Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hehkutettu tuote, johon petyit?

Vierailija
29.03.2017 |

Mikä on ollut sellainen kosmetiikkatuote, vaate tai vaikkapa ruoka, josta olet kuullut paljon hyvää, mutta et ymmärrä miksi?

Itselläni tällainen oli Urban Decayn peitevoide. Peittää hyvin ja sävykin sopii itselleni, mutta tuote liukuu pois paikoiltaan heti, kun kasvoille putoaa pienikin vesipisara. Jäljelle jää hilseilevä "lammikko". Kallis ja mielestäni aika hypetetty tuote, harmittaa ettei se sopinut itselleni.

Kommentit (482)

Vierailija
261/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oreo-keksit. Pieniä mustia ja mauttomia.

Totta. Dominokeksit on paljon parempia.

Vierailija
262/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää kun tällaisiin keskusteluihin aina listataan tuotteita mitä tyypit ei selvästi edes osaa käyttää tai tiedä miten ne toimii ja sitten ne heti tuomitaan täysiksi flopeiksi :D Suolasaippuat, shampoopalat, konjac-sienet.. jne.

No mut. Sehän on floppi jos tuote on niin vaikea, ettei sitä osaa käyttää ilman spesiaalia perehdytystä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä suolasaippuaa oo tarkotus hieroa suoraan iholle, ilmankos ei toimi jos ei edes ota selvää ensin.

Hei viitsisitkö selittää että miten sitä käytetään. Pidän itseäni ihan suhteellisen älykkäänä ihmisenä, mutta en kyllä ymmärrä miten sitä käytetään ja miten se ihoa kuoriva vaikutus toimii?? Kun se käsissä vaahdottaminenkaan ei toimi, niin miten siitä palasaippuasta saadaan se "saippua" irti? Ihan oikeasti kiinnostaisi tietää.

Suolasaippu ei vaahtoa, se on suolaa. Sinun kuuluu hieroa kasteltua saippuaa käsiisi, jolloin suolaa liukenee palasta ja käsien kautta sitten vaikka kasvoille. Suoraan suolasaippualla ei ole tarkoitus hieroa ja ehjällä iholla suola ei tunnu miltään.

Eikö ajaisi saman asian liuottaa ihan tavallista merisuolaa veteen ja sitten pestä ihonsa sillä?

Vierailija
264/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on ollut sellainen kosmetiikkatuote, vaate tai vaikkapa ruoka, josta olet kuullut paljon hyvää, mutta et ymmärrä miksi?

Itselläni tällainen oli Urban Decayn peitevoide. Peittää hyvin ja sävykin sopii itselleni, mutta tuote liukuu pois paikoiltaan heti, kun kasvoille putoaa pienikin vesipisara. Jäljelle jää hilseilevä "lammikko". Kallis ja mielestäni aika hypetetty tuote, harmittaa ettei se sopinut itselleni.

Mulla sama kokemus. Ostin kun hehkutettiin, ja tätä saa tunkea monta kerrosta, eikä siltikään kestä iholla. Ihoni ei ole erityisen rasvainen, eivätkä silmänaluseni ole tavallista tummemmat, mutta tämä tökötti vaan ei pysy. Olen kosmetologi/meikkaaja itse, eli levitystekniikassakaan ei ole ongelmaa. Uskon, että tämän tuotteen kohdalla on plasebovaikutustakin, eli ihmiset kehuu tätä, koska kaikki muutkin kehuu..Todellisuudessa tässä peitevoiteessa ei ole riittävästi peittopigmenttejä, ja koostumus on liian nestemäinen pysyäkseen paikoillaan. Kirvelee muuten silmiäkin, jos höyrystyy tai kostuu kasvoilla..

Sä oot ensimmäinen ihminen itseni lisäksi, joka sanoo jonkun poikkipuolisen sanan tuosta tuotteesta! Koko netti on täynnä pelkkää ylistystä, ja ehdinkin miettiä, eikö tuo peitevoide vain toimi yhdessä mun meikkivoiteen ja lohenvärisen "korjausvärin" kanssa. Itselläni on siis aika tummat silmänaluset. Pitkään käytin Maybelinen Fit me -peitevoidetta, mutta siinäkin vaalein sävy saisi olla vähemmän oranssi... Onko sinulla vinkata hyviä peitevoiteita? Todella vaaleaihoisena on vaikea löytää peiteainetta, joka olisi tarpeeksi nestemäistä eikä oranssia. Lorealin Lumi magique -valokynä oli todella hyvä, mutta sen valmistus lopetettiin. Tarte on myös ainakin Youtubessa hehkutettu merkki, mutta kyseinen tuote + postitus maksaa aika paljon...

ap

Mulla on käytössä Anastasia Beverly Hilssin creme contour-paletti, siitä se keskimmäinen sävypaletti, eli medium. Sinulle, jos olet vaalea, suosittelen sitä ykkössävyistä. Sitä saa Kicksistä, hintaa on reilu 70 euroa, mutta itsellä se on ollut nyt kaksi vuotta käytössä, eli riittoisaa on, eikä härskiinny kun otat spaattelilla sitä väriä, etkä suoraan sienellä jonka viet kasvoille.

Toinen käytössä oleva on Clarsinsin Instant concealer nestemäinen peitevoide tuubissa. Sitä tarvitsee tosi vähän annostella ja peittää hyvin.Sen hinta on noin 32e.

Oman kokemukseni mukaan huonoja peitevoiteita ovat juurikin tämä Urban Decayn sekä Nyxin. Jälkimmäinen oli ihan vitsi, haihtuu kasvoilta päivän mittaan. Anastasialla saat muuten vedenkestävän meikin aikaiseksi, se ei valu vaikka mikä tulisi.

Muutenkin suosittelisin, että ihmiset satsaisivat niihin meikkeihin jotka ovat suorassa kosketuksessa ihoon, eli meikkivoiteisiin ja puutereihin, peitevoiteisiin jne. Eron huomaa ainakin meikin kestossa heti.Ripsarin saa marketista ihan hyvän (itsellä Loreal false lash) ja samoin huulipunat ja huulikiillot.

Hyvä silmämeikinpohjustusaine on Artdecolla, maksaa reilun kympin vaan. Urban Decayn silmämeikinpohjustusaine oli joskus hyvä, mutta ovat muuttaneet koostumusta varmaan, kun ei tahdo enää pysyä silmämeikki. Kyseisen merkin laatu muutenkin on mainettaan huonompi.

Minä ostan yleensä vain selektiivistä kosmetiikkaa, mutta tuota Anastasian contour kitin hypeä en ole koskaan tajunnut. Tai ylipäätään miksi ostaa joku kuuden sävyn kit, kun hyvällä tuurilla käytät niistä kahta? Homman saa hoidettua ihan vaan ostamalla jonkun vaalean ja tumman peiteaineen, ja levittämällä niitä oikeisiin kohtiin. Jos tahtoo samankaltaisen,vahamaisen koostumuksen niin kannattaa käydä vaikka katsomassa Punanaamiosta Grimas tai vastaava. Ei se 70euron kit tee naamastanne yhtään sen parempaa,sori vaan.

Vierailija
265/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tigi Bed head recovery shampoo. Käytin tätä shampoota noin puolisen vuotta. Aluksi hiukset olivat todella hyväkuntoiset ja kiiltävät, ajan myötä kuitenkin hiukseni muuttuivat todella rasvaisiksi ja vaikeasti puhdistettaviksi. Tuntui että vain hiusten vaalentaminen sai päänahan kunnolla puhtaaksi. Hiusongelmani vain pahenivat jatkuvasti. Päänahkani alkoi kiristää, punoittaa ja hilseillä, vaikka samaan aikaan hiukset rasvoittuivat todella nopeasti ja jos hiuksia ei pessyt joka päivä päähän kehittyi ihmeellistä töhnäistä pahanhajuista hilsettä jota oli vaikea pestä pois. Hiusrajaan ja varsinkin niskaan tuli isoja kipeitä finnejä. Lopulta kun hiuksia alkoi tippua pesun jälkeen tukoittain vaihdoin shampoota. Nyt pesen hiukseni vain hellävaraisilla silikonittomilla shampoilla tai lactoline-saippualla. Ihoni ole koskaan ollut paremmassa kunnossa.

Vierailija
266/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urban Decayn silmämeikinpohjustaja. Ei nyt varsinaisesti huonokaan ollut, mutta toimivampiakin löytyy monta kertaa halvemmalla. En vaan tajua mikä tekee siitä mukamas niin ihmeellisen.

Samaa mieltä.

Too Faced-merkin silmämeikinpohjustusaine on tuhat kertaa parempi mutta valitettavasti sitä ei saa Suomesta. Toiseksi paras on NYXin ja sitä saa täältä eikä maksa kuin toista kymppiä.

Vierailija
267/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut ja niiden vaalilupaukset. Siinäpä tuote, jossa mikään ei pitänyt paikkaansa. Päälle sekopäinen lauma puolihulluja, humalaisia sekä läskejä rasistimuijia. No, kerrasta oppii vaikkei palautusoikeutta ole.

Vierailija
268/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölypussiton imuri. Idea hieno, mutta ainakin omassa imurissa toteutus ihan järjettömän huono. Säiliön puhdistukseen meni tuhottomasti aikaa jos sen halusi saada puhtaaksi, ja se tomu joka levisi ympäriinsä kun sitä yritti tyhjentää. Muutaman vuoden ähertämisen jälkeen ihan ilomielin ostin normaalin imurin, pölypussin vaihto on ihanan simppeliä! 

Vierailija
269/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole Hyvä shampoo. Piti olla hellävarainen ja vaikka mitä. Ainut pesuaine ikinä, mistä olen saanut allergisen reaktion. Monenlaista halpis ja kallistököttiä olen elämäni aikana päähäni laittanut.

Vierailija
270/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melatoniini. Kaikki kehuivat että sen avulla nukkuu hyvin. Ja katin kurat. Ei mitään vaikutusta.

Nämä Suomessa myytävät melatoniinit ovat tehottomia, alle 2 mg! Ostin USAsta 5mg ja 10mg melatoniinia ruokakaupasta koska halusin parantaa unenlaatua aikaeron takia, ja ne tehosivat. Sitten luin jostain ettei melatoniini edes tehoa alle 5mg:n annoksina, ja olen samaa mieltä sen jälkeen kun olen kokeillut tuollaisia joissa oikeat pitoisuudet sitä.

Vierailija
271/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glam Glow-naamiot. Aiheuttavat finnejä tai kuivattavat ihoa, vaikka niiden pitäisi olla joko finnejä poistavia tai kosteuttavia naamioita. Se oranssin värinen c-vitamiinipitoinen on ainoa käyttökelpoinen niistä, muut vaikuttavat olevan halpisraaka-aineiden nojalla rahastusta.

Vierailija
272/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dromet. Ei istunu, hankala palauttaa eikä edes kovin edulliset.

Vierailija
273/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Creme de La Mer-kosteusvoide, pieni purkki maksoi melkein pari sataa euroa ja se aine oli ihan samanlaista töhnää kuin se Nivean vanha peltipurkissa oleva pakkasvoide!!!

Vierailija
274/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wet brush harja, ei selvitä hiuksia kunnolla

Baby lips huulirasvat, hirveästi hypetys blogeissa ennen näiden saapumista suomeen, surkea huulirasva

Dr denim farkut

Vierailija
275/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Applen uusin MacBook-malli. Siinä ole tavallisia USB-portteja, joten joutuu ostamaan myös adapterin, jos haluaa ostaa koneen. Lisäksi kone on liian kallis tekniikkaansa nähden. Kannettavan Windows-PC:n saa paremmilla ominaisuuksilla halvemmalla.

Lisäksi Touch bar on turha ominaisuus. Varsinainen kosketusnäyttö, kuten osassa Windows-koneita jo on, olisi ollut parempi vaihtoehto.

Samaa mieltä, vaikken kehtaa sanoa sitä ääneen sillä mieheni osti minulle tuollaisen lahjaksi, ja maksoi siitä melkein 2000 eur :D Olisin pärjännyt hyvin noin 500 euron pc:llä, mutta kuten sanottu niin ei ollut minun rahoistani pois.

Vierailija
276/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3895 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korianteri, hyi helkkari! Haukkaan seuraavan kerran saippuasta, jos sellaista mieli tekee. Erehdyin jokin aika sitten ostamaan yrttimaustettuja juureskuutioita, joista tein uunijuureksia. Yli puolet jäi syömättä, kun mikään muu yrtti ei edes maistunut, vaan korianteri peitti kaikki allensa.

Olen lukenut (en kyllä nyt muista mistä) että joillakin ihmisillä on semmoinen geeni"virhe" että korianteri tosiaan maistuu saippualta suussa. Omaan suuhuni se on aika mieto ja miellyttävä maku, voimakkuudeltaan lähempänä persiljaa kuin minttua.

Tämä on totta, ja korianteri on alunperin persiljakasvi. Joskus korianterin makuun silti tottuu, esimerkiksi meksikolaisessa ruuassa jolloin se korostaa muita makuja ilman että erottuu sieltä. Voi olla että esim. avokado miedontaa sitä.

Geeneistä puheenollen, joillakin ihmisillä on sellainen erikoinen geeni että vihreän parsan syömisen jälkeen pissa haisee aivan kamalan pistävältä. Joillakin ihmisillä valkosipuli saa aikaan väkevän kissanpissan hajun. Kuulun itse mieheni kanssa noihin joilla tulee tuo "parsahajupissa" :D

Vierailija
277/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saara Aalto ja macaronit

Vierailija
278/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukuppi.

Garnierin hiustuotteet sopivat mulle karmaisevan huonosti 15 vuotta sitten, enkä ole uskaltanut kokeilla uudelleen.

Vierailija
279/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bilteman hehkutettu kupariputki.

Vierailija
280/482 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mm. Milanin ja Wet n Wildin eyeshadow primerit sekä Avonin sellainen pienessä purkissa oleva pohjustaja. Mulla toimii Lumenekin ihan yhtä kuin tuo UD.

Onko sulla ylipäätään rasvoittuvat luomet tai sellainen luomivako johon luomiväri kerääntyy? Nimittäin itse olen ostanut kaksikin kertaa Lumenen silmämeikinpohjustajaa eikä se mulla estänyt silmämeikin kasautumista rasvaiseksi viiruksi. UD sen sijaan on pitänyt meikin paikoillaan hyvin.

Mutta jos luomet eivät rasvoitu, niin uskon että edullinenkin tuote toimii.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän