Selviäisittekö tällä rahalla?
Oon nyt ajatellut jääväni kotihoidontuelle kolmannen lapsen saatuani.
Meillä siis kolme lasta, minä saisin vain kotihoidontuen + vähän hoitolisää. Maks yht 350 euroa.
(arvio)
Miehen palkka 2800/kk
Asunto- ja autolaina, kulut yht. n.1200 euroa
Kommentit (6)
Jos nettona niin kevyesti!!
Minä vanhempainvapaalla saan 300e (summat nettoina),miehen palkka 1400e/kk,lyhennetään velkaa 850e/kk...
Meillä on siis alkusumma 1700e,se mikä teillä jää lyhennysten jälkeen...
Me ei saada totakaan vertaa ja hyvin selvitään 4 lapsen kanssa. Meitä siis yhteensä 6.
ja lapsilisät 340 e/kk lisäks tietty
-ap
Tietysti jos sinulla on tähän asti ollut huomattavasti suuremmat tulot kuin tuo kotihoidontuki, niin joudutte miettimään menojen karsimista. Lainanmaksuunkin on mahdollista saada joustoa, mutta uskonpa, että selviätte siitä aivan hyvin.
Meillä on miehellä muutaman satasen paremmat tulot kuin ap:n miehellä, minä olen kotihoidontuella ja meillä on myös kolme lasta. Asunto- ja autolainoihin menee kuussa suunnilleen saman verran kuin ap:llä. Lisäksi vakuutukset, sähköt, ruoat ja muut laskut... Vaatteitakin pitää joskus ostaa, käydä vähän jossain reissussa ja jotain harrastaakin. Omakotitalossa asutaan, joten nuo vakuutus- ja sähkölaskut ovat tietenkin ihan kohtuukorkeita. Me ratkaisimme tosiaankin asian niin, että otimme pankista lyhennysvapaata hoitovapaan ajaksi ja maksamme sitten ylimääräisiä lyhennyksiä kun rahaa vähän jää.
Voithan, ap, kokeilla että riittävätkö rahanne ja jos riittävät niin hyvä. Mutta jos tuntuu että kaikki menee eikä kunnolla riitäkään, niin sopikaa pankin kanssa joko kuukausierän pienentämisestä väliaikaisesti tai lyhennysvapaista kuukausista!
Siksipä haimme lyhennysvapaata, ettei tarvi ihan joka euroa laskea.