Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko palkkoon, jos lapset virpovat tyhjällä oksalla?

Vierailija
29.03.2017 |

Itse muistan että se koristelu oli yhtä kiva osuus kuin itse virpominen! En olisi ikinä kehdannut virpoa paljaalla oksalla. Viime vuonnakin näitä paljaalla oksalla virpojia riitti :( eivät varmaan tosin tule tänä vuonna koska heille annoin karkin sijasta omenan :D

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Palkkoon tulee ja lujaa.

Vierailija
22/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuuluin näihin tyhjällä oksalla virpojiin. Äitini oli mielenterveysongelmainen alkoholisti. Meillä ei todellakaan ollut mitään askartelutarvikkeita, hienoista silkkipapereista ja höyhenistä puhumattakaan. Muistan kuinka kuusivuotiaana koristelin oksan talouspaperin suikaleilla kun muutakaan ei ollut. Sain luvan käydä naapurin tyttöjen kanssa kahdessa tutussa talossa virpomassa. Ensimmäisestä sain porkkanan sillä tämän talon äiti oli ap:n kaltainen "näpäyttäjä" kaverit saivat konvehteja ja viiden markan rahat (kyllä, muistan, tuo päivä on ikuisesti muistissa) Toisesta talosta kaverit saivat suuret kauniit suklaamunat, minä sain vihaisen kommentin "kuule tyttö, ottaisit mallia kavereistasi, ei luoja laiskaa elätä" ja oven päin näköä. Luoja että sinä iltana itkin. Salaa äidiltä, koska olisi tullut turpaan. Että te näpäyttäjät, ette voi koskaan tietää mitä on taustalla.

Tuli surku sun puolesta. En kuitenkaan usko, että ap tarkoitti tyhjällä oksalla tuon kaltaista tilannetta.

Itse en anna pelkästä risusta kuin varmaan just ton porkkanan. Mutta jos oksassa on edes se yksi höyhen, niin silloin on edes yrittänyt. Paitsi jos kyseessä on joku 10+ esiteini.

Tosin meidän oven taakse on tullut tasan kerran vuosien aikana kolme virpojaa. Kaikilla kelpo oksat ja kaikki sai hyvän palkkion. Laitamme myös oveen aina lapun, ettei saa virpoa, jos olemme poissa. Se on koiran takia. Harvinaistahan tuo virpominen nykyään on. ja jos virvotaan, niin mennään vain tuttujen ovien taakse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille sama palkkio oksasta riippumatta. Muoviton oksa kelpaa kompostiin.

Vierailija
24/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän eri asia onko lapset keskenään vai naapurin 16-v. teinipojat ruinaamassa rahaa. Lapset saa aina meiltä karkkia vaikka olisi kuinka onnettomat viritelmät, asutaan nimittäin yhdellä Turun köyhimmistä alueista ja minulla ei ole tapana rankaista lapsia vanhempien köyhyydestä ja/tai välinpitämättömyydestä.

Teini-ikäisenä kuljin valvojana pikkuveljen ja tämän kavereiden kanssa. Yhden perheen lapsilla ei ollut kuin pari hassua oksaa (ja koristeet vähän niin ja näin), vanhemmat ei jaksaneet koristella heidän kanssaan. Veljellä oli iso kimppu, jaettiin se tasan kaikkien kesken ja kaikilla oli kivaa. Jäi niin mieleen.

Älkää pilatko lasten kivaa perinnettä pikkumaisuudellanne.

Vierailija
25/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse muistan että se koristelu oli yhtä kiva osuus kuin itse virpominen! En olisi ikinä kehdannut virpoa paljaalla oksalla. Viime vuonnakin näitä paljaalla oksalla virpojia riitti :( eivät varmaan tosin tule tänä vuonna koska heille annoin karkin sijasta omenan :D

Paljaalla virpomisen yrittäjiä riittää aina, mutta ei niille pidä antaa!

Vierailija
26/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vuosi ovelle tuli virpoja, joka oli koristellut oksansa vessapaperilla. Oli taiteillut rusetteja ja kaikkea. Luovuus on hieno asia, joten tietenkin annoin karkkia. Myös sanomalehdistä saa oikein kauniita ja värikkäitä papereita, jos ei vessapaperilinjalle tahdo ryhtyä. Menee mainokset hyötykäyttöön. :D

Vierailija
27/28 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vuosi ovelle tuli virpoja, joka oli koristellut oksansa vessapaperilla. Oli taiteillut rusetteja ja kaikkea. Luovuus on hieno asia, joten tietenkin annoin karkkia. Myös sanomalehdistä saa oikein kauniita ja värikkäitä papereita, jos ei vessapaperilinjalle tahdo ryhtyä. Menee mainokset hyötykäyttöön. :D

Voi kumpa sinä olisit ollut lapsuuteni naapuritalon äiti eikä tuo porkkanan antaja :) <3

T.15

Vierailija
28/28 |
30.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan aina  suklaamunan kaikille virpojille. Juuri siksi kun ei voi tietää millaisista oloista lapset tulevat.

Se yksi suklaamuna saattaa pelastaa sen lapsen pääsiäisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan