En ihmettele enää niitä vuosikausia kestäviä mykkäkouluja
Olen aina ihmetellyt niitä juttuja, kun pariskunta ei ole jutellut vuosiin toisilleen tai että kommunikointi käydään viesteillä. Olen ihmetellyt, että miten voi olla mahdollista.
En ihmettele enää. Me ei olla mieheni kanssa juteltu n. 5kk juuri mitään toisillemme. Eikä edes ole vaikeaa. Ihan yksittäisiä lyhyitä lauseita vain, mutta muuten ei mitään.
Mitä kauemmin on puhumatta, sitä vaikeampi on enää aloittaa ja sitä enemmän vain miettii, että ei jaksa edes vaivautua, sujuu ilman jutteluakin.
Kohta varmaan jää nuo vähäisetkin puhumiset pois!
Kommentit (6)
Mykkäkoulu on todella syvältä, henkistä väkivaltaa!
Vierailija kirjoitti:
Mykkäkoulu on todella syvältä, henkistä väkivaltaa!
Itse en puhunut eksälleni mitään yli kolmaan vuoteen, sillä minulla ei ollut puhetilaa.
Myös fyysinen tilani pieneni minimiin jo ennen tuota ja muutin sitten pois.
Kaiken tein kuulemma väärin.
Itselläni nainen piti milloin mistäkin syystä mykkäkoulua, usein 1-7 päivää. Yritin kysellä mistä on kysymys, mutta mitään vastausta en saanut. Typerää vallankäyttöä parisuhteessa. Erosin, ja olen todella tyytyväinen nykyään. Ei tuollaista paskaa kenenkään tarvitse sietää.
M
Meillä mies kokeili mykkäkoulua. Luovutti suosista, kun totesin, että jos ei aikuinen mies saa suutaan auki ja kerro mikä vaivaa, en minä sitä ala hänestä lypsää. Sitten jatkoin elämääni, puhuin miehelle täysin normaalisti välittämättä hänen tuppisuisuudestaan. Yritti vielä tuolloinkin pitää mykkäkoulustaan kiinni, kunnes totesin ostavani jotakin aivan härskin kallista (en muista mitä, tästä yli 10 vuotta aikaa), jos hänelle sopii. Ja että hiljaisuus on myöntymisen merkki. Sen jälkeen ei ole mykkäkouluja meillä ollut.
En katselisi hetkeäkään. Yksin onkin hyvä istua mykkänä.
Sitten voikin avioeron hakeminen ajankohtaista ja ihan suotavaakin.
Tai sitten ryhdistäydyt ja päätät ruveta puhumaan puolisollesi. Voi olla, että ensin hän katselee sinua ihmeissään, mutta jonkin ajan kuluttua hän saattaa jopa vastailla sinulle. Seuraavaksi rupeattekin puhumaan toisillenne ihan huomaamatta ja luontevasti.
Muistatko muuten, mistä teidän mykkäkoulunne sai alkunsa? Mitä tapahtui?