Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annatteko palkkoon, jos lapset virpovat tyhjällä oksalla?

Vierailija
29.03.2017 |

Itse muistan että se koristelu oli yhtä kiva osuus kuin itse virpominen! En olisi ikinä kehdannut virpoa paljaalla oksalla. Viime vuonnakin näitä paljaalla oksalla virpojia riitti :( eivät varmaan tosin tule tänä vuonna koska heille annoin karkin sijasta omenan :D

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai annan. Tyhjän suklaapatukan käärepaperin. Tyhjästä vitsasta tyhjä palkka.

Vierailija
2/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän riippuu siitä, että minkäikäinen virpoja.... Mutta joo;  vamasti saattaisin heltyä antamaan jollekulle porukan nuorimmaiselle, joka hurmaa  sisukkuudellaan ja reippaudellaan, vaikka hänestä näkee, että on jo hieman väsy kulkemaan vanhempien vipojien matkassa.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna vaikka olisi kuinka hienot risut. Ovea en avaa.

Vierailija
4/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan, jos se on BB-Kaki.

Vierailija
5/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avaan oven niin joo. En tajua miten aikuiset ihmiset jaksaa vetää kilareita, JOKA VUOSI, joistain nyhvätyistä risuista. Eri asia jos siellä on kymmenen 15-vuotiasta sälliä nauramassa räkäisesti risunsa kanssa, niin en edes avaa ovea. 

Mutta monesti kukaan ei edes käy virpomassa, joten ei ole maailmanlopun ongelma tämäkään meille. Oletteko miettineet että jotkut lapset on köyhiä/ tulee paskoista perheoloista? Ei kaikilla ole vanhempia, jotka ostaisi höyheniä tai edes teippiä koristeluun, saatikka että katsoisi perään että on mukuloilla hiuskiehkurat kuosissa ja oksat ojossa..

Vierailija
6/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei ole edes Tiimaria joka kylässä, mistä saisi tarvikkeita, saati että koristeisiin olisi kaikilla rahaa.

Koristelkaa aikuiset narisijat itse.

Vierailija
7/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jotenkin ajattelen että voi olla nää lapset sellaisista perheistä joissa vanhemmat ei oo kiinnostuneita lastensa tekemisistä eikä oo tätä virpomisjuttua opettanut. Ei ehkä lapset saa asiaan vanhemmiltaan mitään tukea ja apua. Ei ole millä koristella oksia eikä itselleenkään sopivia virpomisasusteita. Silti tietysti haluavat virpoa kun muutkin tekevät niin eivätkä ehkä edes ymmärrä pointtia että se oksien koristelu olisi tärkeää. Tämä siis jos puhutaan lapsista, ei teineistä jotka tietoisesti "pummaavat" karkkia virpomisasusteita varjolla. Lapsia ennemminkin käy sääliksi jos kukaan ei anna mitään. Joten joo, annan kyllä heillekin palkan vaikka koristeet oksasta puuttuisivatkin. Ei ole paljoa minulta pois ja voi olla että tällaiset lapset muutenkin saavat niin vähän mitään kivaa ja hyvää.

Vierailija
8/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en helvetissä anna :-D

Vierailija
9/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti.

Vierailija
10/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa ovea!  Pysykööt poissa!

Vierailija
11/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai annan. Tyhjän suklaapatukan käärepaperin. Tyhjästä vitsasta tyhjä palkka.

No okei. Tää oli saanu näköjään alapeukkuja pari, kait joku lapsi voi pettyä siitä tyhjästä. Ehkä voin laittaa pari rusinaa sinne tyhjään kääreeseen sitten.

Vierailija
12/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin se lapsi, joka virpoi oksalle jossa oli vain yksi höyhen. Äiti ei antanut laittaa enmpää. Muidtan kuinka aina hävertin, kun muilla oli hienot oksat ja mulla vain säälittävä risu. Kerran naapurossa virpoessa täti mulkaisi oksaani ja sulki oven.

Vierailija
13/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Vähän vaivaa pitää nähdä hienon oksan tekemiseen jos karkkia haluaa. Ei ahneita nykylapsia kiinnosta ilahduttaa virvottavaa, pääasia että saavat palkkionsa.

Vierailija
14/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä halveksin tällaisia aikuisia jotka ei voi tällaista pientä iloa lapsille suoda.

Vierailija
15/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuuluin näihin tyhjällä oksalla virpojiin. Äitini oli mielenterveysongelmainen alkoholisti. Meillä ei todellakaan ollut mitään askartelutarvikkeita, hienoista silkkipapereista ja höyhenistä puhumattakaan. Muistan kuinka kuusivuotiaana koristelin oksan talouspaperin suikaleilla kun muutakaan ei ollut. Sain luvan käydä naapurin tyttöjen kanssa kahdessa tutussa talossa virpomassa. Ensimmäisestä sain porkkanan sillä tämän talon äiti oli ap:n kaltainen "näpäyttäjä" kaverit saivat konvehteja ja viiden markan rahat (kyllä, muistan, tuo päivä on ikuisesti muistissa) Toisesta talosta kaverit saivat suuret kauniit suklaamunat, minä sain vihaisen kommentin "kuule tyttö, ottaisit mallia kavereistasi, ei luoja laiskaa elätä" ja oven päin näköä. Luoja että sinä iltana itkin. Salaa äidiltä, koska olisi tullut turpaan. Että te näpäyttäjät, ette voi koskaan tietää mitä on taustalla.

Vierailija
16/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäisen ortodoksiperinteen mukaanhan se oksa oli pajunoksa, jota oli käytetty kirkossa siunattavana, ja joka tuotiin kotiväelle.  Jos vaikka sairauden vuoksi joku ei päässyt kirkkoon.  Symboloi palmunoksia, joita Jeesuksen eteen laskettiin, pohjoisessa kun ei juuri palmut kasva.

Nämä trullijutut nyt on muutenkin aivan lastentarhanopettajien keksimää tuubaa, joissa itä ja länsi kohtaavat.

Mutta jos joku lapsi ihan kilttinä tulee oven taakse, niin annan karkkia tai kolikon, enkä  arvostele hänen askartelutaitojaan.

Vierailija
17/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jossain just ollut juttua ettei pitäisi niitä höyheniä käyttää ainakaan.

Vierailija
18/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Ei saa virpoa tuoreeks ja terveeks... No, oo sit vanha ja raihnanen! ILON PILAAJA!!!

Vierailija
19/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä annan. Oksalla virpominen on niin paljon vaikeampaa kuin portailla tai eteisessä virpominen.

Vierailija
20/28 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkaksi teen lasun jo pelkästä irtolaisuudesta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan