Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko tämä vaikuttaa tt-tukeen?

Vierailija
28.03.2017 |

Mun on pakko hakea tt-tukea, kun vanhempainraha loppuu, enkä ole saanut vielä töitä. Mulla ei oo tilille tullut mitään ylimääräsiä rahoja, paitsi kaksi palautusta vaatekaupoista. Oon siis maksanut kaupassa kortilla ja palauttanut tuotteen ja suoritus on laitettu luonnollisesti takas mun tilille. Palautukset ovat yhteensä vähän vajaa 200€.
Katsooko kela/sossu, että ne ovat tuloja?

Kommentit (3)

1/3 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä nämä katsotaan tuloiksi.

Sossussa olisi ehkä katsottu sormien läpi, jos ostohinta ja palautus näkyvät molemmat tilillä. Nyt en osaa neuvoa, pitäisikö kelalle erikseen korostaa asiaa. Ehkei ne ehdi nyt katsoa tilejä.

Ole ollut sossussa töissä. Kysyin kerran, että jos nostaa tililtä 100 euroa rahaa ja menee pankkiin ja tallettaa sen samalle tilille, niin tilillepano onkin tuloa.

2/3 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Älä korosta heti näitä tapahtumia. Jos Kela tai sossu laskee ne tuloiksi, niin tilitähän näkyy että rahat olivat menneet ja tulleet samasta paikasta. Sano vielä että oli pakko palauttaa rahapulassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet selvityksen asiasta joka menee läpi niin eivät ota huomioon. Muutoin katsotaan automaattisesti tuloksi.