Miksi naiset leikkaa lyhyen tukan kun tulee ikää?
Kommentit (37)
Itselläni syitä oli parikin.
Hiukset olivat alkaneet ohentua eivätkä todellakaan näyttäneet hyviltä pitkinä. Kaipasin myös vaihtelua. Minulla oli ollut pitkät hiukset teini-iästä lähtien ja halusin jotakin uutta.
No eipä tolla nyt niin ikää eikä valahtaneita piirteitä ole!
Lyhyet hiukset eivät ole helppohoitoiset. Pitkät hoituvat pesulla ja kammalla.
Mä en leikkauttanut iän vuoksi; leikkautin heti kun oli varaa käydä kampaajalla. Muutaman vuoden sai kasvaa ihan vapaasti.
Niiden hiukset ohenevat niin paljon. Muuten ovat kyllä tosi karvaisia.
Hiukset ohenevat. Puolet jo lähteneet.
Hiukset vähenevät iän myötä naisillakin, eikä sellainen ohut haitula ole pitkänä kaunis. Eikä se välttämättä edes enää kasva kovin pitkäksi. Ne siis leikataan sen mittaiseksi, että ovat siistit.
Sosiaalinen paine. Kun kaikilla muillakin mammoilla on, niin eivät halua erottua joukosta.
Minulle kampaaja halusi leikata lyhyen tukan kun sain ensimmäisen lapseni. Annoin hänen tehdä niin mutten ollut tyytyväinen ja kasvatin pitkän tukan. Neljäkymmentä täytettyäni painostus kävi niin kovaksi että oli pakko vaihtaa kampaajaa. Nyt mieheni tasaa hiusten latvani koska en jaksa kampaajien pitkästä tukasta ihmettelyä.
Vierailija kirjoitti:
Ai naisetkin kaljuuntuu.
4 vuotta vanhempana 😂 Ehtii tuo kasvattaa tukkaa vielä moneen kertaan..
No ei tuo muijan lyhyt tukka niin huonon näköinen ole,mutta muuten ihan täysikusipää ollut jo muutaman vuoden.
Helppohoitoinen? Ok mut miksi se ei merkinnyt mitään nuorena?
Koska roikkuva pitkä pehko teinillä näyttää freesiltä ja söpöltä, mutta aikuisella naisella kuluneelta, vanhanaikaiselta, siltä, että on jäänyt tyyli päivittämättä ja muutekin kulttuurikookemukset lähipubin tasolle.
Vierailija kirjoitti:
4 vuotta vanhempana 😂 Ehtii tuo kasvattaa tukkaa vielä moneen kertaan..
Tuossa ikävaiheessa 4 on aika paljon. Melkein nuoresta lähes varhaiskeski-ikään. Sitten uusi nuoruus ja pitkä tukka uudelleen 40+ :)
Lapsuudessani äiti ja isä aina pilkkasivat keski-ikäisiä naisia, joilla oli pitkät hiukset. Olisi pitänyt leikata sellainen Julie Andrews -mallin "aikuistukka" niinkuin äidilläkin.
Siispä minä pidän pitkän tukkani jo ihan piruuttani. Ihan sama, näytänkö muiden silmään noita-akalta tai puolikaljulta. Kummasti silti tukka on ollut ainoa asia, josta tällainen tanakka, lyhytjalkainen ja pitkäselkäinen ämmä on saanut aina kehuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai naisetkin kaljuuntuu.
No siltä se vähän tuntuu kun hiuksia on enemmän suihkun viemärissä kuin päässä. Pakko on tilata kampaajalle aika vaikka en millään haluaisikaan pitkistä hiuksistani luopua. :/
Lyhyt kampaus nostaa iän myötä valahtaneita piirteitä . On myös helpompi hoitaa.