Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selitätte tämän?

Vierailija
29.03.2017 |

Nonni, kahden tunnin perusteelliset palikkatestit neuropsykalla takana ja tulos; reilusti keskimäärästä parempi suoriutuminen matikassa sekä kielellistä (ei kielioppi pilkunn**ssijat, senhän voi tyhmempikin opetella eli ei tarvii nyt alkaa mun kirjoituksen virheitä korjaamaan eikä tänne edes sovi virallinen tyyli, vink vink...) että älykkyyttä mittaavissa testeissä. Mutta mutta, olen tuloton yh eli miten tämä voi olla mahdollista?! Mehän ollaan "heikompaa-ainesta", tyhmiä ja kykenemättömiä taloudenhallintaan jne. Niinhän te aina huudatte, että on pakko olla "tyhjempi eväsrasia" jos on köyhä ja tippunut. No, joillakin voi ollakin MUTTA hekin ovat ihmisiä ja TÄYSIN samanvertaisia kaikkien kanssa, mutta ei siitä enempää.

Omalla kohdalla tippumisen syynä elämäntapahtumat, herkkyys ja niitä seurannut masennus ja PTSD ja voitte uskoa että tippumisen jälkeinen niskaan satanut p**ska on tehnyt tehtävänsä, paluuta joukkoonne ei enää ole eli ihmisarvoni on nyt virallisesti nolla. No, mua se ei enää satuta (v**tuttaa kyllä senkin edestä, sen voitte uskoa...), mutta aina on ihmisiä tippumisvaarassa, joten siksi toivoisin, että miettisitte vähän kuinka muita kohtelette!!! Kannattaako p**ska tosiaan suunnata tuuletinta kohti? Siis ihan oikeasti! On teille itsellennekin parempi, mitä paremmin muut ihmiset voi (ympäristön turvallisuus, oma ja muiden henkinen hyvinvointi, veroeurot sillä pahoivointi kasvattaa kuluja jne.)! Ja julmuushan on väärin ylipäätään, mutta se onkin jo toinen juttu...

Mikä mun pointti siis oli? Ensinnäkin, älkää pliis tulko enää jakelemaan köyhille ymv. talous-/elämänhallintaneuvojanne (v**tuttaa rankasti kun mietin että osaan kuule sinuakin paremmin valita ne kausijuurekset halvimman kilohinnan mukaan niin halutessani jne. jne. mutta se ei muuta sitä että työtä ei ehkä ole, ex uhkailee, laskuja ei saa soviteltua, terveys reistaa tmv.). Toisekseen, mä jäin älyttömän vaikeaan tilanteeseen ihan yksin eikä mahdollisuutta selvitä ollut. Yritin mm. kysyä vertaisneuvoja, mutta neuvojen sijaan sain ihan käsittämätöntä lokaa niskaan asioissa joihin olin oikeasti syytön, jopa väkivallan uhri!!! Tämä kaikki on näyttänyt teistä kanssaihmisistä vain ja ainoastaan ruman (ja tyhmän?) puolen ja se oli pitkään aikamoinen shokki. No, mua ei tosiaan enää kiinnosta ja mun raivo on sentään ns. valkoista, mutta kaikilla päähän potkituilla näin ei ole enkä voi heitä siitä syyttää...

Nyt siis katse tiukasti peiliin ja miettimään, että pitäisiköhän niitä muita yrittää ihan "aikuisten oikeasti" (anna mun kaikki kestää...) kohdella samoin kuin itseä haluaisi kohdeltavan, että olisiko se ihmisyyttä ja inhimillisyyttä ja lopulta (kokkareet ja muut "kovat") myös taloudellista (tämä pätee niin kauan kuin yritämme leikkiä hyvinvointiyhteiskuntaa ja toki senkin jälkeen mutta sitten kokkareiden pitää rakentaa aidat ja hankkia aseet). Niin eli mä en ole ainoa vaan meitä vaikeuksiin joutuneita on, ja tulee aina olemaan, paljon eli jos haluat minimoida verotaakkasi (inhimillisyyshän teitä ei tunnetusti kiinnosta), kohtele muita hyvin! Ja ilkkujat, mä en oikeasti välitä p**skaakaan sun i**oottimaisista jutuista eli säästä ne (ja itsesi häpeältä...) ;-D

t. valkoinen raivotar

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymiö.

Vierailija
22/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, uhri on uhri ja tapahnut ei ole uhrin vastuulla. Se taas on, miten siitä eteenpäin jatkaa.

Vierailija
24/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikella rakkaudella: tuntuu että olet epävarma itsestäsi, elämästäsi ja valinnoistasi. Hyökkäät täällä ihmisten päälle vaikka voi olla että se olet sinä itse kenet sinun pitäisi vakuuttaa. Keskity elämään elämääsi ja jätä AV. Täällä keskustelu vaatii vahvaa itsetuntoa, sillä täällä tulee paskaa niskaa ihan kaikille. Jos täällä alkaa ottamaan asioita henkilökohtaisesti niin se loputon tie.

Vierailija
25/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hymiö.

Niinpä, sillä saa tekstiä kivasti paremmin ymmärrettävään muotoon ja ilmaistua itseään selkeämmin eikö? 😉 ja juu, siirryin mobiiliin, siksi nämä "oikeat" hymiöt 😉 ja niinhän ne "viisaat" tutkijatkin aina puhuu että somessa viestinnän ongelma on ns. tunteiden näkymisen puute eikö vaan? 😊 no nyt ei puutu 👍 hyvä juttu eikö? 😁 ja only 4 u: 😂💤

Vierailija
26/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä oletat, että "reilusti keskimääräistä parempi"suoriutuminen älykkyyttä mittaavissa testeissä tarkoittaisi sitä, että testitulokset olisivat hyviä? Tuo luonnehdintahan kertoo vain siitä, että suoriuduit testeistä, mutta ei se lopputulosta mittaa mitenkään.

Vierailija
27/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksanut juuri nyt lukea loppuun enkä ehdi juuri nyt. Parin rivin perusteella ymmärrän pointtisi. Olen itse toipumassa burn out: ista ja monesta samankertaisesta traumasta. Sinä et ole tyhmä! Vain tyhmä ihminen ei ymmärrä vivahteita ja muiden kärsimystä. T, samassa veneessä ja ihan todistutesti fiksu

Vierailija
28/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen herkkä, kiltti, kaikkien kannattelija ja sparraaja. Olen empaattinen, auttavainen. Matemaattisesti lahjakas, omaan poikkeuksellisen avaruudellisen hahmottamisen. En ole tyhmä.

Olen koulukiusattu, kaverini isä käytti minua vuosia seksuaalisesti hyväkseen, sairastuin masennukseen, joka paheni ajan kuluessa. Pääsen kotoa vain töihin ja kauppaan, en edes postilaatikolle enää. En muista koska olen viimeksi jonkun laskun maksanut, tammikuussa kait. Minulla ei ENÄÄ ole yhtään ystävää, ei ketään niistä, joita aikoinani autoin.

Toistaiseksi en ole katkera, ja toivon, etten sellaiseksi tulisikaan, olen apua saamassa, mutta tiedän, että edessäni on pitkä tie, vuosia varmasti, mutta toivon, että joskus asiani olisivat edes ihan ok.

t. 45v jolla itsetunto puhdas nolla

Pakko vastata sulle eli toivon sulle sydämeni pohjasta kaikkea hyvää, vilpittömästi! Ihmiset, joita muut eivät ole _vakavasti_pahoinpidelleet (=fyysinen, henkinen, seksuaalinen, taloudellinen jne.) eivät mitenkään voi tajuta sen vakavuutta. Silloin nämä "uhripuheet" on uusi "pahoinpitely". Mutta toivottavasti saat apua! Ja muista aina, ethän SÄ ole nolla jos sua on kohdeltu _vakavasti_ kaltoin! KAIKKI ollaan samalla viivalla!! Myös ne muumikeräilijät (anteeksi mutta teidän ylemmyydentunto on harmittanut tosi paljon, jopa satuttanut aikoinaan, että minäkö ylimielinen...)! Pakko kuitenkin sanoa tuosta katkeruudesta, että sulla ei taida olla lapsia eikä ansionmenetyksiä? Tosi hyvä juttu, mutta itsellä tämä kaikki on ollut sydäntäsärkevää juuri em. asioiden takia kun en tajunnut ajoissa millainen lapseni isä on. Kuitenkin juuri lapsen takia olen nöyryyttänyt itseäni paikassa jos toisessakin (täälläkin...) mutta asiat ovat menneet vielä enemmän pieleen. Siksi olen niin katkera, sillä luotin ihmisten järkeen, ammattitaitoon ja inhimillisyyteen, siis että olisivat tasapainoisia "tolkunihmisiä" mutta mitä vielä! Niinpä olen vuosia jatkuneen "pahoinpitelyn" seurauksena lopullisesti väsynyt ja katkeroitunut, myönnän toki sen. Tuo kaikki opetti minulle kuitenkin viimeistään sen kuinka epäreilu maailma ja ihmiset on enkä ajattelevana ihmisenä voi sitä hyväksyä! Mehän ei tosiaan olla eläimiä vaan ajattelemaan kykeneviä ihmisiä joten pakkohan meidän on tätä parempaan pystyä!

Vierailija
29/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikella rakkaudella: tuntuu että olet epävarma itsestäsi, elämästäsi ja valinnoistasi. Hyökkäät täällä ihmisten päälle vaikka voi olla että se olet sinä itse kenet sinun pitäisi vakuuttaa. Keskity elämään elämääsi ja jätä AV. Täällä keskustelu vaatii vahvaa itsetuntoa, sillä täällä tulee paskaa niskaa ihan kaikille. Jos täällä alkaa ottamaan asioita henkilökohtaisesti niin se loputon tie.

Usko tai älä, mä en ole itsestäni epävarma (mutta en luule liikaakaan eli realismilla mennään). Ongelma on se että elämä meni kokonaan alta (koti, talous jne.) ja olin yksin uudessa tilanteessa enkä tiennyt miten eri viranomaistahojen kanssa toimitaan sopimusten tekemiseksi jne. (lastenvalvojat ja myöhemmin ls ja poliisi kiitos ex-mieheni). No, yritin ihan asiallisesti kysyä neuvoa tapaamisista, elatuksesta ym. ja kun ex alkoi uhkailla niin niistä sitten. No, mua haukuttiin niin etten ollut uskoa ja mitään apua ei tullut. No, yritin sitten selvittää, miettiä ja järkeillä mutta tilanne oli uusi, vaikea ja kokonaisvaltainen joten tipuin pohjalle kun viranomaiset veti kepillä vielä teitäkin lujempaa. No, nyt en jaksa enää nousta sillä en jaksa tapella teidän ymmärtämättömyyttänne vastaan, en vaan jaksa enää...ja kun olen kokenut melkein kuoleman, en jaksa teidän tyhjää some- ym. höttöelämää enää, ei pahalla. Mulle se olisi sinänsä ok, mutta siihen on kieltämättä vaikea tottua, että helpomman elämän eläneet "ripsenräpsyttäjät" halveksuu mua! Mitä sitten pitäisi tehdä, hirttäjäiset torilla meille tippuneille vai? Ja joo, tää palsta pitäs kyllä jättää mutten aina malta kun v**tuttaa edelleen kun mietin että luulin aikoinaan täällä olevan ihan normaaleja vanhempia (huom. Vauva!!) joilta voisi kysyä neuvoa ja kokemuksia kun lähipiirissäkään ei tietoa ollut. Sen sijaan sainkin laajan oppimäärän siitä mitä olin jo ounastellut, ihmiset tosiaan on sekä täysin piittaamattomia että typeriä! Siksi palaan aina välillä antamaan takaisin ja yritän turhaan kasvattaa teitä "oikeasti aikuisiksi".

Vierailija
30/30 |
29.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä oletat, että "reilusti keskimääräistä parempi"suoriutuminen älykkyyttä mittaavissa testeissä tarkoittaisi sitä, että testitulokset olisivat hyviä? Tuo luonnehdintahan kertoo vain siitä, että suoriuduit testeistä, mutta ei se lopputulosta mittaa mitenkään.

No mietipä sinä sitä 😁 (tai oikeasti älä suotta vaivaudu...sori)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi