**Marrakset 27. viikkoon!!**
Kommentit (22)
nii kirjoittelin vielä tonne vanhaan kasaankin:)
Hienosti voidaan täällä:)
Minulla ja miehellä 11vuotta ikäeroa,eipä tuo ole ketään pahemmin kummastuttanu/mietittäny..Eikä vanhemmilta tai muultakaan vanhemman kansan väeltä ole tullut minkäänlaista kritiikkiä.
Itse kun on tyytyväinen ja onnellinen niin sehän se pääasia.Ja mieskin on ymmärtäväinen että minulla on vielä asioita joita haluan kokea ja tehdä ja on niissä kyllä mukana..esim.matkustelu ja extreme lajit(mitkä kyllä nyt vähän tauolla) ja tykkää itsekkin...
Mutta mun neuvola juttuja edellisessä pinossa jos kiinnostaa lukea..
Leila ja palleroinen rv 22+4
Aurinkoista viikkoa kaikille!!
Ajattelin tulla kertomaan kuulumisia, kun joku kyseli edellisessä pinossa muiden masuasukkien mittoja ja painoja, vaikka harvemmin olen tänne kirjoitellut. Kävin rakenneultrassa rv 21+1. Vauvalla oli kaikki hyvin. Mittoja lääkäri ei sanonut tai ehkä sanoi mutta olin niin täpinöissäni, että menivät varmaan ohi minulta eikä niitä ole merkitty äitiyskorttiini. Mittojen mukaan rv olisi 20+4 mutta laskettua aikaa ei alettu muuttamaan. Vauvan painoarvio oli 370 g. Joku mainitsi aiemmin, että lääkäri ei ollut maininnut mitään napanuorasta. Minulla sama homma, mutta ensikertalaisena en edes tiedä mitä asioita lääkärin pitäisi kertoa. Pääasia, että kaikki oli hyvin. Tytöksi epäili...
Sitten omasta itsestäni. HB otettiin nyt toisen kerran ja se oli 136. Edellisellä kerralla 142 eli se on todella hyvä. Kohdunsuu on kiinteä ja kiinni, pituus 3,5 cm. Istukka on takaseinällä ja riittävän ylhäällä. Lapsivettä on sopivasti. Ainut mikä itseä huolestuttaa on painonnousu vaikka hoitaja eikä lääkäri ole kommentoineet sitä mitenkään. Nyt rv 20 jälkeen paino on alkanut nousemaan aika reippaasti. Nyt on painoa tullut lisää yhteensä n. 8 kiloa ja suurin osa kiloista on tullut muutaman viime viikon aikana. Ei kai se muuten haittaisi mutta olemme menossa naimisiin neljän viikon päästä ja pelkään, että kilot alkavat näkymään kasvoillani.
Olen kyllä todellakin pystynyt nauttimaan raskaudestani. Liikkeetkin olen tuntenut jo rv 16 lähtien ja masun päältä pari viikkoa myöhemmin. Kunpa kaikilla olisi yhtä helppoa kuin minulla...
Ei muuta kuin hyviä vointeja kaikille ja toivottavasti kaikki menee hyvin raskauden loppuun saakka ja tietysti raskauden jälkeenkin!
Nippy ja bebe 22+4
Ajattelin tulla pitkästä aikaa kertomaan kuulumisia, kun olin eilen rakenneultrassa. Lääkäri tutki tarkasti, ja kaikki näytti olevan kunnossa. Vauva oli yhtä rauhallinen kuin edelliselläkin kerralla eli ei paljon liikkunut. Istuskeli vain perätilassa. Onneksi tässä vaiheessa ehtii vielä moneen kertaan vaihtamaan asentoa. Sukupuolta emme haluneet tietää. Se yllätys selviää sitten vasta marraskuussa. Painoarvio oli 418g eli aika paljon isompi kuin monella muulla. Eilen oli siis viikkoja 20+3.
Muutenkin tuntuu, että vatsa on viime viikkoina kasvanut kovasti. Viikonloppuna otin ensimmäistä kertaa äitiyshousut käyttöön. Tähän asti on pärjätty tavallisilla. Silti muutamat normaalit housut menevät edelleen jalkaan.
Muutamalla muulla oli sama vaiva eli yölliset jalkakrampit ja suonenvedot. Olen itsekin kärsinyt niistä jo kuukauden verran. Olen yrittänyt venytellä ja syödä magnesiumia. Sitä on paljon ainakin banaanissa. Muuten ei ole ollut mitään ikäviä oireita. Nyt, kun pahoinvointi on vihdoin loppunut, tuntuu niin helpolta. Välillä ei edes huomaa raskautta, kun jaksaa tehdä asioita ihan niin kuin ennenkin. Väsymyskään ei ole vaivannut enää pitkään aikaan. Toivottavasti tämä vaihe kestää pitkään.
Nippy83: Minullekin on tullut reippasti kiloja, ihan alusta saakka. Olen vain ajatellut, että kai niistä pääsee sitten aikoinaan eroonkin. Olin sitä paitsi ennen raskautta niin hoikka ja urheilin paljon, että tarvitsenkin varmaan vähän lisää painoa.
Tiitikkä rv 20+4
Taitaa olla viikko 28 nyt, vai mitä? Mut eihän se haittaa.
Me käytiin tänä aamuna rakenneultrassa, kun viikkoja 19+6. Kaikki oli oikein mainiosti. Mittoja ei minullakaan laitettu korttiin, joten en niitä muista, ainoa mikä jäi mieleen oli painoarvio 310g.
Poikalupauksen antoi, joten toinen pojanviikari siis taloon tulossa. Olis toisaalta ollu kiva saada tyttö tällä kertaa (varsinkin kun mies on 99% sitä mieltä, että enempää lapsia ei meille tule...), mutta onhan tuo esikoinenkin niin ihana, että mikäs siinä saada suloinen pikkuveikka taloon. Ja kätevää, kun kaikki haalaritkin ja vaatteet luultavasti passaa, kun esikoinen syntyi aikanaan vuodenvaihteessa eli melkein samoihin aikoihin.
Mukavaa kesäpäivää kaikille. Toivottavasti se aurinkokin näyttäytyisi vähän.
Koralli&Aarre 19+6
Täälläkään ei haluttu sukupuolta tietää:)yllätyksenä pysyy marraskuuhun saakka, toivottavasti..
en nyt muista että kerroinko äippäpolin käynnistä, kerron nyt ainaki, niin siis mulla vuosi limasta verta ja käskivät tulla käymään, no rak-uä tehtiin uusiks ja uus painoarvio 522g ja kaikki hienosti, kohdunsuu sormelle auki ja vuodelepoon käskivät ja ens to uus kontrolli ultra ja josvielä kipeitä suppareita niin pitää jäädä sairaalaan.jos ei mitään ihmeellistä niin kk:n välein kontrolli ultrat!istukka ei ole liian alhaalla mutta silti sitä katellaan aina kontrollissa.Nyt on esikko papan tykönä kaks yötä , huomenna kotiin ja perjantaina menee isänsä tykö vkl:ksi niin saan levätä.
No viime yönä sitte tuli jotai kipuja, kovaa kipua, polttava tunne koko vatsalla, alko ylhäältä mutta koko vatsaan sattu, kesti noin minuutin aina kerrallaan ja sitte loppu ja hetken päästä taas uudestaan,ihan ku aaltoillen,lääkäri soitti mulle tänään mutta en muistanu kysyä, mitä soittavat ku olen nukkumassa:)ja neuvolasta en saa ketään kiinni.monta kertaa meinasin jo lähteä laitokselle mutta sitte ne loppu ja pääsin nukkumaan.
Mulla on maha ku olis jo viimisillään, anoppi oli ihan varfma että kaksoset tulee mutta ei tule:)sitte kyselee että onko lapsi jotenki liian iso tai vettä liian paljon jne..mutta kaikki on ihan normaalisti mulla vaan sattuu olemaan tosi iso maha:Dsuihkussa käynti on hankalaa!hrmot meinaa mennä joka kerta!
Onnea ultrakuulumisista kaikille!
Nyt pitää lähteä pukemaan, just tulin sieltä kauheesta suihkusta!
simppu rv 23+0
... kuten meillekin vihkipappi toivotteli, kun kyseltiin vihkimään. Täällä pohjoisessakin on siis pidellyt kiirettä. Juhannuksena yllätettiin Norjaan kalareissulle pyydetyt kaverit ja sukulaiset, ja mentiin naimisiin siinä menomatkalla. Oli ihanan leppoisat ja stressittömät häät! Kuulin, että jos vastavihitty morsian käy kyykkypissalla, hän saa helpon synnytyksen, joten pitihän sitä siellä Norjassa sitten käydä jäämeren rannalla kyykyllään.
Koko kesäkuu meni reissatessa ja nyt on ihanaa vähän rauhoittua kotiin. Kyläpaikoista tarttui matkaan jo mukavasti äitiysavustusta: vaatteita, tauluja, hoitoalusta, kylpyamme ja teline. Vauvalle on raivattu tilaa meidän huoneeseen ja syksyn aikana tehtävät hankinnat on listattu.
Viime viikon neuvolakäynti (rv 21+5) oli melkein copy-paste kuukaudentakaisesta: RR 102/68, Hb 124, paino +0,5 kg (eli takaisin on tullut jo kolme kiloa kuudesta pudonneesta), kohdunpohjan korkeus 17 cm ja vauvalla syke 154.
Ihmekös tuo, jos tyypillä on aina tuollainen syke, kun heiluu kuin heinämies tai -nainen! Liikkeet ei pelkästään tunnu, vaan myös näkyy ulospäin. Kivuttomia harjoitussupistuksia tuntuu, jos hermostun tai liikun liian rivakasti. Olo on kaikin puolin huikean hyvä verrattuna alkuraskauteen, vaikka väsymys saattaa kyllä iskeä kesken päivän niin, että on päästävä välittömästi nukkumaan.
Toivottavasti lepo auttaisi noihin Simpun vaivoihin! Muistat nyt käyttää kaiken ajan lepäämiseen, kun poika menee sukuloimaan!
Jännä lukea, miten erilaisia asioita rakenneultrissa on tutkittu. Me käytiin rakenneultrassa eilen. Toimitus oli hyvin pikainen, ja siinä lähinnä todettiin, että kaikki rakenteet olivat ok (toisaalta eikös näin ole tarkoituskin?). Sukupuolta ei yritetty selvittää, eikä itse ainakaan mitään tytön tai pojan vahvistavaa ruudulla nähty. Pään mitta kertoi kuulemma, että vauvan koko vastaa viikkoja, mutta mitään lukemia mistään ei saatu. Ei myöskään kuvia, niisk. :( Istukka sijaitsi ylhäällä etuvasemmalla.
Onkos teillä vielä tälle kesälle juhlia tai matkoja tiedossa? Meidän juhlat on juhlittu, mutta pienelle vaellusta vaativalle kalastusreissulle himottaisi lähteä tuossa loppukuusta. Hieman mietityttää, että jaksaako varmasti takaisinkin...
Ruskanodotus, rv 22+4
Täällä uusi tulokas muksii jo kovasti masussa eli enää ei oo epäilystä, et ei olis raskaana. Tiistaina ultrassa kaikki OK, painoarvio oli nyt 360g. Oma vointi on jo ihan kohtuu hyvä, mitä nyt selkä vihottelee. Tuntuu, et samoilla linjoilla mennään ku Miskan kanssa, mutta kivut, pahat olot jne tuntuu tuplana ja tulee aikasemmin. Painoo on tippunut seitsemisen kiloa ja vielä ei oo alkanu takas päin tulla. Toivottavasti ei hirveesti nousiskaan.
Aika vähän on kerinny tähän raskauteen syventymään. Meijjän pieni mies lähti reilu viikko takaperin kävelemään ja meno on valtaisa. Joka päivä kävelymatkat pitenee ja on niin polleeta poikaa. Lauantaina ois lisäks Miskan ekat synttärit. Eli ei tässä hirveesti oo aikaa mietiskellä tätä raskautta saati sitten chattailla netissä.
Miula ois vielä seuraavaan neuvolaan muutama viikko. Omasta toiveestani on näin harvaan. Edellinenhän oli toukokuun lopussa. On vielä noita Miskan neuvolakäyntejä tässä niin ei oo ollu intoa ite mennä useemmin. Mitäs siellä viisastus?? Jännää vertailla muutenkin neuvola/ultra käytöntäjä kun Miskaa oottaessa asuttiin Helsingissä ja käytiin Naikkarilla. Nyt pienessä Liperin tk:ssa ja Joensuun keskussairaalalla. Hienommat ulravehkeet siellä on ollu ku Hesassa. Nähtiin 4D-kuvaakin ja saatiin yks otos kotiin. Sukupuolta ei haluttu tietää. Lisäks molemmissa tehdyissä ultrissa ultraaja on ollu lääkäri. Täällä tehdään lisäksi vielä kolmas ultra rv36. Lisäks kovasti ohjataan ravitsemusterapeutille, kun on tuota ylipainoo jonnii verran tullu.
Sellasta meille.....
Sonteri, Miska lauantaina 1v. ja "pikkukakkonen" 20+6
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=e79c6fa9-4e67-11dd-b04f-…!
että viikko pinossa on 27. ei 28. viikko. Mun moka. Ihana tuo kuva! Hetken aikaa piti mietttiä että mites päin tätä kuuluu kattoa, mutta sitten tajusin.
Onpas sulla hurjia juttuja Simppu. Toivottavasti pienokainen pysyttelee mahassa ja voi hyvin.
Omaa napaa. Liikkeet tuntuu aina vaan selvemmin. Mahakin on jo pyöristynyt. Mulla mahtuu vielä kaikki omat housut päälle mutta paidat on jo jäänyt lyhyiksi. Varsinaisia äitiysvaatteita en ole ottanut käyttöön, vaan olen ostanut kokoa isompaa vaatetta.
Mulle tuli mieleen kun ulkomaisii pakastevadelmia tai -mansikoita ei saa syödä keittämättä listeria bakteerin vuoksi, päteekö sama kotimaisiin torilla myynnissä oleviin marjoihin ja herneisiin?? Ehkä hiukan hölmö kysymys mutta ei voi mitään.
Aha, meillä alko jyrisee joten taidan sulkee koneen.
crabu-87 ja "Hertta" 23+2
Onnea kaikille odottajille.. Minä olen 20 ja mieheni 30.. Kerkesimme yrittää kaksi vuotta lasta ja tämän vuoden maaliskuussa sitten saimme tietää ilouutisen silloin viikkoja oli jo 11.. Kuukautiseni ovat olleet aina epäsäännölliset joten en osannut arvata kovinkaan paljon aikaisemmin että nyt vihdoinkin tärppäsi.. Tällä hetkellä viikkoja on 23+4 ja maha kasvaa kovaa vauhtia.. Potkut on tuntuneet jo joitakin viikkoja ja muutama päivä sitten vauva potkaisi isäänsä korvaan ensimmäistä kertaa.. Se oli ilon päivä meille molemmille.. Vähän huolestuttaa kun nyt vauva on elänyt hiljaiseloa muutamia päiviä.. Päivän aikana en ole tuntenut kuin muutamia potkuja mutta toivottavasti kaikki on hyvin..
ikäeroista on ollut puhetta, meilläkin ikäeroa löytyy vaikkei nyt niin ihan älyttömästi, "vain" 7 vuotta...
Simppu_0; olikos sulla siis ihan sisäsuu sormelle auki? Siksi kysyn, kun tänään luin neuvolassa omista papereista, että mullakin ULKOsuu sormelle auki (mikä siis ilmeisesti ihan yleistä uudelleen synnyttäjälle), lääkäri ei edes maininnut asiasta mulle...
Ruskanodotukselle onnea siviilisäädyn muuttumisesta!!! ;)
Mutta sitten niitä neuvolan kuulumisia...
Hemppa oli noussut 113 -> 122, vaikken ihan joka päivä ole rautaa
muistanutkaan syödä! Painoakin oli tullut, mutta ihan maltillisesti 378
g/vko (tosin suurin osa ihan parina viime viikkona), paineet
korkealla, mutta samalla tasolla kuin koko raskauden 119/82. Mutta
pissassa oli sitten sokerit kahdella plussalla :S. Nyt mun pitää sitten
kiireesti (th:n sanoin) varata sokerirasitukseen aika, vaikka muuten se
olisi ollut "vasta" n. kk:n päästä... Kohdun korkeuden mittaasi kahteen
kertaan ja sai molemmilla kerroilla tulokseksi 21 (eli ihan siellä
käppyrän yläreunassa, mutta vielä kyllä normaaleissa rajoissa)!!!
Hmmm... Aika jättiläinen taitaa tulla tai sitten vettä on reilusti
(eikös se ole yleensä yksi merkki r.diabeteksesta? ??) tai sitten kyse
on vain siitä että edellisestä raskaudesta on kulunut niin vähän
aikaa... Mutta vastasihan tuo ultrassakin melkein viikkoa isompaa ja
sen mukaan jos katsoo tuon kohdun koon, niin sittenhän ollaan jo paljon
lähempänä keskiviivaa tuolla käyrällä...
Luinpa sitten aikani kuluksi sitä lääkärin viime käynnistä tekemää
kirjoitelmaa (miksi sitä nyt sanottiinkaan) ja löysin sitten sieltä
senkin mitä oli laittanut kohdunsuun tilanteesta. . Melkein näin; "
mainittakoon, että kohdun ulkosuu sormelle auki, mutta kohdun kanavaa
jäljellä yli 3 cm." Oli kyllä siellä pidemmälti kirjoitettu, kun oli
sillä lääkärikielellä ;)
Seuraava aika on sitten taas 7 viikon päästä rv 28. Eli täällä on
alettu säästämään ihan kunnolla, että kaupunki saa kaikki jonnin
joutavat museot maksettua :/... Eikä SIJAINEN tiennyt, että onko mulla
silloin enää sitten sitä lääkäriä, kun kävin siellä Koksissa viime
viikolla lääkärilläkin sen häntäluun takia...
maria80 rv 21+5
... ja kiitos Marialle onnitteluista!
Teille on ilmeisesti tehty rakenneultran yhteydessä sisätutkimus? Täällä ultrattiin vain mahan päältä. Lääkäriaikoja ei minun tietääkseni ole enää tiedossa, ellei sitten ilmene jotain erityistä syytä. Vai voiko se olla näin? Neuvolan kätilöä kyllä saan tavata seuraavan kerran jo kuun lopussa eli neljän viikon välein. Jossain vaiheessahan ne sitten tihentyvät kahden viikon väleihin.
Ruskanodotus, rv 22+5
Mulle ei kerrottu mitään painoarviota ultrassa. Vain päänympärys ja reisimitta, joiden perusteella laittoi viikot. Painoarvio olisi kyllä ollut ihan kiva kuulla. Ruskanodotus, täälläkään ei tehdä rakenneultran yhteydessä sisätutkimusta, mulla ultrattiin kyllä alakauttakin kun tarkisti istukan paikan.
Himoista: mulla ei ole himoja ruokaan, mut tietyt hajut on alkanut tuntua ihanilta. Imppaan esim. pyykinpesuainetta ja tiskikoneen pesuainetta. Pesutuvassa voisin juosta yhtenään. Meillä on kohta myös tosi siistiä, kun toi yleispesuainekin tuoksuu niiin hyvältä.:D
Simppu, koetahan nyt levätä. Jos vuodelepoon määräsivät, niin kannattaa ottaa tosissaan. Toivottavasti teidän pieni vielä pysyy pesässään ja kasvaa ja kehittyy ennen kuin tulee ulos.
Mulla on nyt ensi viikolla neuvola vihdoin ja sitä kovasti odotan. Kun en ole neuvolassa 8 viikkoon käynyt.... Olisi ihan kiva tietää hemppa ja paino yms. Uusi ihmeellinen vaiva on nyt tullut, mulla särkee polvi. Kolme päivää nyt, eikä särkylääke auta. En oo sitä kolauttanut tai mitään, ärsyttävää kun liikkuminen on niin tuskaista. Eilen oli ajatellut mennä jumppaan mut ei pystynyt.Täytyy vähän siitäkin kysellä sitten neuvolassa.
Meilläkin aika villi epeli tuolla masussa möyryää. välillä tuntuu että on jatkuvasti liikkeessä, No ihanaa kun tuntee että pieni on hengissä.
murunmamma ja villikko rv22+3
noita kotimaisia mansikoita ja herneitä syödä? Kun kielletyt ruoka-aineet -listalla on ulkomaiset pakastemarjat, niin ajatelin että päteekö sama kotimaisiin.
Olen pariin kertaan yrittänyt tulla kertoilemaan kuulumisia, mutta sivut ovat tökkineet edelleen.
Tähän siis omia kuulumisia pikaisesti:
Rakenneultrassa kaikki oli vauvalla hienosti ja 20+0 painoi 330g. Istukka on mulla kohdunsuulla eli vuotojen syy paljastui vasta nyt ja seurantaanhan minä tuosta nyt päädyin.
Vauva istui perätilassa eikä liikkeistä päätellen ole kääntynyt ainakaan vielä.
ANEMIA on nyt voitettu! ;) Hb oli vihdoin 125 kun alle satasenhan tuo kerkisi käydä ja olo oli K-A-M-A-L-A.
Sokereitakin olen mittaillut kun se yksi arvo rasituksessa oli aavistuksen koholla, mutta onneksi olen saanut pääasiassa hienoja lukemia eli en huolissani osaa olla.
Painoa on tullut 3kg ja sf mitta oli 2 päivää sitten 21cm.
Meille on tulossa luultavammin tyttövauva mikä yllätti minut täysin. ;))) Olen ´jokaisessa 3 aiemmassa raskaudessa osannut aavistaa kumpi olisi tulossa ja olen osunut oikeaan ja nyt minun aavistukseni väitti, että poika olisi masussa ja siksi yllätyinkin kun tytöksi arveli. Ihanaa, sillä pojan jälkeen tyttö olisi kivaa vaihtelua. =)
Meidän perheessä on ennestään 2 poikaa ja 1 tyttö.
Kukas oli menossa NAIMISIIN lähiaikoina??? =)
Onneksi olkoon! Meillä samat aikeet.
Tosin meillä on kirkko varattuna 16.8., mutta haimme kuulutukset eilen ja voipi olla, että teemmekin yllärit ja menemme aikaisemmin. Ketään emme ole vielä edes kutsuneet, olemme vain kertoneet aikeistamme ja porukka mikä häihimme tulisi olisi superpieni n. 10 henkilöä (kummankin sukulaisia asuu paljon ulkomailla ja ne jotka tulee Suomeen niin ajoittavat tulonsa vauvan syntymän tienoille). Eli meille passaa hyvin käynti maistraatissakin ja sitten kahvitilaisuus erikseen.
Mut katsotaan. ;))
Siksikin tuo häähomma on vaihtunut melkoisesti kun tuo päivä ja kaikki suunniteltiin jo ihan raskaustestin näyttäessä plussaa ja meille napsahtikin myöhempien aikeiden seurauksena muutto samoille ajoille eli naputtelen viestiä uudesta kodistamme.
Oli sen verran rankka tuo muutto tällä kertaa, että ei edes jaksa alkaa isompia juttuja järjestelemään vaan keskittyä jo vihdoin masun kasvatteluun ja lepäilyynkin.
Nyt kelpaa lepäillä täällä sillä tämä uusi koti tuntuu aivan unelmalta ja lapset ovat onneksi samaa mieltä.
Supistelee lähes päivittäin ja jännityksellä odottelen tuota loppukuun lääkäriaikaa niin kuulee, että onko kohdunsuulla tapahtunut muutoksia.
Vaikka muutossa en mitään nostellut niin silti tuli tosi napakoita ja kipeitäkin suppareita kun vähänkin itseään rasitti.
Onneksi vauva liikkuu aktiivisesti niin huoli ei ole niin suuri kun tuntee hänellä olevan kaikki hyvin. :)
Nyt pakko mennä aamupalaa tekemään ja toivottavasti tämä viesti nyt vihdoin lähtee perille.
Hope4 rv 23+0
Ihanaa kuullu että pikkuset voivat hyvin ja liikkuvat ja ovat virkeitä.
Meillä oli taas sellanen yö etten meinannu edes malttaa ite nukkua kun katselin vaan mahaa kun se "heilahteli"pienen peuhatessa.Unen lahjat on kuitenkin sen verran hyvät että öisin en herää oikein mihinkään kun olen nukahtanut..Välillä aamulla huomaa kun yrittää nousta sängystä että ois ehkä ollu kiva herätä yöllä ja käydä vessassa niin ei ois rakko niin piukee että melkein pissi lirisee matkalle..:)
Saa nähä sitten miten oman vauvan kanssa herää(kö)?!onneks on mies vieressä niin herättää sitten mut:)
Joku kyseli jossain vaiheessa juhlista..Vieraana ollaan oltu muutamissa häissä ja nyt mulla on projektina siskon häätarjoilut kokonaisuudessaan ja häät on jo viikonpäästä la,että kovasti on tullu paiskittua kun kaikki mahdollinen tehdään ite!!!Huh huh..Eilen leivoin ruisleipää ekaa kertaa ja onnistu vaikka vähän epäilin ja hyvää oli..kuulemma.
Himoistakin joku laitto .. Mun ei tee mieli oikeen mitään koko päivänä ellen ole käynyt torilla..Siellä kyllä himot herää!!herneitä,kirsikoita,mansikoita,porkkanoita,retiisiä ja eilen raparperiä oli pakko ostaa ja tehdä piirakkaa ja kiisseliä...oi nami.Mutta ei mitään yllätys himoja eikä mielitekoja oikein ole.
Inhokkejakaan ei oikeen ole,mutta jos jäätelöä erehtyy syömään niin oksennan melkein 100varmasti,en tiedä mikä siinä on..
Onnea hope4 uuteen kotiin!Ja simppu,ota nyt rennosti..
Leila ja palleroinen rv 23+1
Ruskanodotus Onneksi olkoon naimisiin menon johdosta!!
Meillä tämä vauveli on ainoa joka syntyy avioliitossa eli kaikki kolme edellistä on pitänyt miehen tunnustaa omikseen :) Muistissa on ensimmäinen tunnustus 8v sitten kun valvoja vankilatuomiolla uhkaili jos valehtelen. Seuraavat kerrat kun oli sama valvoja ei sitten enää "saarnaa" pitänyt.
Justukselle tervetuloa seuraan!
Minä en minkäänlaista paino-arviota saanut rakenneultrassa. Katsoi rakenteet jotka oli ok. Silloin oli n viikon pienempi viikkoihin nähden mutta th on saanut joka kerralla sf mitaksi enemmän kuin edellisissä odotuksissa. Taitaa olla mittaaja ero koska edellisissä oli kokoajan sama th ja nyt kun olemme muuttaneet on se myös vaihtunut. Viime viikon sf oli 21 kun edelliset ovat samoilla viikoilla olleet 2x18 ja kerran 19.
Vauva liikkuu päivittäin ja supistuksiakin on mutta onneksi harjoitus sellaisia. Toissa päivänä lopultakin sain inspiraation pestä ikkunat ulkopuolelta ja vielä illalla ajoin nurmikon ja lämmitin saunan. Vähän jännitti tekeekö kipeää mutta hissukseen oli kokoajan kun touhusin. Liian reipas kävely saattaa aiheuttaa pistelyä mutta silloin vaan vauhtia vähentää niin helpottaa.
Hope4 Mulla on kans sama että edellisissä odotuksissa aavistukset vauvan sukupuolesta ovat pitäneet paikkansa ja nyt mielenkiinnosta kun kysyin ultrassa sanoi että näyttäisi tytöltä vaikka olin aivan varma pojasta!! Sanoi kyllä sitten myös että aavistukset yleensä myös pitävät paikkansa ja ei 100% sanonut että olisi tyttö. Meinaan kyllä kysyä omalta lääkäriltä vielä jos näkisi kumpi tulee kun menen rv 36 tarkistamaan vauvan asennon ym.
Tänään on siivouspäivä kun ens viikolla tulee systeri tyttönsä kanssa kylään enkä viikonloppuna halua sisällä touhuta.
Jippiiiii ens viikolla pitäis tulla yleiskone jota olin menossa ostamaan pari viikkoa sitten mutta oli ehtinyt kantistuote loppumaan. Kuvitelma on että leipomisesta yms tulee helpompaa mutta saas nähdä :)
Aurinkoista viikonloppua ja vointeja kaikille :D
Moschino rv 23+1
häihin 150hengelle sapuskat!!et on siinä yhelle ihmiselle hommaa.
tuoretta hiivaleipää,
3 eri salaattia,
vihreä hedelmäinen,couscous broileri ja merellinen rapusalaatti
3 suolasta cocktail palaa
ruisnappeja,sienipiirakkaa ja savu-pororullia
sitten uusia perunoita ja ihan perus lihamureke ja höyrytettyjä kasviksia
Kahville: mansikka kakkua,
suklaa piirakkaa,
tuulihattuja
ja toi kaikki mun pienessä keittiössä jossa työtasoa tasan 4hengen pöydän verran.Piti ensin tehdä kaikki työpaikalla mutta sinne tulikin yllättäe tilaus..No homma hoituu näinkin,ja kun on tehny tätä tarpeeks niin ei sillein ole ressiä,muut kyllä ressaa jotka ei ole ollu ennen mun pöydässä että saanko varmasti kaiken hoidettua...Häissä blokki ja buffahoitaja+kahvinkeittäjä,onneks sain,niin saa ite seurata sivusta!:)
Mulla sellanen ollut kaapissa ja siellä pystyy vaikka kallis oli.
Syyt siihen:
-et voi kuitenkaan lähteä kovin kauas jos lapsia samassa keittiössä ettei ole sormet poikki!
-liian hidas minulle
-joutuu aina ettiä säilytys paikkaa kun vähän tilaa
-osia paljon
-yleensä teen niin isoja taikinoita ettei siihen mahdu vaikka iso onkin
-ei oikeen sovi mulle ne koti mallit
-osien pesu kotona käsin ottaa päähän jos on kiire tai leiponu koko päivän,kaikki kun ei mahdu tai ei voi laittaa koneeseen..
Töissä kuitenkin ehdoton ja varmasti jos kotona pieniä määriä tekee ja on aikaa..
tää oli vaan mun koneesta...monella käytössä ja tosi näppärä,mutta ei mulle..:)
Heips!
Ihanaa, jollakulla oli häät tulossa! Paljon onnea!
Simppu: otahan rauhallisesti!
Ulkona paistaa aurinko, mikä on kyllä harvinaista herkkua. Viikonloppukin olisi taas edessä. Ei sen kummempia suunnitelmia.
Anoppi soitti aamulla että oli ostellut vauvanvaatteita. Ja sinisiä tietty. Viimeksi ostivat kanssa sinisiä. Varmaan toivovat poikaa....
Tänään oli neuvolakäynti:
Paino -200g edellisestä (kokonaisnousu 200g!)
Sf 27.5cm (!!)
Syke 145
RR 122/80
Pissa muuten puhdas, mutta ketoaineet maksina!
Siitä hyvästä pitää tikuttaa huomen aamulla pissa ja maanantaina viedä plv. Huoh.
Tuo terkkari oli vikaa päivää töissä. Olisi saanut kyllä jatkaa. Kiva oli. Seuraavalla kerralla onkin joku sijainen ja sitten syyskuusta taas aloittaa uusi th. Rv 26 onkin sitten se ihana sokerirasitus. Plääh.
Terkkuja muuten Liperin puolelle! Täällä myö lossin toisella puolen!
Käytin meidän esikoista eilen lääkärissä, kun flunssa jatkuu ja yöt huutanut. Korvatulehdushan se. Ja viimenen oli kuukausi sitten! Ei voi olla totta. No kuuri päälle taas ja silleen.
Kelan paprutkin sain täytettäväksi ja mies lähti just viemään niitä. Ei oteta pakkausta. On tuota tavaraa niin paljon. Käytän sen 140€ mieluummin imetysliiveihin ja uusi sitteri pitäisi ostaa.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
AIHA + 3 tyttöä ja Enni rv 21+6
Mitenkäs täällä on voitu? Kiitos kun joku (anteeks nikki unohtui) valaisi mua että nuo mahan kovettumiset ON suppareita, mutta mulla ne on kivuttomia.
Viime neuvolakin meni hyvin. Siitä en tainnut mitään kirjoittaakkaan? Painoa on tullut vasta vajaa 2kg. Mulla ei oo pahemmin mitään mielihaluja enää. Tai no tomaatti on sellanen mitä on tullut syötyä normaalia enemmän. Miehen ei oo tarvinnut lähtee hakee jäätelöä keskellä yötä :D Mites muilla?
Radiossa puhuvat juuri ikäerosta. Mulla on miehen kanssa 12 vuotta ikäeroa. Onko muita joilla on noin paljon?? Miten vanhemmat on suhtautunut kun mies on paljon vanhempi/nuorempi?
Mulle tuli kaveri kylään joten jatkan kirjoittelua myöhemmin.
crabu-87 rv 22+6