Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yh karenssi

Vierailija
29.03.2017 |

Olen toimeentulotuella elävä yhden lapsen yh. Elämme siis jo valmiiksi niin vähällä kun mahdollista. Voiko tästä vielä vähemmäksi tulot muuttua? Kun karenssia ehkä pukkaa, päätöstä ei vielä ole tullut.. Eikö kuitenkin luulisi Suomessa lapsiperheillä olevan jokin suojaosuus, jonka alle ei tulot saa olla kun lapsi taloudessa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään?

Vierailija
2/19 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi ettei vähästä oteta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20% luultavasti laskee sun perusosa katenssin myötä, yli 40% ei voi ottaa. Ei liity huoltajuuteen mitenkään tai siihen onko lapsia.

Vierailija
4/19 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, hyvä tietää.

Vierailija
5/19 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tälläinen olisi pentutehtailu olisi nykyistäkin kannattavampaa.

Jaxuhaleja. Aikuiset on itse vastuussa omista arvovalinnoistaan. Tuskin sinullekaan karenssia silkkaa pahuuttaan annetaan.

Vierailija
6/19 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, suojaosuus on olemassa ja siihen vaikuttaa taloudessa olevien ala-ikäisten määrä. Odota ap hetki, tarkistan. Olen ollut ulosotossa nuorempana, ennen kuin jatkoin opintoja. Älä panikoi.

Vierailija
7/19 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot voi muuttua nollaksi. Lapsiperheitä sitoo ihan samat yhteiskunnan säännöt kuin muitakin.

Vierailija
8/19 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, suojaosuus on olemassa ja siihen vaikuttaa taloudessa olevien ala-ikäisten määrä. Odota ap hetki, tarkistan. Olen ollut ulosotossa nuorempana, ennen kuin jatkoin opintoja. Älä panikoi.

Voi lapsi kulta kun nyt ei ole kyse ulosotosta.

Vierailija
9/19 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi USEIN tulee siitä ettei ole hoitanut asioita. Toimittanut oikeita papereita, hakenut tarjottuja töitä yms.. Eli peiliin katsomisen paikka jos rahat loppuu..

Vierailija
10/19 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, velallinen + yksi alaikäinen, teidän suojaosuutenne on 913,50€ . Haet toimeentulotukea, menet Kelalle paikan päälle, asuntotukea, sitä voidaan tarkistaa, harkinnan varaista toimeentulotukea. 

Selviätte, suomalaisista pitää huolehtia.

Terv. nro 6 ulosotossakin työskennellyt

Vierailija
12/19 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se 20% omasta perusosastasi, ei lapsen osuudesta.

Vierailija
13/19 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, velallinen + yksi alaikäinen, teidän suojaosuutenne on 913,50€ . Haet toimeentulotukea, menet Kelalle paikan päälle, asuntotukea, sitä voidaan tarkistaa, harkinnan varaista toimeentulotukea. 

Ulosotossa ei vissiin tarvita luetunymmärrystä. Ap kyseli nimenomaan karenssin vaikutusta toimeentulotukeen.

Vierailija
14/19 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mikä suojaosuus? Mitä pitää jäädä ulosoton jälkeen? 

Olen toimeentulotuella elävä yhden lapsen yh. ja kehoitat hakemaan toimeentulotukea?

Vierailija
15/19 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulosotossa ei vissiin tarvita luetunymmärrystä. Ap kyseli nimenomaan karenssin vaikutusta toimeentulotukeen.

Jos hän kertasi peruskoulun vasta ulostossa työskentelyn jälkeen? Kai siellä ulosotossakin laitoshuoltajia tarvitaan.

Vierailija
16/19 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaxuhaleja. Aikuiset on itse vastuussa omista arvovalinnoistaan. Tuskin sinullekaan karenssia silkkaa pahuuttaan annetaan.

Piupau sinnekkin! En ole missään vaiheessa väittänytkään, että pahuutta karenssi annettaisi. Elämä on. Turha sinun on minun puolestani suuttua. Se, että omat rahasi selkeästi ovat vähäiset työmäärään nähden on sinun valitsemasi tie. Minä valitsen olla lastani varten kotona niin pitkään kun huvittaa ja sinä sen minulle mahdollistat - vapaaehtoisesti. Jos olisi pakko, menisin töihin ja kun ei ole, niin en mene.

3kk karenssi on pieni aika, sitten tulee taas hyvin rahaa. Hyvä on maksella velatkin pois soskurahoilla, ei viitsi sitten muutaman vuoden päästä omaa liksaa siihen käyttää. Nyt varmaan alkaa pää kuumenemaan siellä. :D

Elämä on valintoja täynnä.

Vierailija
17/19 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piupau sinnekkin! En ole missään vaiheessa väittänytkään, että pahuutta karenssi annettaisi. Elämä on. Turha sinun on minun puolestani suuttua. Se, että omat rahasi selkeästi ovat vähäiset työmäärään nähden on sinun valitsemasi tie. Minä valitsen olla lastani varten kotona niin pitkään kun huvittaa ja sinä sen minulle mahdollistat - vapaaehtoisesti. Jos olisi pakko, menisin töihin ja kun ei ole, niin en mene.

3kk karenssi on pieni aika, sitten tulee taas hyvin rahaa. Hyvä on maksella velatkin pois soskurahoilla, ei viitsi sitten muutaman vuoden päästä omaa liksaa siihen käyttää. Nyt varmaan alkaa pää kuumenemaan siellä. :D

Okei... :D valitsit jonkun vaan uhriksesi, jolle voi kirjoittaa elämäkertasi huonosti piilotetulla itsekorostuksella?

0/5, en lähde provoosi

Vierailija
18/19 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mukaa kevättä sinulle ja lapsillesi. :-)

Vierailija
19/19 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*reps*