BUGABOON omistajat!
huhuilen kaverin puolesta, joka on kovin kiinnostunut ks kärryistä. ELi: Oletteko tykänneet, plussia ja miinuksia? Sopiiko niissä istumaan vielä 2v lapsi, entä kulkevatko kivasti seisomalaudan kanssa. Ja jos jollakin olisi myyntiaikeita iloisen värisistä Bugista tai vaalean vihreistä, niin laittakaa yhteystietoja:)
Kommentit (39)
Meillä kävi niin, että pikkumies ei tykännyt puoli-istuvasta asennosta lainkaan, mutta siinä istuvassa hän roikkui huteran oloisesti, kun jaloille ei saanut mitään tukea. Ja ennen pitkää alkoi vääntää itseään suuntaan jos toiseenkin... Kun vaihdoin rattaisiin, joissa oli perinteinen istuin, niin kyydissä viihtyminenkin alkoi olla toista luokkaa.
Pidin Bugasta oikein paljon vaunuina ja kesällä. Muutamalla pienellä parannuksella niistä saisi tosi hyvät rattaatkin.
Meillä kulkee pieni ja siro 1v10kk poika oikein mukavasti Bugilla. Painoraja on ohitettu aikaa sitten, kuukausi sitten mitat olivat 97 cm ja 16,5 kiloa. Mutta hyvin mahtuu. Pää tulee selkänojan ylälaidasta yli ja jalat ovat tukevasti koukussa, mutta niin käy Mistraleissakin. Itse asiassa Mistraleissa jalat pääsevät laahaamaan maata.
Juu, olen hyvin tietoinen, että riskillä mennään mutta olen noudattanut varovaisuuden periaatetta. Alun perinkin oli selvää että isokokoinen kaveri on kasvamassa ja Bugiin päädyttiin juuri helpon työnnettävyyden ja keveyden vuoksi. Voin sanoa että Mistralien työntäminen reilu 20 kiloa kyydissä ei ole helppoa loskaisella maalla.
Lottis
Mutta makuasioita, jos kaveri ei tykkää rattaista niin mammahan laittaa rattaat vaihtoon;)
L
Käsittääkseni Suomessa on vain Bambami myynyt ko. ratasta ja tuskin he siitä varoittelevat. Juttu kuullosta oudolta, kuten jossain määrin tämä ketjukin.
Nyt alkaa tuntuea, että täällä kirjoittelevat vain ne, joilla oikeasti ole Bugia, vaan ne jotka haluavat moittia sitä. Itsellänikään ei niitä ole, mutta kiinnostivat kyllä aikanaan. Niiden saanti, kun vain oli silloin hankalaa.
Olen aina jotenkin mieltänyt sen koskevan vain lapsen painoa...
Ostin viime keväänä Maclaren Volot matkailuun, koska epäilin 3-vuotiaan tyttöni kävelyhalukkuutta pitkillä matkoilla. Hänellä oli silloin painoa noin 16 kg, mutta myyjän mukaan se ei olisi niin tarkkaa. Valmistajat kuulemma haluavat pelata varman päälle. Eivätkä rattaat hajonneet, vaikka kyydissä oli tytön lisäksi ostoksia, laukku jne.
Mutta todellakin laadukkaat (kalliin) merkit kestävät varmasti paremmin kuin vastaavan painorajan omaavat halpikset.
ulpukkainen:
Juttu kuullosta oudolta, kuten jossain määrin tämä ketjukin.
Nyt alkaa tuntuea, että täällä kirjoittelevat vain ne, joilla oikeasti ole Bugia, vaan ne jotka haluavat moittia sitä.
Oikeilla jäljillä olet! Tämä on salajuoni Bugia vastaan. Me tähän ketjuun kirjoittavat olemme kaikki kilpailevien merkkien maahantuojia ja/tai jälleenmyyjiä ja/tai muuten vaan esim. Teutonia-uskoon hurahtaneita. ;-P Ei vaan, eikös aloituksen tekijä juuri pyytänyt kertomaan hyviä ja huonoja kokemuksia ja sellaisia voi olla myös niillä, jotka eivät Bugia omista. Minusta ne ovat muuten tosi tyylikkäät ja näppärät rattaat.
En haluaisi ostaa rattaita joista kukaan ei löydä mitään korjattavaa;) Päädyin sitten tilaamaan meille cameleonit ja haen ne maanantaina. katsoin Bugan sivuilta videon jossa rattaita vedettiin kahdella pyörällä, enkä itse aio ollenkaan kokeilla nelivetoa näillä keleillä. Tuleepahan vähän eri lihaksille harjoitusta kun mennään kahdella pyörällä:) Olen ihan luottavaisin mielin, olen itse vain 163cm pitkä eli työntökorkeus ei voi olla liian matala, ja näissä on niin hyvä jälleenmyyntiarvo, että en koe ottavani kohtuutonta riskiä. Ja jälleenmyyntiarvoa parantanee, että tähän malliin saa ostaa irtopäällisiä hintaan 99e, jos nyt aurinko pääsee jotain haalistamaan puistoreissuilla.
kun tuollaisia ulpukkainen mietit. oletko itse bugaboon kauppias vai miksi arvostelu ärsyttää:)? kuten aiemmin jo mainitsin, asumme ulkomailla. ostimme bugaboot zürichistä ja todellakin kaupassa ei niitä pitkille ihmisille suositella. ajattelin omista bugaboon kokemuksistani vain kirjoittaa, kun siitä myös kysyttiin. hämmästyin reaktiotasi.
gekkokolmoselle onnittelut bugaboon ostosta! cameleoneissa on pituutta ja tilaa enemmän, joten etteköhän pärjää hyvin:) mukavia kävelylenkkejä teille.
En ole mikään myyjä, mutta täällä näyttää olevan enemmän tai vähemmän kirjoituksia, joista voisi päätellä jonkun merkin myyjän todella olevan asialla. Siksi välillä turhankin nopeasti nousee karvat pystyyn, vaikka tämä ei ole edes maailman tärkeimpiä aiheita.
Nämä keskustelut täällä Suomessa kun tahtovat olla aika ahdasmielisiä ja uusien erilaisten asioiden vastustus on aika rankkaa.
Siksi ehkä nämä Brio ja Emmaljungafriikit tuntuvat välillä vastustavan vähän jokaista erilaisuutta ja sitten saavat väärät ihmiset ikävää palautetta. Noihin pituus ym. juttihin voisi enemmänkin antaa palautetta, kun vaikkapa Brio Novat ovat mitattuna yksi markkinoiden pienimmistä vaunuista. No menipä tästä Buga jutusta aikalailla sivuun.
hankkia ne kätevät kassinpidikkeet.
Bugissa painoraja on 17 kg. Jos ajatellaan, että sen voi hiukan ylittää, aika pitkään niitä voi käyttää myös isommilla lapsilla.
Minusta on aika jännä, jos hollantilaisten suunnittelemat rattaat ovat kovin lyhyelle ihmiselle tarkoitetut. Hehän ovat tunnetusti pitkää kansaa ja luulisi pitkille ihmisille löytyvän ymmärrystä. Varmaan riippuu, millaisesta työntöasennosta itse kukin tykkää. Jos pituutta on 2 metriä ja haluaa työntää kädet kovin " ylhäällä" , voin kuvitella, että työntöaisa tuntuu matalalta. En sitten tiedä, toiko Cameleon tähän helpotusta.
mahtuuko lapsesi situmaan kuomun alle vai siis ilman kuomua? Kokeiltiin puistossa ks rattaita eikä 2v tyttöni mahtunut kuomun alle olenkaan, vaan kuomu oli ihan silmillä ja pää pullotti sieltä sitten. Vai onko näissä kokoeroja tai kuomun korotusmahdollisuutta?
Eikä niissä mahdu kyllä kuomun alle istumaan isompi lapsi. Ja kävin lastentarvikkeessa kysymässä sitä Emman seisomalautaa ja myyjä kyllä väitti mulle ettei sovi noihin rattaisiin. Mutta mistään ei taida löytyä Bugaboon omaa..
Ei sieltä varmaan kauheasti ulos näy, mutta se kuomun suunnittelu on aika ovela, kun siinä on sellainen korkeampi kohta. Päälaki koskettaa kuomua makuuasennossa ja tulee siihen kehikon päälle, mutta yleensä meillä on rattaat pystyimmässä asennossa ja siinä lapsi mahtuu ihan hyvin istumaan.
Eikö seisomalautaa saa Bam-Bamista? Suosittelen tosin kääntymistä itse Bugaboon puoleen. Tilasin sieltä suoraan mm. varapyörät. Palvelu (mailitse) oli hyvää ja nopeaa. Osat tulivat pian sen jälkeen, kun olin maksanut ne. Euro on ihana juttu. Niin helppoa maksaa euromääräinen lasku EU:n sisäpuolella. Kulut ovat samat kuin suomalaisissakin laskuissa. Eli ainakin meillä sisältyvät verkkopalveluun. Mitään lähetyskuluja ei mennyt noista ainakaan.
Koska kuomun saaminen päälle on aika oleellista Suomen sääoloissa. oletetttavasti sinne mahtuu sitten sadesuojankin kanssa, kun siinäkin näyttää olevan korkeampi kohta. Kokeilin itse hiukan työntää puistossa ja tuntuvat kyllä hämmästyttävän ketteriltä. Soitin Bam- bamiin ja siellä myydään seisomalautaa näihin hintaan 75e. Emmalla on siis varmaan melkoisesti edullisempi. Toisaalta jälleenmyyntihintaan vaikuttanee esim juuri merkkikohtaiset lisävarusteet, eli voi olla sen arvoinen ostos.
Paljonko muuten esim etupyörät maksavat, ihan uteliaisuuttani kysyn?
Hyvä, että tarjonta lisääntyy, kun tuosta Bugan saannista on täälläkin ollut mielipiteenvaihtoa. Tuotehan on mitä parhain, jos hintavakin.
Eihän se mikään umpihankiratas ole, mutta monen käyttöön sopiva.
istuimen pituus ratasosassa? En viitsi soittaa Bambamiin, kun siellä tuntuu aina olevan niiiiin kiire. Jos nyt joku sattuu tietämään tai jaksaa mitata...
http://www.joggingstroller.com/Bugaboo-Frog.pro#specs
Frogin/Geckon etupyöräpari oli näköjään maksanut joulukuussa 33,51.
maalisäiti_2003:
http://www.joggingstroller.com/Bugaboo-Frog.pro#specsFrogin/Geckon etupyöräpari oli näköjään maksanut joulukuussa 33,51.
meidän 18kk poika painaa jo nyt reilut 12kg ja ainakaan minä en rattaissa kuljeta pelkästään poikaa, vaan ostoksia, eväitä, vaatteita... siinä mielessä hyvä, ettei ole juurikaan tilaa tavaroille, niin ei mene kilot yli. mutta meillä taitaa olla uusien rattaitten osto edessä. valitettavasti. toki jokainen voi omalla vastuulla painavampaakin lasta kuljettaa, mutta nyt jo huomaa, että istuimen ollessa pystyistuvassa asennossa lapsella kasvot työntäjään päin, tahtoo rattaat pelottavan helposti kipata.
urban junglet (one tree hill) ovat kevyet tosinäppärät kolmipyöräiset, jotka saa myös hyvin kokoon. niissä on muuten painorajoitus 25kg... hinta kovallakantokopalla samoissa kuin bugabooilla, pehmeällä kantokassilla jonkinverran halvemmat. tosi kestävät. tunnen ihmisiä, joilla jo monet lapset nämä rattaat kestäneet. en muista miksi me aikoinaan bugaboihin päädyttiin. näiden kaksien vaunujen välillä mietittiin kuitenkin.
nykyään meidän lastentarvikekaupassa myyjä varoittaa pitkiä vanhempia bugaboon pienuudesta. on kuulema tullut sen verran negatiivista palautetta asiasta. olisipa meillekin aikanaan asiasta maininnut!
lumiajeluista vielä sen verran, että yritettiin mekin pienet pyörät laittaa taakse ja maasturin tapaan matkaa tehdä, vaan lumi jäätyi kuitenkin pienien pyörien väliin ja matkan teko ei tosiaan ollut kivaa.
edelleen suosittelen bugabooita, mutta siis pienikokoisille lapsille ja kaupunkikäyttöön. jo hyvähköt metsäpolut tuottaa vaikeuksia:)