Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verokorteista

Vierailija
28.03.2017 |

Verokorttia ei välttämättä tarvitse enää toimittaa työnantajalle, sillä tämä voi saada tiedot sähköisesti. Eikö muutosverokortti pidä kuitenkin toimittaa joka vuosi, jotta veroprosentti ei olisi 60%? Teen satunnaista keikkatyötä samalle isolle työnantajalle enkä ole muistanut viedä uutta verokorttia, mutta se ei tunnu näkyvän esim. pari viikkoa sitten maksetussa palkassani...? Pitääkö sivutuloverokorttikin siis nykyään toimittaa vai ei? T. Tyhmä

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusitut verokortit pitää ilmoittaa. Alkuperäinen menee sähköisesti jos työnantaja on siitä verottajan kanssa sopinut.

Vierailija
2/6 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivutuloverokortin sä annat sun muille työnantajille, jos niitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis opiskelija ja teen hommia kahdella työnantajalla, toisella säännöllisemmin ja toisella juurikin satunnaisesti tarvittaessa. Ensiksi mainitulle olen antanut ns. päätoimiverokortin ja jälkimmäiselle muutosverokortin. Olen ollut jo viime vuonna molempien listoilla. Ihmettelin vain miksei palkassa näy unohdukseni millään lailla.

Vierailija
4/6 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis opiskelija ja teen hommia kahdella työnantajalla, toisella säännöllisemmin ja toisella juurikin satunnaisesti tarvittaessa. Ensiksi mainitulle olen antanut ns. päätoimiverokortin ja jälkimmäiselle muutosverokortin. Olen ollut jo viime vuonna molempien listoilla. Ihmettelin vain miksei palkassa näy unohdukseni millään lailla.

Päätulomuutosverokortin annat sille, jolta saat enemmän palkkaa. Sivutulomuutosverokortin muille. Sitä en tiiä, miks toi ei sun palkassa näy.

Vierailija
5/6 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätulomuutosverokortin annat sille, jolta saat enemmän palkkaa. Sivutulomuutosverokortin muille. Sitä en tiiä, miks toi ei sun palkassa näy.

Kiitos vastauksesta, myös teille muille kommentoineille!

Vierailija
6/6 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutosverokortti pitää aina toimittaa. Verottajalta noudetaan tiedot edellisen vuoden käytössä olleen verokortin mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi