Olen ateisti. Please vakuuta minut siitä että kristinusko on Vastaus
Uskovainen, miten vastaat jos joku sanoo sinulle näin?
Kommentit (5)
Kristinuskossa sinulla on itse vapaus ja vastuu tehdä asiat niinkuin parhaaksi näet. Meillä ihmisillä ei ole lupa tuomita, vaan kun elämme Jeesukseen uskoen ja isän antamia lakeja (joihin suonen lakikin pohjautuu) noudattaen, on syntimme anteeksi annetut. Voin siis hyvin olla tapauskovainen. Luonto on kirkkoni. Rukoile jos mieli tekee, tai älä. Se mitä syöt ei sinua saastuta, mutta mitä suusta ulos syljet saatuttaa. Siksi kristinusko ei rajoita syömistäsi. Raamatussa jopa vesi muutettiin viiniksi. Sen vuoksi alkoholi on ok, kunhan vastuullisesti. Pidä lähimmäisestä huolta. Olen uskova, mutta se ei minun elämistäni rajoita. Meillä ihmisillä on taipumus uskoa ja palvoa jotain. Minulle se on suuri yleinen jumaluus jota myös kristinuskoksi sanotaan
Rukoile Jeesusta ja lue Uudesta Testamentista Johanneksen evankeliumi. Jeesus vastaa sinulle kyllä.
Kysymyksen asettelu on naurettava. Minusta olisi kiva uskoa keijuihinkin ja joulupukkiin, mutta kun en vaan voi uskoa. Minulla ei ole mitään kokemuksia yliluonnollisesta. Vaikka ajattelisinkin, että jokin uskonto on ihan jees, en silti voi vain yhtäkkiä alkaa uskoa kaikenmaailman jumaluuksiin ja veden muuttamiseen viiniksi jne. Voin korkeintaan jakaa joitakin käsityksiä esim. moraalista tms. Vaikka en ole kristitty, ajattelen silti, että on hyvä idea vaikkapa olla tappamatta. Tosin kristityt tappavat koko ajan ihan siinä missä muutkin, joten what ever.
Kävelen pois koska tuollaiset ihmiset haluavat vain haastaa riitaa.
Keskustelu kanssasi olisi varmaan mielenkiintoista, en alkaisi väittelemään. Kuuntelisin mielellään miksi olet ateisti ja kertoisin omasta uskostani jos haluaisit kuulla. Tämä palsta ei taida olla oikea ympäristö siihen..