Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mietit, jos näät 20v miehen kädessään pino viiltelyarpia?

Vierailija
31.03.2017 |

Niin? Mitä herää ensimmäisenä mieleesi? Alatko puhumaan pahaa heti kaverille, vai mitä teet siinä tilanteessa?

Mietin, että uskaltaisinko vihdoin ja viimein lopettaa arpieni piilottelun, ja alkaa pitämään t-paitaa kesäisin. 3 vuotta jo tullut piiloteltua näitä.

Ja joo, tiedän että oli tyhmää tehdä ne jne jne jne. Ei tarvitse tulla moralisoimaan tai haukkumaan mua lyttyyn tänne, haluan vaan tietää, että mitä te ajattelisitte asiasta?
M20

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin jos tänne kirjoittaa jotakin. Minkä ylläpito poistaa... Niin kannattaa huolehtia siitä, että se lainataan. Sitten sitä ei voi poistaa...

Vierailija
22/56 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ehkä suurin arpi 22cm ja keskellä rintaa. Mites teidän "arvet"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

voit aina pitää 'käsiranneketta' siinä kädessä ja pitää t-paitaa. 

Vierailija
24/56 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1: en mä päältä näe kuka on 20v

2: en katsele ihmisiä niin tarkkaan että kiinnittäisin huomiota asiaan

3. eikä  oikeastaan edes kiinnosta.

Et ole ainoa ja arvet vaalenevat. Ettepäi, sanoi mummo lumessa!

Vierailija
25/56 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että tuo tyyppi on nähnyt elämästä myös sen harmaamman puolen jossain vaiheessa, mutta onneksi näyttää nyt noin hyvinvoivalta.

Vierailija
26/56 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että edes tajuaisin mistä ne arvet on tulleet jos nyt en ihan tuijotuslinjalle menisi. Ja tapoihini ei todellakaan kuulu tuijottaa ihmisiä pitkiä aikoja.

Vierailija
27/56 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pino on jollain lailla väärä sana. Rivi tai jono sopivampi tähän.

Pakko sanoa, että ei se ainakaan mielenkiintoa herättäisi. Tulisi väkisinkin mieleen, onko kyseessä joku epävakaa huumehemmo. 

Vierailija
28/56 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Paikka ei ole teidän."947

Vierailija
29/56 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran pojilla vastaaviin törmännyt, enkä ole niitä jäänyt miettimään.

En ole oikeasti kohdallaan edes ajatellut, että onko heillä ollut vaikeaa vai ei. Jostain vaiheesta menneisyydestä ne ovat jälkiä. 

Joku voi säikähtää tai kysyä jotain, jos eivät ole viiltelyä nähneet. Mutta jos edes henkisesti varaudut sellaiseen käytökseen voi kohtaaminen olla helpompaa.

Vierailija
30/56 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä huomaisinko edes, riippuu vähän kuinka näkyvät arvet sulla on.

Mun mielestä viiltely ei ole sama asia kuin itsemurhayritys. Monethan viiltelee vain sen ahdistuksen purkamiseksi, ei itsemurhatarkoituksessa, vaikka sekin varmasti mielessä pyörii monella.

Mutta me voitaisi vertailla meidän arpia, jos satuttais johonkin sopivaan paikkaan kahdestaan :)

Vierailija
31/56 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelisin miten ne arvet on pinoon saanut, kun yleensä on rivissä.

Vierailija
32/56 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni oli noita kun tavattiin. Itse  en edes alussa huomannut niitä enkä huomatessani osannut ajatella niistä mitään kun en edes ymmärtänyt, että on viillellyt ennen kuin kertoi. Eivät muut välttämättä huomaa ja jos huomaavat niin osaavat  varmasti liittää nuoruuteen. Turha niitä on hävetä.

Vierailija
33/56 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viiltoarpia käsissä, ei itsen vaan toisen ihmisen tekemiä (tulin veistellä pahoinpidellyksi 20-vuotiaana). En ole koskaan piilotellut niitä. Joskun joku kysyy jotain, yleensä tyyliin "Oletko viillellyt itseäsi". Vastaan että en enkä selittele enempää. Ei sunkaan tarvitse. Ei se kuulu muille. Monet varmaan luulee, että minäkin olen viillellyt itseäni, mutta ihan sama mulle.

Vierailija
34/56 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään sen kummempaa. Itse olen 27-vuotias ja olen viillellyt 15 vuotta. Käytän ihan rohkeasti t-paitaa, ellei sitten ole tuoreita jälkiä käsissä. Tuoreita jälkiä en halua esitellä.

Vierailija
35/56 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunari. Se tarvitsee vain yhden viillon...

Oikea käsi ja veitsi vasempaan käteen ja sitten katsotaan ranne ylöspäin. Siitä sitten oikeasta katsoen yksi siis yksi kynnen vaikka peukalonkynsi mittaa vasemmalla ja siitä suoraan alaspäin n. 5cm. syvyys noin vajaan yhden cm. Siinä menee valtimo ja sitten vaan Nirvana soimaan.

Huoh.

Viiltely =/= itsemurhayritys. Miksi tämä tarvitsee edes selittää? Huoh...

No miksi sitten viillellä? Hassua ihmisellä on paha olla ja viiltelee itseään niin miksi sitten ei viillä oikein ja kerralla?

Ihan oikeastiko joku tulee tänne lässyttämään, että "väärin viillelty"? Katsos kun jotkut meistä eivät halua heittää hukkaan tätä yhtä ainoaa elämää jonka on saanut. Sitten sitä pusketaan eteenpäin hammasta purren ja vaikka sitten viiltelyn voimin. T. 37-vuotias, nyt 7 vuotta ilman viiltelyä.

Miksi sitten viillellä? Ihan mielenkiinnosta kysyn? Itse nähnyt nämä viiltelijät ja muistan sen miten somaattisen puolen päivystys sekä psykiatrian päivystys oli täynnä näitä " MÄ VIILLÄÄÄN" ihmisiä. Onko teille tullut mieleen kuinka paljon sidottu siihen oman napanne ympäri ihmisiä ja voimavaroja? Arvaatkaa kuinka se vituttaa sitoa teidän ranteita kun kun tietää taas mitä ensi viikolla on edessä? Samat tunarit taas edessä ja tikit revitty... Jösses. Miksi ihmisen pitää huomiohuorata? Joten lässynlässyn sinulle. Kasvata munat tai sitten aikuistu, että saat kuukautiset.

Vierailija
36/56 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että aika rankka nuoruus on varmasti ollut. Ja hyvä että selvisi siitä. Teen töitä ongelmaisten nuorten kanssa, ja valitettavasti joidenkin viiltelevien nuorten kohdalla oikeasti pelottaa, etteivät tule näkemään ikävuotta 20.

Vierailija
37/56 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunari. Se tarvitsee vain yhden viillon...

Oikea käsi ja veitsi vasempaan käteen ja sitten katsotaan ranne ylöspäin. Siitä sitten oikeasta katsoen yksi siis yksi kynnen vaikka peukalonkynsi mittaa vasemmalla ja siitä suoraan alaspäin n. 5cm. syvyys noin vajaan yhden cm. Siinä menee valtimo ja sitten vaan Nirvana soimaan.

Huoh.

Viiltely =/= itsemurhayritys. Miksi tämä tarvitsee edes selittää? Huoh...

No miksi sitten viillellä? Hassua ihmisellä on paha olla ja viiltelee itseään niin miksi sitten ei viillä oikein ja kerralla?

Ihan oikeastiko joku tulee tänne lässyttämään, että "väärin viillelty"? Katsos kun jotkut meistä eivät halua heittää hukkaan tätä yhtä ainoaa elämää jonka on saanut. Sitten sitä pusketaan eteenpäin hammasta purren ja vaikka sitten viiltelyn voimin. T. 37-vuotias, nyt 7 vuotta ilman viiltelyä.

Miksi sitten viillellä? Ihan mielenkiinnosta kysyn? Itse nähnyt nämä viiltelijät ja muistan sen miten somaattisen puolen päivystys sekä psykiatrian päivystys oli täynnä näitä " MÄ VIILLÄÄÄN" ihmisiä. Onko teille tullut mieleen kuinka paljon sidottu siihen oman napanne ympäri ihmisiä ja voimavaroja? Arvaatkaa kuinka se vituttaa sitoa teidän ranteita kun kun tietää taas mitä ensi viikolla on edessä? Samat tunarit taas edessä ja tikit revitty... Jösses. Miksi ihmisen pitää huomiohuorata? Joten lässynlässyn sinulle. Kasvata munat tai sitten aikuistu, että saat kuukautiset.

Jos olet töissä terveydenhuollossa, tämä on todella huolestuttavaa. Ensimmäisessä viestissäsi suoraan rohkaiset itsemurhaan. Sanotko anorektikollekin, että näännytä nyt itsesi lopulta hengiltä s*atana?

Kertaan: minä en viiltele, en ole viillellyt enää moneen vuoteen. Siitäkin voi parantua. Lääkärissä kävin haavoineni vain silloin, kun oli pakko saada tikkejä ja aina se ketutti, vaikka minulle osuikin onneksi aina mukavia terveydenhuollon ammattilaisia. Koko tämä keskustelu on koskenut sitä, kehtaako edes vuosia vanhoja arpia näyttää muille vai pitääkö jatkaa peittelyä vaikka koko loppuelämä. Tätäkö kutsut huomiohuoraamiseksi?

Kaikille muille: vanhoja arpia ei enää kovin selvästi näe, onneksi. Joten ei syytä huoleen, yleensä vuosien jälkeen ei enää niin tarvitse välittää, huomaako joku vai ei. Kumppaneille on tietysti pakko kertoa edes jotain, mutta omani ovat ottaneet asian hyvin - se on heidän mielestään ollutta ja mennyttä.

Vierailija
38/56 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin että siinä taas yksi kaappihomppeli tai setänsä raiskaama jonne.

Vierailija
39/56 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä katoaa nuo arvet... Omat viiltelyarpeni ovat 10 vuotta vanhoja ja näkyvät yhä todella selvästi -ilmeisesti aika syviä sitten. Sellaisia lumivalkoisia jälkiä. Eivät luultavasti katoa koskaan, muuten olisivat jo lähteneet. Itse asiassa se vaaleneminen on juuri ärsyttävää. Minusta ne näkyvät valkoisina vielä paremmin ja kauemmas kuin sellaisina sinipunaisina.

40/56 |
01.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin että varmaan vaikeeta saada sitä hyvää juicypussyy.