Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alakoulun opettajat, millaisia oppilaat ovat, onko pojat hankalampia kuin tytöt?

Vierailija
30.03.2017 |

Poikalapsen äitinä mietin, millaista koululuokissa oikein on? Onko tytöt koulussa helpompia, kuin pojat? Miten tyttöjen ja poikien ongelmat/riidat kavereiden kanssa eroavat toisistaan?

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia yläaste-ikäiset pojat ovat? Ovatko he helpompia kuin tytöt? Olen itse kuvitellut niin.

Ovat helpompia, toki vilkkaampia testosteronin takia, mutta eivät harrasta seksiä ja kauppaa kroppaansa käsilaukkua tai kelloa vastaan. Tykkäävät pelata videopelejä ja jalkapalloa. Moni näistä pojista tulee kuitenkin syrjäytymään naisten takia ja median vähättelyn takia = valkoisen hetero miehen vähättely.

Koulunkäytävillä näkee miten mu tujen lapset kiehnäävät suomityttöjen kanssa, kun taas kuohittu suomalainen poika katselee, koska jos koskettaa näitä tyttöjä se on ahdistelua.

Vierailija
22/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tytöt ovat hankalempia ainakin yläaste iässä. Saattavat harrastaa seksiä vessoissa. Sokeri-isukki hakee sitten koulun jälkeen. Kehuskellaan panoilla. Mun nuoruudessa tuollasesta olisi läpsähtynyt luntsun maine, loppuelämäksi!

Keskenäänkö harrastavat vai miten pojat eivät myös harrasta seksiä vessoissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo panoilla kehuskelu on juuri noiden siiderimeikkipissisten arkea.

Vierailija
24/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kans sitä mieltä, että pojat on helpompia, riidat on suoraviivaisempia, kun taas tytöillä niistä riitojen lankakeristä ei löydy päätä koskaan, vaan ne on just tyyliin, "tuo vilkaisi mua kaks viikkoa sitten pahasti pihalla". Ja kyllä yleensä oppilaiden kanssa pärjää, vanhemmat niitä rasittavia on... Ja joskus työkaverit.

Vierailija
25/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan moni jo ala-asteikäinen on tutustunut alkoholiin ja kannabikseen. Viimeistään yläasteiässä siirrytään vahvempiin. Takuuvarma syrjäytymiskierre, mille ei voi oikein mitään, vaikka hartiavoimin tiimi yrittää. Olen edelleen tyrmistynyt, miten joku 12-v. puhuu viikonloppukänneistä ja näkee, että se tosiaan edelleen on krapulassa.

Mistä päin tämä kirjoittelija on? Kuulostaa järkyttävältä.

Vierailija
26/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tytöt ovat hankalempia ainakin yläaste iässä. Saattavat harrastaa seksiä vessoissa. Sokeri-isukki hakee sitten koulun jälkeen. Kehuskellaan panoilla. Mun nuoruudessa tuollasesta olisi läpsähtynyt luntsun maine, loppuelämäksi!

Mulla on 3 tyttöä ja oo ikinä kuullutkaan mistään tollasesta. Mä olisin vetänyt turpaan jos joku olis noin tehnyt. Omassa nuoruudessa estettiin koulussa muita pääsemästä vessaan tai niitten piti maksaa tai palvella jos ne halus päästä. Ei niissä ikinä mitään seksiä harrastanu kukaan. 

Vanhemmillehan niistä panoista ensisijaisesti aina tosiaan kerrotaankin.

Vierailija
27/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia yläaste-ikäiset pojat ovat? Ovatko he helpompia kuin tytöt? Olen itse kuvitellut niin.

Ovat helpompia, toki vilkkaampia testosteronin takia, mutta eivät harrasta seksiä ja kauppaa kroppaansa käsilaukkua tai kelloa vastaan. Tykkäävät pelata videopelejä ja jalkapalloa. Moni näistä pojista tulee kuitenkin syrjäytymään naisten takia ja median vähättelyn takia = valkoisen hetero miehen vähättely.

Koulunkäytävillä näkee miten mu tujen lapset kiehnäävät suomityttöjen kanssa, kun taas kuohittu suomalainen poika katselee, koska jos koskettaa näitä tyttöjä se on ahdistelua.

Lisäys tähän. Kuinka monta suomi-miestä olet nähnyt huivipäänaisen kanssa kiehnäämässä? Eivät ne anna. Tytöt itsekin tietävät tämän.

Vierailija
28/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskenäänkö ne tytöt seksiä harrastivat! Jos poika parina, niin puhu molemmista sukupuolista!

Käsittämätöntä jorinaa taas tässsä ketjussa.

Vierailija
29/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavan moni jo ala-asteikäinen on tutustunut alkoholiin ja kannabikseen. Viimeistään yläasteiässä siirrytään vahvempiin. Takuuvarma syrjäytymiskierre, mille ei voi oikein mitään, vaikka hartiavoimin tiimi yrittää. Olen edelleen tyrmistynyt, miten joku 12-v. puhuu viikonloppukänneistä ja näkee, että se tosiaan edelleen on krapulassa.

PK-seutu ja vuosikausia jatkunut tilanne. Vuosikymmeniä. En usko, että muu maa on enää poikkeus nykyisellään.

Vierailija
30/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat todella taitavia jo pienenä manipuloimaan vanhempiaan. Oikeasti voi olla jonkun koulukiusaajapainajainen, mutta kotona pikku enkeli. Ja vanhemmathan uskovat. Onneksi someen jää jäljet, mikäli asiaa haluaa tarkkailla. Ennen oli vain suun soitto.

Niinpä. Ja vanhemmat uskovat kaiken mitä se oma lapsi kertoo. Itkevät kun oma lapsi on silmätikku kun lapsen kertomus eroaa opettajan kertomuksesta. Meillähän on muun työn ohella ihan hirveästi aikaa keksiä tarinoita mitä se heidän lapsi olisi mukamas voinut tänään tehdä...En ole koko urani aikana tavannut yhtään lasta joka ei siloittele tai suoranaisesti valehtele vanhemmille omaa osuuttaan tapahtumista. Aina oli oikeasti joku kaveri joka teki tyhmyyttä ja nyt häntä turhaan syytetään ja on silmätikkuna. Taitaisi monet vanhemmat hävetä silmät päästään jos näkisivät miten oma lapsi oikeasti käyttäytyy koulussa.

Vierailija
31/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat todella taitavia jo pienenä manipuloimaan vanhempiaan. Oikeasti voi olla jonkun koulukiusaajapainajainen, mutta kotona pikku enkeli. Ja vanhemmathan uskovat. Onneksi someen jää jäljet, mikäli asiaa haluaa tarkkailla. Ennen oli vain suun soitto.

Niinpä. Ja vanhemmat uskovat kaiken mitä se oma lapsi kertoo. Itkevät kun oma lapsi on silmätikku kun lapsen kertomus eroaa opettajan kertomuksesta. Meillähän on muun työn ohella ihan hirveästi aikaa keksiä tarinoita mitä se heidän lapsi olisi mukamas voinut tänään tehdä...En ole koko urani aikana tavannut yhtään lasta joka ei siloittele tai suoranaisesti valehtele vanhemmille omaa osuuttaan tapahtumista. Aina oli oikeasti joku kaveri joka teki tyhmyyttä ja nyt häntä turhaan syytetään ja on silmätikkuna. Taitaisi monet vanhemmat hävetä silmät päästään jos näkisivät miten oma lapsi oikeasti käyttäytyy koulussa.

Full komps! Sitten vanhemmat tulevat uhkailemaan oikeudella, valittamaan rehtorille, tai soitetaan suoraan keltaiseen lehdistöön, että näin meidän marjaleena-nicoa kohdeltiin väärin. Itse en kehtaisi. Todellisuus kun on yleensä toinen. Opettajana epäilisin heti ensimmäisenä mussukkaani.

Vierailija
32/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällästä on aina ollut. Se ei oo kiinni sukupuolesta. sillä saa mainetta ja sitä on vaan niin tyhmä. Mun tytöt on sitä mieltä että poikia ei kauheesti näe missään. Ne on melkein kaikki vaan pelaamassa jossain. Sitten on ne jotkut kyhnääjät jotka häiritsee ja niissä ihan käsittämättömiä pikku jätkiä. 

Vierailija
33/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä kamalia ovat, toki kiusaaminen ja riitatilanteet erilaisia: tytöillä enemmän henkistä väkivaltaa, pojilla fyysistä.

Käyttäytyminen noin muuten on suht samanlaista nykyään. Molemmat sukupuolet osaavat nakella niskojaan sekä käyttää kieltään. Ennen se oli pojille tyypillisempää mutta nykyisiin kuule tytöiltäkin yhtä sun toista.

Olen kyllä huolissaani tulevista sukupolvista.

Vierailija
34/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Full komps! Sitten vanhemmat tulevat uhkailemaan oikeudella, valittamaan rehtorille, tai soitetaan suoraan keltaiseen lehdistöön, että näin meidän marjaleena-nicoa kohdeltiin väärin. Itse en kehtaisi. Todellisuus kun on yleensä toinen. Opettajana epäilisin heti ensimmäisenä mussukkaani.

Kamerat luokkiin ja mikrofonit ja näytöt vanhemmille.

Vierailija
35/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 3 tyttöä ja oo ikinä kuullutkaan mistään tollasesta. Mä olisin vetänyt turpaan jos joku olis noin tehnyt. Omassa nuoruudessa estettiin koulussa muita pääsemästä vessaan tai niitten piti maksaa tai palvella jos ne halus päästä. Ei niissä ikinä mitään seksiä harrastanu kukaan. 

Kyllä mä nyt omat lapseni tunnen. Tollanen olis jo sen verran käsittämätöntä toimintaa että ne joutuis muuttaa pois. 

Vierailija
36/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista on ylipäänsä alakoulun opettajan työ? Valitsitko ammatin uudelleen vai haluaisitko vaihtaa alaa?

Vierailija
37/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista on ylipäänsä alakoulun opettajan työ? Valitsitko ammatin uudelleen vai haluaisitko vaihtaa alaa?

Hyvä kysymys! Oppilasmateriaali on muuttunut huomattavasti ongelmalliseen ja viihdytettävään suuntaan. Vanhemmat sysäävät yhä enemmän kodin kasvatusvastuuta ja odotuksia kouluille. Eikä todellakaan pidä väheksyä noiden laittomasti maahan tulleiden lasten kasvatusta ja ongelmia kielen opetuksen kanssa. Se on perusarkea, mihin väsyy. Ei tilattu, mutta tulivat.

Itse olen päätynyt alanvaihtoon.

Vierailija
38/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä nyt omat lapseni tunnen. Tollanen olis jo sen verran käsittämätöntä toimintaa että ne joutuis muuttaa pois. 

Siinähän luulet. Eivät minun vanhempanikaan tienneet, vaikka ulkomaita myöten luuhasin "kavereiden" luona kylässä.

Vierailija
39/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamerat luokkiin ja mikrofonit ja näytöt vanhemmille.

Osa ei kuitenkaan uskoisi, vaikka olisi suora näyttö.

Vierailija
40/52 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huolestuttavaa, että puolella luokallisella oppilaita on nykyisin jokin diagnoosi, erityistapaus, integroitu jne. Se on kaikki pois niiltä normaaleilta osaavilta. Taitavinkaan kouluavustaja ei veny kaikkeen luokassa sen opettajan apuna siinä tilanteessa, kun pitää sylittää jonkun saadessa raivarin.