Mikä on syrjäisin Perähikiä, missä olette koskaan olleet?
Kommentit (1412)
Vierailija kirjoitti:
Kinnula. Sijaitsee Keski-Suomessa. Pitkät matkat kaikkialle. Lähin teatterikin varmaan Jyväskylässä, eli pari sataa kilometriä matkaa...
Lähin teatteri on Kinnulan muttiteatteri - ammattijohtoinen harrastelijateatteri - Kinnulan Muholan kylässä :
https://www.tinfo.fi/fi/Teatterihaku/906/Kinnulan-Muttiteatteri
Kuusamon keskustasta yli 50km itäkoilliseen, suorajärvenkylästä ohi, metsätie vasemmalle, tiestä joka päättyi, kävelyä 1,5 km metsäpolkua, harmaa metsäkämppä, ovessa luki Eetun maja, kämppää ei ole enää, oli kaukana kaikesta.
Utsjoella, vähän ennen Suomen/Norjan rajaa vasemmalle. Pieni kärrypolku kohti kultalaa ja sitten Görtzan. Siittä eteen päin Tenojoen vartta, silloin oot kaukana yhtään mistään. Ei tullut edes kysyttyä onko jossain mahdollisuus tankkaamiseen. En ymmärrä miten löydettiin muistaakseni Muonioon jollain täysin vajaavaisella lähes kaksikymmentä vuotta vanhalla kartalla, ei ollut gepsejä silloin. Perästä päin hymyilyttää, silloin ei ku katteli tankin näyttöä...
En muista, kävikö Ville Haapasalo tai joku muu ohjelmantekijä venäjän Tiksissä Jäämeren rannalla, mutta siitä on mun päähän muodostunut sisäinen Tiksini. Olen katsonut youtubesta videoita kyseisestä noin 5000 asukkaan paikasta, josta suurin osa on muuttanut pois. Kerrostalot kumisevat tyhjyyttä, tuuli tuivertaa ja kylmyys tunkee luihin ja ytimiin. Tietääkseni siihen ei vie oikein mitään tietäkään, lentokone ja kesäisin laivat ainoastaan.
Vierailija kirjoitti:
En muista, kävikö Ville Haapasalo tai joku muu ohjelmantekijä venäjän Tiksissä Jäämeren rannalla, mutta siitä on mun päähän muodostunut sisäinen Tiksini. Olen katsonut youtubesta videoita kyseisestä noin 5000 asukkaan paikasta, josta suurin osa on muuttanut pois. Kerrostalot kumisevat tyhjyyttä, tuuli tuivertaa ja kylmyys tunkee luihin ja ytimiin. Tietääkseni siihen ei vie oikein mitään tietäkään, lentokone ja kesäisin laivat ainoastaan.
Sisäinen Tiksi taitaa olla aika ankea paikka.
Vierailija kirjoitti:
Utsjoella, vähän ennen Suomen/Norjan rajaa vasemmalle. Pieni kärrypolku kohti kultalaa ja sitten Görtzan. Siittä eteen päin Tenojoen vartta, silloin oot kaukana yhtään mistään. Ei tullut edes kysyttyä onko jossain mahdollisuus tankkaamiseen. En ymmärrä miten löydettiin muistaakseni Muonioon jollain täysin vajaavaisella lähes kaksikymmentä vuotta vanhalla kartalla, ei ollut gepsejä silloin. Perästä päin hymyilyttää, silloin ei ku katteli tankin näyttöä...
Utsjoella ei ole mitään kultalaa. Harvinaisen kaukana gps - poluita olet.
Vierailija kirjoitti:
Rautavaara
Lähde Rautavaaralta kainuuseen(Sotkamo, Kajaani, Sonkajärvi) johtavaa tietä pohjoiseen. Noin 100 kilometriä metsää ja asujia muutamia entisiä kyliä ja turpeenottopaikkoja jokunen, jotka kyllä vetäisivät herneet nenään, jos tie olisi yhtään vilkkaampi edes.
Egyptinkorpi. Siellä on lentokenttä, Viekin lentokenttä. Siksi olin siellä.