Alakoulun opettajat, millaisia oppilaat ovat, onko pojat hankalampia kuin tytöt?
Poikalapsen äitinä mietin, millaista koululuokissa oikein on? Onko tytöt koulussa helpompia, kuin pojat? Miten tyttöjen ja poikien ongelmat/riidat kavereiden kanssa eroavat toisistaan?
Kommentit (52)
Tyttöjen kesken on pahimmat riidat. Pojat vähän nujakoi nyrkeillä ja sitten sovitaan, tyttöjen riidat on kierompia, käytetään henkistä väkivaltaa, suljetaan joku pois porukasta, syrjitään ja osoitetaan ilmeillä ja eleillä että ei hyväksytä. Tuollaista kiusaamista on paljon vaikeampi osoittaa todeksi kuin nyrkkitappelua.
Siis kuulolla ja jotakuta... damn autocorrect
Ovat hankalampia nuo pojat. Sitten kun ikä tasaa, niin yläasteiässä moni tyttö on paljon kovempi luu. Röyhkeimmät kaivavat meikit kesken tuntia pulpetille. Se siitä maantiedosta vaikka, luomiin lisää väriä ja kehuskellaan aikuisilla miesystävillä, jotka tarjoavat alkoholipitoiset juomat. Tasa-arvoa kait sitten. Ulkkarit ovat pahimipia. Osa kulkee veitsi taskussa, kun pitää mahdollisesti kuulemma puolustaa itseään.
Pojilla näkyvämpää "häiriökäyttäytymistä". Tytöt osaavat katsoa, ettei paikalla ole aikuisia, ja jatkavat kiusaamista vielä kotoa käsin whatsappilla. Siksi kehottaisin jokaista tarkistamaan välillä lapsensa puhelimen! Ja ei kannata ajatella "ei meidän tyttö..". En minäkään olisi uskonut, vaan niin on nyt 3.luokkalaisen tyttöni puhelin ollut hallussani jo viikon.
Onko täällä mies vai naisopettajia paikalla?
Lapset ovat todella taitavia jo pienenä manipuloimaan vanhempiaan. Oikeasti voi olla jonkun koulukiusaajapainajainen, mutta kotona pikku enkeli. Ja vanhemmathan uskovat. Onneksi someen jää jäljet, mikäli asiaa haluaa tarkkailla. Ennen oli vain suun soitto.
Täällähän voi kuka vain olla vaikka astronautti.
Semmoista kieroutta ja feikkaamista ja takanapäin puhumista ei näe missään kuin beckhamit ja muut palloilijat ja omalta kouluajalta kuulin vain poikien kieroilevan ja porukassa kiusaavan yhtä poikaa mutta tuohon ei yksikään tyttö mennyt mukaan eikä kaikki pojatkaan. Itsenäisesti ajattelevia hyviä ihmisiä oli paljon
Jo ekaluokkalaiset tietävät tai luulevat tietävänsä ihan liikaa asioista. Puhutaan illuminateista, k18-peleistä, seksistä tai Salkkareista. En ymmärrä, mitä näiden lasten kotona tapahtuu.
Onneksi elin kännykän alkamisvaihetta nuoruudessa. Kaikki viestit ja puhelut kulkivat vanhempien luurin kautta. Oli hyvin läpinäkyvä systeemi. Nykyisin nuo osaavat asiansa paljon paremmin ja vanhempien on huomattavasti vaikeampaa päästä jäljille.
Ala asteella tytöt paljon poikia vahvempia voimilta ja isompia. Mun mielestä riippuu pelkästään siitä millanen on et miten toimii.
Ennen kun homoteltiin tai lesboteltiin, eivät lapset tienneet kysyttäessä, mitä se tarkoittaa oikeasti. Nykyisin tulee kuin apteekin hyllyltä joltakin esikoululaiselta.
Tyttöjen kiusaaminen on todellakin paljon, paljon kierompaa ja salatumpaa jo hyvin nuoresta asti. Myös julmempaa henkisen väkivallan kannalta.
No tytöt ovat hankalempia ainakin yläaste iässä. Saattavat harrastaa seksiä vessoissa. Sokeri-isukki hakee sitten koulun jälkeen. Kehuskellaan panoilla. Mun nuoruudessa tuollasesta olisi läpsähtynyt luntsun maine, loppuelämäksi!
Vierailija kirjoitti:
Ennen kun homoteltiin tai lesboteltiin, eivät lapset tienneet kysyttäessä, mitä se tarkoittaa oikeasti. Nykyisin tulee kuin apteekin hyllyltä joltakin esikoululaiselta.
Joo, osaavat kertoa yksityiskohtaisesti liukuvoide merkitkin ja miten itse akti tapahtuu. ''Mies laittaa kullinsa toisen miehen persereikään ja mylväisee''. Sitä se homorummutus mediassa teettää.
Millaisia yläaste-ikäiset pojat ovat? Ovatko he helpompia kuin tytöt? Olen itse kuvitellut niin.
Ai sitä surutonta nuoruusaikaa. Suurin synti oli katsoa salaa telkkarista lapsille kiellettyjä ohjelmia. Ei jäänyt traumoja.
Jos oikein yleistetään, niin koen pojat helpommiksi. Tytöt saavat riitoja aikaan jo siitä, että toinen vilkaisee toista vääränä hetkenä. Pojat ovat vilkkaita, mutta jaksavat kyllä tunneilla, jos saavat vastapainoksi purkaa energiaansa välillä.
Naisopettaja olen, joku sitä tuolla ylempänä kysyi.
Vierailija kirjoitti:
No tytöt ovat hankalempia ainakin yläaste iässä. Saattavat harrastaa seksiä vessoissa. Sokeri-isukki hakee sitten koulun jälkeen. Kehuskellaan panoilla. Mun nuoruudessa tuollasesta olisi läpsähtynyt luntsun maine, loppuelämäksi!
Mulla on 3 tyttöä ja oo ikinä kuullutkaan mistään tollasesta. Mä olisin vetänyt turpaan jos joku olis noin tehnyt. Omassa nuoruudessa estettiin koulussa muita pääsemästä vessaan tai niitten piti maksaa tai palvella jos ne halus päästä. Ei niissä ikinä mitään seksiä harrastanu kukaan.
Valitettavan moni jo ala-asteikäinen on tutustunut alkoholiin ja kannabikseen. Viimeistään yläasteiässä siirrytään vahvempiin. Takuuvarma syrjäytymiskierre, mille ei voi oikein mitään, vaikka hartiavoimin tiimi yrittää. Olen edelleen tyrmistynyt, miten joku 12-v. puhuu viikonloppukänneistä ja näkee, että se tosiaan edelleen on krapulassa.
Eivät, vaan erilaisia. Kummassakin sukupuolessa on omat haastavat tapauksensa.
Poikien ongelmakäyttäytymisessä yleisintä on keskittymiskyvyn puute ja alhainen impulssikontrolli. Tytöillä keskittyniskyvyn puute ja halu manipuloida sosiaalisesti.
Pojilla on toki suunsoittoa, mutta enemmän tyrkkimistä ja huitomista. Tytöillä riidat ovat monesti hankalampia, koska he osaavat paremmin katsoa, ettei opettajia ole kuulossa, kun he alkavat panetella jotkuta luokkalaista. Semmoinen sosiaalinen syrjiminen ja eristäminen on kuitenkin vähintään yhtä kamalaa kuin tyrkkäisykin.