonsiirroista, joilla on siirretty uutta ihoa sormiin, joista suurin osa on ollut puolikkaita syntymästä lähtien.
Joten kesällä eiku baanalle ilman paitaa.
Olen nähnyt parikin nuorta miestä, jotka ovat viillelleet käsivarsiaan. Surulliseksihan se tekee, mutta samalla palauttaa mieliin, millaista se ahdistus pahimmillaan voi olla.
Pinnalliset arvet voivat kyllä hävitä ajanoloon. Itseäni on leikelty vähän sieltä sun täältä ja aluksi aika hirveiltä näyttäneet jäljet ovat muutamassa vuodessa tasoittuneet suht hyvin. Tosin käytin myös ahkerasti Bio Oilia.
Että ei oo vissiin helppoa ollu hälläkään