Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka älykkäänä pidät itseäsi?

Vierailija
28.03.2017 |

Kuinka älykkäänä pidät itseäsi? Halutessasi voit kommenttikohdassa määritellä, mitä älykkyys sinun mielestäsi on.

Kuinka älykkäänä pidät itseäsi?

Vaihtoehdot

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys on monipuolisuutta ja kykyä ajatella asioita eri puolilta katsottuna.

Vierailija
2/23 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusälykkään taso ei ole kummoinen, koska todellisuudessa suuri osa ihmisistä on melko tyhmää porukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyvin älykkäänä". Kuulun top-10:sisälle satasesta. En kumminkaan erityisälykkäänä, että tuhannesta.

Vierailija
4/23 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys voi olla myös hyvin suppeamielistä, jos se on kehitysvaiheessa syystä tai toisesta estynyt ja mieli sosialisoitunut kuhertelemaan ympäristön kanssa liiaksi. Tällaiset mielet sitten helpommin jämähtävät konservatiivisiksi, lapsuuden arvomaailmaan.

Vierailija
5/23 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikanaan olin kai kohtalaisen teräväpäinen. Rastitin kohdan "perusälykkäänä". Intin pällitestistä tuli tulokseksi 9 ja olen myös menestynyt opinnoissani erittäin hyvin. Sen jälkeen olen sairastanut neurologista sairautta, jonka vuoksi jouduin jäämään sivuun akateemiselta uralta. Järki ei enää leikkaa samalla tavoin kuin ennen ja pitkäjänteisyys on kadonnut. En kuitenkaan pidä itseäni yksinkertaisena. Olen edelleen esimerkiksi opiskellut uutta kieltä kiitettävin tuloksin ja nuoruudessa opittu matematiikka tuntuu olevan verrattain helppo palauttaa mieleen.

Vierailija
6/23 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys voi olla myös hyvin suppeamielistä, jos se on kehitysvaiheessa syystä tai toisesta estynyt ja mieli sosialisoitunut kuhertelemaan ympäristön kanssa liiaksi. Tällaiset mielet sitten helpommin jämähtävät konservatiivisiksi, lapsuuden arvomaailmaan.

Väitätkö konservatiivisuuden olevan lapsekasta?

Vierailija
7/23 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan olin kai kohtalaisen teräväpäinen. Rastitin kohdan "perusälykkäänä". Intin pällitestistä tuli tulokseksi 9 ja olen myös menestynyt opinnoissani erittäin hyvin. Sen jälkeen olen sairastanut neurologista sairautta, jonka vuoksi jouduin jäämään sivuun akateemiselta uralta. Järki ei enää leikkaa samalla tavoin kuin ennen ja pitkäjänteisyys on kadonnut. En kuitenkaan pidä itseäni yksinkertaisena. Olen edelleen esimerkiksi opiskellut uutta kieltä kiitettävin tuloksin ja nuoruudessa opittu matematiikka tuntuu olevan verrattain helppo palauttaa mieleen.

Koetko siis että älykkyys on tavalaan sama kuin pänttäämisen helppous?

Vierailija
8/23 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä älykkyydestä tiedä, mutta olen keskivertoa huomattavasti paljon parempi autoilija!

Vierailija
9/23 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän itseäni hieman tyhmänä. Mielenterveysongelmien vuoksi tunnen itseni kömpelöksi ja tyhmäksi; sanat unohtuvat tai korvaantuvat väärillä, pää ei toimi kuten nuorena. Minulla on tietyillä alueilla hahmotuksen kanssa ongelmia.

Vierailija
10/23 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tuppaavat pitämään itseään viisaina yhtä paljon kuin mielipiteitään oikeina. Minäkin pidin itseäni keskivertoa selvästi älykkäämpänä, ja niin varmaan olinkin, siellä takapajuisessa pikkukylässä. 😂 Sitten kun tutustuin muihin, perus- tai jopa todella sivistyneisiin ihmisiin, niin ymmärsin olevani keskivertoa huomattavasti heikkolahjaisempi, ja vieläpä niin ettei siihen mitkään opiskelut auta. Ei siinä mitään, pystyn sentään joten kuten pitämään huolta itsestäni, ja kompensoin kirjaviisautta sydämensivistyksellä.

Vierailija
11/23 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäämpänä, kuin helnycci. Mihin sinänsä ei paljon vaadita.

Vierailija
12/23 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikista älykkäin.

Vierailija
13/23 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaikista älykkäin.

ok

Vierailija
14/23 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset tuppaavat pitämään itseään viisaina yhtä paljon kuin mielipiteitään oikeina. Minäkin pidin itseäni keskivertoa selvästi älykkäämpänä, ja niin varmaan olinkin, siellä takapajuisessa pikkukylässä. 😂 Sitten kun tutustuin muihin, perus- tai jopa todella sivistyneisiin ihmisiin, niin ymmärsin olevani keskivertoa huomattavasti heikkolahjaisempi, ja vieläpä niin ettei siihen mitkään opiskelut auta. Ei siinä mitään, pystyn sentään joten kuten pitämään huolta itsestäni, ja kompensoin kirjaviisautta sydämensivistyksellä.

Toisilla käy noin päin. Itse taas pidin poikkeuksellisen tyhmänä, mutta sitten tein virallisen älykkyystesti ja sen jälkeen muita vastaavia nettitestejä. Se kertoikin erittäin korkeasta älykkyydestä.

Ilmeisesti kompensoin ennen mutkikkaaksi osoittautunutta ajatustapaa uskomalla kirjaviisaus/trenditietoisuus bulkin omaavan sittenkin jotain salatiedettä ja ehdotonta totuutta.

Vierailija
15/23 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äly tekee hyvää työtä viisauden toimiessa pomona.

Vierailija
16/23 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisilla käy noin päin. Itse taas pidin poikkeuksellisen tyhmänä, mutta sitten tein virallisen älykkyystesti ja sen jälkeen muita vastaavia nettitestejä. Se kertoikin erittäin korkeasta älykkyydestä.

Ilmeisesti kompensoin ennen mutkikkaaksi osoittautunutta ajatustapaa uskomalla kirjaviisaus/trenditietoisuus bulkin omaavan sittenkin jotain salatiedettä ja ehdotonta totuutta.

Aivanko totta? Ihanko teit Mensan testin? Mitä siitä ajattelet? Edustaako testi ehdotonta totuutta?

Vierailija
17/23 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka muuntuvaa älykkyys on?

Vierailija
18/23 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mi älykkyys on luovaa ongelmanratkaisukykyä ja matenaattista lahjakkuutta.

Vierailija
19/23 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne: ääniä 56.

69,6 % vastaajista arvioi oman älykyytensä olevan tasoa: kohtuullisen älykäs-hyvin älykäs-erityisen älykäs. Perusälykkääksi itsensä arvioi 17,8 %.

Hah hah, juuri niin kuin arvelin. No joo, tämä ei ole millään tavalla luotettava testi, mutta tämänsuuntainen tulos oli odotettavissa.

Vierailija
20/23 |
28.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, kertookohan ihmisen oma itsetunto mitään todellisesta älykkyydestä? Mietin vaan, että voi olla juuri toisinpäin. Muistan, että ainakin ihmiset pitävät älykkäinä ihmisiä jotka ovat samaa mieltä heidän kanssaan, omaavat siis samankaltaiset mielipiteet. Mutta onko keskiverto älykästä? Veikkaisin, että todella älykkäät ovat jollain tavalla erilaisia. Tai ehkä osaavat ilmaista itseään pehmeästi ja ymmärrettävästi jotta eivät olekaan syrjittyjä... Itse vastasin perusälykäs, mutten voi 100% puolueettomasti asiaa arvioida, siihen vaikuttaa niin moni seikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan