Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alakoulun opettajat, millaisia oppilaat ovat, onko pojat hankalampia kuin tytöt?

Vierailija
30.03.2017 |

Poikalapsen äitinä mietin, millaista koululuokissa oikein on? Onko tytöt koulussa helpompia, kuin pojat? Miten tyttöjen ja poikien ongelmat/riidat kavereiden kanssa eroavat toisistaan?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tytöt ovat hankalempia ainakin yläaste iässä. Saattavat harrastaa seksiä vessoissa. Sokeri-isukki hakee sitten koulun jälkeen. Kehuskellaan panoilla. Mun nuoruudessa tuollasesta olisi läpsähtynyt luntsun maine, loppuelämäksi!

Mikä teinitytöistä fantasioiva sugardaddyfriikki täällä pyörii... :D

Yksinkö tytöt harrastavat seksiä vessoissa, vai onko niillä jotain lesbo-orgioita? Luulisi, että vessaseksiin tarvitaan tytön lisäksi myös poika. Poikako sitten on niin viaton tuohon aktiin, ettei voi laskea, että hän edes harrasti seksiä? Juu, tyttöjen vika ja tyttöjen ongelma.

(Ei sillä, että uskoisin kenenkään sekstailevan koulun vessoissa alunperinkään)

Vierailija
42/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan nuo kieltä osaamattomat. Turhautuvat, kun ei ole kommunikaatiovälinettä. Sitten lyövät ja purevat toisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä en menisi enää opettajan pedagogisia opintoja suorittamaan. Sen verran on tosiaan materiaali muuttunut. Niiden oppilaiden suhteen. Niin kovasti tiedetään omat oikeudet ja opettajilta on viety auktoriteetin käytön mahdollisuus. Karttakeppiä sormille vaan ja nurkkaan. Osa ei opi muuten kuin kovemman kautta.

Vierailija
44/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On huolestuttavaa, että puolella luokallisella oppilaita on nykyisin jokin diagnoosi, erityistapaus, integroitu jne. Se on kaikki pois niiltä normaaleilta osaavilta. Taitavinkaan kouluavustaja ei veny kaikkeen luokassa sen opettajan apuna siinä tilanteessa, kun pitää sylittää jonkun saadessa raivarin.

Se on tätä päivää. Niiden normaalien pitää sitten vain kotona lukea läksyt hyvin niin tietävät mitä jäi tunnilla kuulematta. Tukiopetusta kannattaa pyytää myös, jos joku asia on tullut heikommin opittua työrauhan puutteessa.

Vierailija
45/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiopetustunnit ovat kortilla jo valmiiksi. Niille integroiduille, jotka häiritsevät lahjakkaampien normaaleiden oppimista. Saa voittaa kuntalotossa, jos sellaiselle tunnille pääsee. Vanhempien kontolla on sitten, voiko tukea lapseaan kotona oppimisessa.

Vierailija
46/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tosiaan ihmettelee, mitä eläintarhaa sitä oikein pitäisi pitää kasassa. Puhutaan vaikka teemasta Suomen itsenäisyys tai mistä vaan vastaavasta. Sitten se on jatkuvasti oikeasti yläluokilla sitä, että Pertsa älä syö salaa karkkia, Late ota se nappikuuloke pois korvilta, tiedän että kuuntelet musiikkia, Laura tuo ei ole keinutuoli. Sitä rataa.

Vierailija
47/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ensimmäistä lukukautta opettajana ja pakko sanoa, että olen yllättynyt (en valitettavasti positiivisesti). Opetan kakkosluokkaa ja sekä omalla luokallani että ykkösluokalla pojat ovat ihan mahdottomia. Inttävät vastaan opettajalle, vastailevat ja kommentoivat näsäviisaasti ja epäasiallisesti jne. Eräskin kerta yksi luokkalaiseni tokaisi uimahallissa uimaopelle, että ihan sama, kun ope yritti neuvoa. Silloin kyllä komensin pojan luokseni ja pidin puhuttelun siitä, että miten sitä aikuiselle vastataan ja tällaisia puhutteluja on pojille pitänyt pitää pitkin vuotta milloin mistäkin. Alkaa turhauttaa, kun näille sankareille ei mene mikään jakeluun ja sitä ollaan niin kovia jätkiä. Naureskellaan muun muassa sanoille panna ja muna sekä ihan mille tahansa mikä loppuu päätteeseen seksi (esim iloiseksi). Välillä ihmetyttää, että miten niin pieninä voivat edes tietää sellaisista asioista. Villiinnyttävät ja lietsovat toisiaan ja jos uhkaa ilmoittaa käytöksestä kotiin niin "ihan sama". Tytöt ovat minun luokallani rauhallisia ja hyväkäytöksisiä pääpiirteittäin, tosin jotain uhmakkuutta alkaa muutamassa ilmetä. Ihania lapsia ovat kaikki, mutta tuo käytös kyllä todellakin ihmetyttää. Kollegan kanssa ollaan yhdessä taivasteltu, että ei sitä silloin ennen vanhaan omana kouluaikana uskallettu noin käyttäytyä.

Vierailija
48/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on tosiaan tapahtunut muutos. Ennen vanhemmille ilmoittaminen oli että ei ehdottomasti. Pelättiin sopivalla tavalla kuria ja nuhdetta. Nykyisin tuo ihan sama. Kuka noita yksilöitä pystyy kasvattamaan ja käskemään? Ei kukaan. Vankila ei sekään tarjoa kuin säilöpaikan väliaikaisesti.

Vierailija
49/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore luokanopettaja, opit nopeasti kokemuksen kautta havaitsemaan ne yksilöt, mistä jo lapsesta asti valitettavasti näkee, että ovat tulevia rikollisia. Kaikkia ei voi pelastaa, kun luonne ja kotikasvatus ovat alkujaan liian pahasti pielessä.

Vierailija
50/52 |
31.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
51/52 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havaintoja löytyy kyllä, mutta onko kellään olemassa tarkempia selityksiä sille, miksi nykyään lapset tosiaan ovat niin huonokäytöksisiä? Kyllä muukin syy täytyy olla, kuin koulun kevennyt kuri.

Vierailija
52/52 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ensimmäistä lukukautta opettajana ja pakko sanoa, että olen yllättynyt (en valitettavasti positiivisesti). Opetan kakkosluokkaa ja sekä omalla luokallani että ykkösluokalla pojat ovat ihan mahdottomia. Inttävät vastaan opettajalle, vastailevat ja kommentoivat näsäviisaasti ja epäasiallisesti jne. Eräskin kerta yksi luokkalaiseni tokaisi uimahallissa uimaopelle, että ihan sama, kun ope yritti neuvoa. Silloin kyllä komensin pojan luokseni ja pidin puhuttelun siitä, että miten sitä aikuiselle vastataan ja tällaisia puhutteluja on pojille pitänyt pitää pitkin vuotta milloin mistäkin. Alkaa turhauttaa, kun näille sankareille ei mene mikään jakeluun ja sitä ollaan niin kovia jätkiä. Naureskellaan muun muassa sanoille panna ja muna sekä ihan mille tahansa mikä loppuu päätteeseen seksi (esim iloiseksi). Välillä ihmetyttää, että miten niin pieninä voivat edes tietää sellaisista asioista. Villiinnyttävät ja lietsovat toisiaan ja jos uhkaa ilmoittaa käytöksestä kotiin niin "ihan sama". Tytöt ovat minun luokallani rauhallisia ja hyväkäytöksisiä pääpiirteittäin, tosin jotain uhmakkuutta alkaa muutamassa ilmetä. Ihania lapsia ovat kaikki, mutta tuo käytös kyllä todellakin ihmetyttää. Kollegan kanssa ollaan yhdessä taivasteltu, että ei sitä silloin ennen vanhaan omana kouluaikana uskallettu noin käyttäytyä.

Kröhm, mä olen 38-vuotias ja toi poikien käytös kuulostaa ihan mun ala-aste -ajoilta (pienehkö maalaiskoulu). Esim. nimeni on Sini ja jos ope sanoi tunnilla, että "maalatkaa siniseksi", niin pojat villintyivät täysin. Mun mielestä tässä kuvauksessa ei ollut mitään uutta. Olenko mä ollut jossain häirikkökoulussa vai onko teillä aika kullannut muistot omista kouluajoista?