Miksi naiset leikkaa lyhyen tukan kun tulee ikää?
Kommentit (37)
Miksi miehet kaljuuntuvat?
Ihan samat geenit siellä on taustalla. Jos hiuksia on vähän, ne ovat ohuita ja niiden elinkaari on lyhyt, niin niistä nyt ei vaan saa pitkiä. Ikääntymisen myötä se hiusten elinkaari lyhenee naisillakin entisestään.
Suosittelenkin suomalaisille naisille pariutumista maahanmuuttajamiesten kanssa, jotta tyttärillä on paksummat, tiheämmät ja pitempään kasvavat hiukset. Eikä se poikalapsillekaan ole yhtään haitaksi.
Koska naisellisuus nostattaa keski-ikäisissä kanssasisarissa murhanhimoa.
Monet leikkaa kun ohentuneet haivenet eivät näytä hyvältä vamhassa naamassa. Paras on sellainen puolipitkä. Kampaajat haluavat lyhyitä että saavat duunia.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samat geenit siellä on taustalla. Jos hiuksia on vähän, ne ovat ohuita ja niiden elinkaari on lyhyt, niin niistä nyt ei vaan saa pitkiä. Ikääntymisen myötä se hiusten elinkaari lyhenee naisillakin entisestään.
Suosittelenkin suomalaisille naisille pariutumista maahanmuuttajamiesten kanssa, jotta tyttärillä on paksummat, tiheämmät ja pitempään kasvavat hiukset. Eikä se poikalapsillekaan ole yhtään haitaksi.
Mulla keski-iässä hiukset ovat vain ohentuneet niin paljon. Syitä ikä ja pitkät imetykset. Suht pitkänä pidän silti, vaikka luultavasti moni katsoo kauhuissaan. Saan kuitenkin ihan asiallisen Nutturlan, mutta lenkit, nipsut ym. Kuluttavat hiuksia entistä pahemmin. Luonnonkihariin hiuksiin vaan ei oikeen saa lyhyttäkään mallia, joten näillä menee. Tukka vian on niin mun huono puoli. Onneks on hyviikin.
Mulle leikattiin kampaajalla lyhyt polkka (halusin harteille ylettyvän). Näyttää kuulema paremmalta "ikäiselläni". Olen 33 v.
Vierailija kirjoitti:
Näin tein :) itsella ohuet vaaleat haituvat, lapsilla taas ihanat paksut ruskeat kiharat tai laineet.
Leikkasin, koska halusin eroon hiusväristä hiuksissani ja hiukset oli/on niin paksut etten pystynyt pesemään päänahkaa kunnolla. Nyt kasvatan takaisin pitkät hiukset.
Luulen että suomalaisille kampaajille opetetaan koulussa että kun ikää tulee joku 40 niin naisen on parasta leikata hiukset lyhyeksi. Ystäväni on kampaaja ja hänellä ainakin on ihan hirveä angsti pitkiä hiuksia kohtaan. Kuulemma vain roikkuvat eivätkä näytä miltään. Kampaajat kattoo jotain muuta kuin me muut ihmiset. Ne kattoo jotain toisten kampaajien työnjälkeä ja leikkausmallia ja sopivuutta kasvoihin ja tavalliset ihmiset kattoo että ne hiukset itsessään luonnollisena voi olla kauniit.
Vierailija kirjoitti:
Ohut hiirenhäntä ei ole nätti.
Ohut tukka on lyhyeksi nyrhittynä ja laittamattomana kamala. Se, joka muuta väittää, valehtelee. Täysin nyrhityt hiukset vaativat ties mitä tököttiä, että ne saa nätisti ja siten, etteivät mene päätä myöten.
Ohuet hiukset voivat olla kivat pitkinä, jos niitä laittaa kauniille kampauksille ja hiukset ovat hyvänkuntoiset. Jos pituutta löytyy, niin hiukset nyt vaan ovat helppohoitoisemmat, kuin lyhyet.
Turhaa tuommoinen ohuthiuksisten ainainen mollaaminen.
Näyttelijät vaihtelevat kampauksia myös roolien mukaan..
Vierailija kirjoitti:
Leikkasin, koska halusin eroon hiusväristä hiuksissani ja hiukset oli/on niin paksut etten pystynyt pesemään päänahkaa kunnolla. Nyt kasvatan takaisin pitkät hiukset.
Mä kanssa leikkasin tuon värin takia. Pitkät on parhaat!
Jos joku vahingossa huitaisi miekalla poikki?
Siksi, että ne uskaltaa jo tehdä mitä itse haluavat eivätkä juokse niiden stereotypioiden perässä, joiden mukaan naisilla pitää olla pitkät hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin tein :) itsella ohuet vaaleat haituvat, lapsilla taas ihanat paksut ruskeat kiharat tai laineet.
Minä halusin ja sain lapseni (poika) ihan suomalaisen miehen kanssa ja vasta nyt yli 20 vuotta myöhemmin olen alkanut miettiä, oliko taustalla todellakin joku alitajuinen tarve löytää lapselle geneettisesti paras mahdollinen mies: Lähes kaikki "suuret rakkauteni" ennen lapsen isää olivat lyhyitä suomalaisia miehiä, samoin sittemmin, kun hain vain seksi- ja parisuhdeseuraa. Elämäni rakkaudet ovat olleet järjestään 170-175 senttisiä, enemmän tai vähemmän kaljuuntuvia, monin tavoin ongelmallisia ihmisiä. Lapseni isä sen sijaan oli 190 cm pitkä tuuheatukkainen suomalainen yrittäjämies. Koskaan hän ei minulta "vienyt jalkoja alta" mutta kiinnostuin hänestä, hän minusta, solmittiin parisuhde ja sittemmin avioliitto ja päätettiin hankkia lapsi.
Lapsi sai hyvät geenit, onneksi. On nyt onnellisessa avoliitossa kauniin, työelämässä menestyvän ja todella mukavan naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ihana kuulla että jollakin toisella naisella on niin paksut hiukset, ettei päänahkaa pysty pesemään kunnolla :D
Hiustenpesu on varsinainen projekti ja shampoota kuluu paljon, koska ensin pesen päälaen, sitten päänahan ja lopuksi jaan pitkät hiukset kolmeen osaan jotka pesen erikseen; näin hiukset on kokonaan pesty.
Eipä silti, hiukset on niin paksut että voin olla viikon pesemättä hiuksia ilman että ne rasvoittuvat.
Kampaajia ottaa selvästi päähän, kuulemma "vihaavat" hiuksiani jotka ovat paksut ja pitkät.
Isä sanoin meille tytöille että tytöillä kuuluu olla pitkät hiukset. Se ei tietenkään ole syy pitkiin hiuksiini, mutta lämmittää aina mieltä että isä aikoinaan ajatteli niin.
En ole koskaan värjännyt hiuksiani, muutama harmaa hius on ilmestynyt (olen 52-vuotias) mutta minua ei haittaa harmaantuminen. Käyn harvoin kampaajalla, vasta sitten kun ovat niin pitkät että niiden päälle istuu.
Minusta on typerää levittää naisten keskuudessa iskulausetta: pitkät hiukset eivät sovi vanhoille ihmisille. Aina kun kuulen saman iskulauseen muistelen isäni sanoja: tytöillä kuuluu olla pitkät hiukset!
Moni nainen on kampaaja ammatiltaan, joten totta kai he haluavat että naisilla on lyhyet hiukset, muuten ei riittäisi asiakkaita.
Miehet, onko teidän mielestänne väärin että ikäiselläni naisella on pitkät hiukset?
Olen 50 ja äitini haukkui aina pitkiä hiuksiani. Hiukseni ovat aina olleet paksut, ovat edelleenkin. Hänen nuoruudessaan naisilla keski-iässä hiukset olivat aina lyhyet. Hän ei voinut ymmärtää sitä että tykkäsin pitkistä hiuksista aikuisena. Nyt äitini kuoltua saan pitää (puolipitkiä) hiuksia rauhassa, ilman jatkuvaa arvostelua.
Kun kukaan ei enää keski-ikäistä (50) akkaa katsele,niin sama se mikä pehko päässä on. Lyhyet hiukset ovat helpot. Ei tarvitse värjätä eikä laittaa. Voi mummoontua rauhassa.