Nyt ketuttaa niin lujaa että revin kohta hiukset päästäni!!!
Joo hei, mulla on jo kaksi lasta. kolmatta yritetty puolitoista vuotta ja taas tänään alkoi menkat!! Clomit toi noi aiemmat mutta nyt nekin on jo kokeiltu ja kakkaa vaan sataa päälle. =`(
syyllistetään miehen kanssa molemmat mua, vaikka molemmissa on vikaa. Jotenki vaan tunnen että hajoan tähän tilanteeseen. mieheni odottaisi kovin vielä vauvaa, samoin aiemmat yhteiset lapsemme.
Sanat ei riitä kertomaan tätä ketutuksen ja pettymyksen tuskan määrää. Joka kuukausi mulla on tää sama tiedotus edessä miehelle.... ei taaskaan vauvaa... Se tuntuu hänestä samalle kuin löisin häntä nyrkillä naamaan ja musta se tuntuu vähintään yhtä pahalle. =(
Mä sekoan tähän helvetilliseen ongelmaan....
Auttakaa... =(
Kommentit (11)
muutama kuukausi taukota kokonaa ...kuulostaa vaaralliselta jos menee oikeesti syyttelyksi.
Ehkä kannattais myös varata aika klinikalle. Varmaan joku inseminaatio kantsis kokeilla seuraavaksi. : )) Pääsis se sun ukkoskin kokeilemaan kuinka lapsenteko voi olla totista hommaa.
Useasti lapset ovat saaneet alkuunsa silloin, kun ns lasten yrittäminen on lopetettu. Esim jos 10v on yritetty tehdä lasta ja sit päätetään, että ok ei meille lasta tule ja kappas parin kuukauden päästä raskaustesti näyttää positiivista.
Sinullahan on jo 2 lasta (vai ovatko he sinulle niin suuria pettymyksiä että yrität korvata sitä uudella lapsella?), eikö siinä ole aihetta kiitollisuuteen? Oletteko terveitä? Eikö siinä ole aihetta kiitollisuuteen?
Onko teillä hyvä ja turvallinen koti? Eikö siinä ole aihetta olla kiitollinen? Jne., listaa voisi jatkaa loputtomiin. Vai onko niin, että nykyajan ihmiselle mikään ei riitä, aina pitää haluta jotain mitä ei sillä hetkellä ole...?
Itsekin sekundäärisestä lapsettomuudesta kärsineenä en kyllä kehtaisi julkisesti valittaa, jos kuitenkin jo 2 tervettä lasta on.
se, että haluaa kolmatta ja asian suhteen on ongelmia, toki voi tuntua pettymykseltä, mutta jotain suhteellisuudentajua siinäkin kai voisi harjoittaa, eikö?
Ette taida miehenne kanssa olla vielä henkisesti kovinkaan kypsiä, ehkäpä Elämä siksi odottaa, ennen kuin antaa teidän vaalittavaksenne vielä yhden lapsen...
se oma odotuksen odottaminen tuntuu pitkältä ajalta. Ystäväni meinasi menettää toivonsa, kun ensimmäistä piti odottaa puoli vuotta, nyt kun tietää meidän tilanteen, ei pidä minään sitä puolta vuotta.
Olen kyllä todella onnellinen lapsistani ja tiedän ettei kaikki saa sitäkään. Kuitenkin tunnen että vaikeinta on kestää se jos ei saa lapsia niin montaa kuin haluaisi, mitkään naapureiden autot tai talot ei saa mua kateelliseksi. Mutta kuten sanoin, on aika rankkaa selittää olemassaoleville lapsille että miksi meille ei tule vauvaa vaikka naapuriin tuli. =( Vanhempi osaa jo kysyä että onko se hänen kiukuttelujen vika ettei isä ja äiti halua enää lisää lapsia...=/
Joo mutta silti olen sitä mieltä että saan tuntea surua ja pettymystä, se ei ole muilta pois.
joo ja tosiaan, mulla ikää 34v ja miehellä 41v, ihan kakaroita vielä...
ap
Esim. se, että perheen lapset kyselevät sinulta siskosta tai veljestä ja sinusta tuntuu niiiiin pahalta kun et voi heille uutta sellaista luvata - on aikamoisen kakaramaista ajattelua, anteeksi nyt vaan...
Elämä ei ole meidän hallittavissamme millään lailla, vaikka niin kernaasti haluamme uskoa. ei meillä ole mitään oikeutta vaatia jotain tiettyä lapsilukua, missään ei ole takuita mistään...
Keskity nykyhetkeen ja nauti siitä mitä sinulla nyt on, muutoin voi käydä niin että unohdat kaiken hyvän mitä sinulla on ja keskityt vain siihen mitä sinulta puuttuu. Ja tunnetusti : se vahvistuu elämässä mihin ajatukse kohdistuvat. Jos ajattelet lapsettomuutta, se on elämääsi hallitseva asia.
Vierailija:
joo ja tosiaan, mulla ikää 34v ja miehellä 41v, ihan kakaroita vielä...
ap
" tuntuu kuin löisin nyrkillä naamaan" " pettymys miehelle" " syytetään minua vaikka syytä on molemmissa" Nuo ovat sinun tekstistäsi, ap.
Lue ne oikein ajatuksella. Lue ne, ja mieti, eikö teidän pitäisi tukea toinen toisianne, eikä sinun miestä. Ettekö te olekaan samassa veneessä?
Onhan näitä tapauksia, että luomutärppi yllättää kun " lakataan yrittämästä" . Lapsettomuuteen on 2/3 tapauksissa lääketieteellinen syy, ei se millään poppakonsteilla parane. Tuon neuvon voi tulkita myös siten, että lapsettomuus on lapsettoman vika, kun se yrittää liikaa eikä osaa relata.
Ja sitten miehellesi voit sanoa, että KASVA AIKUISEKSI. Kummallista keskustelua teillä.