Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palveluammatissa työskentelevä, kerro kokemuksia kaikista pöyristyttävimmistä asiakkaistasi

Vierailija
30.03.2017 |

Kyllähän tällaisia asiakkaita aina näkee, mutta olisi kiva kuulla tapauksista eri näkökulmasta.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin autopesulassa töissä ja osalla asiakkaista oli sellaiset kymppikortit, joilla pääsi itse suoraan pesukadulle, mutta tarkoituksena oli kyllä että työntekijä laittaa ennen pesua pesuainetta vanteisiin ja hankaliin kohtiin ja ohjeistaa sinne kadulle. Olin pian sulkemassa enkä heti huomannut erästä asiakasta, joka olikin sitten omatoimisesti suihkimassa esipesuainetta autoon. Olin vain iloinen, että onneksi asiakas ei ollut äkäinen, kun en ollut huomannut häntä heti. Asiakas jäi pesukadulta tultuaan kuivailemaan ovenvälit, monet jää, mutta sitten minua alkoi ihmetyttää, että onkohan jokin hullusti, kun hän ei jatka matkaa vaan jumittaa tuolla. No huomasin sitten, että hän olikin autopesusta niin iloinen ja innostunut, että jäi sinne pihaan vetämään käteen. Hieman hirvitti, että oli sulkemisaika ja olisin itse kohta myös lähdössä kotiin, mutta onneksi tuli vielä yksi asiakas ja tuo innokkain asiakkaamme lähti pois.

Vierailija
2/4 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isännöintitoimistossa töissä, ja näitä tarinoita riittäisi romaaniksi asti.

Äkkiseltään tuli ensimmäisenä mieleen eräs puhelu. Mies soitti ja alkoi heti kovin sanoin tivata, että millainen jääkaappi yhden kohteen tietyssä huoneistossa on, kuuluuko se varustukseen ja entä jos se puuttuu. Vastasin, että kuuluu varustukseen, oliko millaisesta ongelmasta kyse? Mies ei suostunut täsmentämään, vaan jatkoi tivaamistaan. "Miten voi olla mahdollista, että jääkaappi on puuttunut jo monta vuotta? Miten annatte tällaisen tapahtua? Mihin olette vieneet sen?" Vastasin, ettei meille ole tullut ilmoitusta, että kaapissa olisi edes vikaa, ja huoneistotarkastusta tehdessä ennen sopimusta kaappi oli toimivana paikallaan. Pyytäessäni lisätietoja mies jatkoi edelleen vänkäämistään mitä ihmeellisimmin syytöksin, mutta koska hän ei ollut huoneiston asukas itse, jouduin toteamaan, etten tämän enempää voisi antaa tietoja asukkaan kanssa käymistäni keskusteluista (tai niiden puutteista) ilman kirjallista valtakirjaa huoneiston haltijalta.

"Minä olen virallinen taho!"

"Saisinko nimenne ja lisätiedon valtuudesta jolla hoidatte asiaa?"

"Se menee kuule tyttö niin, että SINÄ kerrot ensin minulle miten asia on, ja sitten vasta minä kerron kuka minä olen."

"Ikävä kyllä se ei mene noin päin."

"MINÄ edustan JÄRJESTÖÄ, joka on erityisen kiinnostunut vuokrahuoneistoista puuttuvista jääkaapeista!"

Tässä kohtaa ei meinannut pokka pitää enää, puhelu meni miehen puolelta aivan tolkuttomaksi huutamiseksi, ja lopulta lopetin sen kohteliain sanoin lisäten pyynnön, että huoneiston asukas itse ottaisi meihin yhteyttä, jos ja kun vikaa on, jotta saisimme sen korjattua mitä pikimmin.

Long story short, monen käänteen jälkeen selvisi, että asukas oli purkanut jääkaappinsa varaosiksi jo joitakin aikoja sitten, ja koitti sitten tällä ovelalla juonellaan keplotella itselleen uuden. Sanomattakin selvää, ettei näiden toverusten vintillä olleet ihan kaikki matot suorassa. :D

Työnkuvassani näkee kyllä päivittäin yhtä sun toista, mutta tämä ei ihan heti unohdu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheenvuoro 2 jatkaa vielä...

Muuan asukas ilmestyi kerran toimistoomme, melkolailla lemuten, silmät pyörivät päässä kuin hedelmäpeli. Syytteli meitä salaliitosta huoltoliikkeen kanssa, hänen asunnossaan kuulemma käydään viikottain toimittamassa kamaluuksia. Tiedustelin, että miten tämä sitten ilmenee? "No täällä käy joku polttelemassa reikiä kaulahuiveihin, jyrsimässä tabletteja (?), tyhjentämässä olutpulloja (...) ja piilottelemassa painekattilan kansia sängyn alle". Saatuani varmistuksen siitä, että nimenomaan siis ainoastaan PAINEkattilan kansia, kävin asiakkaalle läpi kohteen viime aikaiset yleisavainlainat ja huoltoliikkeen huoltokirjan huoneistolle kohdistuvat käynnit - joita ei ollut. Pyysin ottamaan yhteyttä suoraan poliisiin, mikäli todella oli epäilys, että asunnossa vieraili asiattomia.

Asiakas silminnähden raivostui, kertoi tietävänsä missä asun, ja että oikeudessa tavataan. Asiakas poistettiin toimistosta antamalla mahdollisuus tehdä se joko itse, tai poliisin avustamana. En minä sinne oikeuteen ole asiasta joutunut vielä tänäkään päivänä :(

Sain tosin muistiini liudan täytäntöönpantavia harrasteita, siltä varalta, että ihan todellinen tylsyys tuolla työmaalla joskus iskee.

Vierailija
4/4 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka eivät asiallisesti osaa hoitaa asioitansa. Aletaan esim. huutamaan tms. Tai sellaiset, jotka aina vaan valittavat ( tiedän yhden tällaisen, joka tuntuu valittavan ihan joka paikassa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan