Työpaikkani lihavimmat syövät aina
kaikkein terveellisimmin. Oletteko huomanneet samaa ilmiötä? Luultavasti mättävät illat ja viikonloput mitä sattuu, mutta töissä eivät kehtaa. En keksi muuta selitystä.
Kommentit (67)
Joopa juu. Mä olen kiinnittäyt huomiota hoikkien järkyttäviin annoskokoihin. Seisovasta pöydästä lapatuille lautasille ei mahtuis enää edes pähkinää. Kahvitunnilla otetaan pulla, tai ehkä kaksi. Vissiin sitten sormet kurkkuun syönnin jälkeen, tai hikijumppaa koko ilta?
Noh, aivan sama mulle, mikä se taika ikinä onkaan, en ole samoilla ominaisuuksilla siunattu.
Nimimerkillä 100 grammaa karkkia on lanteilla 500 grammaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salaatit on niin kalliita, että niitä kannattaa työpaikkaruokalan hinnoilla vetää. Niitä einesmössöjä saa aika halvalla kaupastakin.
Minkä työpaikkaruokalan?
Jos kaupan hintoja katsoo, niin onhan ne valmiit salaatit tosi hävyttömän hintaisia. Saahan sieltä kokonaisia keräkaaleja puolella eurolla per kg, mutta kurkut, jv-salaatit ja tomaatit esim. on jo 3+ euroa per kg. Siis vihannekset sellaisenaan.
Niin ja kaikilla työpaikkaruokala, jossa on myytävänä edullisesti salaatteja?
Minua taas häiritsevät ne kuikelot, jotka lounaalla mättävät suuria aterioita ja yrittävät teeskennellä syövänsä normaalisti. Jos suhteuttaa sen lounaalla syödyn kalorimäärän heidän painoindeksiinsä, niin on helppo laskea etteivät sitten syö yhtään mitään muuta koko päivänä. Korkeintaan hörppivät vähän teetä tai kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Juuri tällaisten ihmisten ja heidän arvostelunsa takia en meinaa uskaltaa syödä julkisilla paikoilla ollenkaan tai meinaan saada paniikkikohtauksen lounasruokalassa. Toivottavasti te muiden syömisten kyttääjät edes nautitte elämästänne.
T. Yksi ahdistunut ja syömishäiriöinen läski
Samaistun tähän todella paljon, olen itsekin "ahdistunut ja syömishäiriöinen läski". Töissä ja julkisilla paikoilla syön terveellisesti lautasmallin mukaisesti. Kylässä otan sivistyneesti tarjottavia, jos otan ollenkaan. Mutta kotona suljettujen ovien takana asia onki ihan eri. Minulla syömiseen liittyy paljon ongelmia ja muiden seurassa syöminen tuottaa häpeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ne haluavat syödä terveellisesti edes töissä.
Sulla on huono mielikuvitus kun et keksi muita syitä.
Häiritseekö se jotenkin sua että syövät töissä terveellisesti?Kyllä häiritsee. Ihmeellistä esittämistä. Tekisi mieli kysyä, että kerro salaisuutesi, millä saat tuolla ruokavaliolla nuo mahamakkarat pysymään kiinni omenaisessa vartalossasi?
Miksi et kysy suoraan? Mikä estää? Eikö se ole sun mielestä sopivaa vai etkö vaan uskalla? Miksi asiaa selän takana mietit? Sun kannattaa lukea palstaa ahkerammin, koska tämäkin aloitus on ollut täällä useamman kerran muodossa jos toisessa. Tuli paljon vastauksia, joista sinäkin olisit voinut saada terveelle uteliaisuudellesi tyydyttävän vastauksen. Ja loppujen lopuksi, vittuako sulle kuuluu kenenkään syömiset? Harmi että sulla on noin tylsä elämä. Voit vaikka radikalisoitua.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sillä ole oikeastaan mitään väliä, mitä se työpaikan lihava syö: todennäköisesti tietyllä mielellä varustettu ihminen haluaa joka tapauksessa analysoida ja taivastella hänen syömisiään. Jos hän vetelisi ison kasan viinereitä ja eläisi lihapiirakoilla, todennäköisesti taivastelun aiheena olisi se, ettei ole ihmekään, miten lihava hän on.
Miten olisi lounasrauha itse kullekin painoon ja makumieltymyksiin katsomatta?
samalla tavalla katsottaisiin kieroon jos esim työtön tai ihan vaan sossupummi selittäisi isoooooista tuloistaan ja siitä että on juuri ostamassa miljoonan kämpän mutta ei ole vielä löytänyt sopivaa joten asuu lähiökertsissä vuokralla - mutta siis kyllä rahaa olisi mihin vaan.
Tai elähtänyt pubiruusu selittää olevansa malliainesta ja saisi milloin vaan sopimuksen minne vaan milanoon pariisiin yms.
Itsepetos on se taikasana tässä. Turhaa yrittää valehdellä muille ja varmaan myös itselleenkin asiasta joka on aivan liian läpinäkyvä, kun voisi vain olla hiljaa. Ei kukaan arvostele tai katso kieroon totuutta, mutta kummalliset valheet saavat ihmisen aina näyttämään vähän kummalliselta tai tyhmältä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä ihmeen mielenterveyspotilas kuvittelee että jonkun toisen syömiset on hänen asiansa :D Get a life!
Itse syön paljon tosi myöhään, joka tekee sen, että aamulla en syö mitään ja lounaan vähän närästävään oloon tepsii ihan parhaiten joku lempeä keitto, vissy, salaatti jne. Illalla nautin elämästä, hieron smetanaa ympäri rehevää vartaloani, imen rasvaista lohta ja lipsuttelen viintä ja nektaria. Yhdessä miehen kanssa tehdään lähes päivittäin vaikka mitä herkkuja <3
Hyi, mikä sua vaivaa? hierot smetanaa ruhoosi, imet lohta, lipsuttelet? ruokapervertikko näemmä. Tunge nyt se lohi vaikka pilluus
Vierailija kirjoitti:
Joopa juu. Mä olen kiinnittäyt huomiota hoikkien järkyttäviin annoskokoihin. Seisovasta pöydästä lapatuille lautasille ei mahtuis enää edes pähkinää. Kahvitunnilla otetaan pulla, tai ehkä kaksi. Vissiin sitten sormet kurkkuun syönnin jälkeen, tai hikijumppaa koko ilta?
Noh, aivan sama mulle, mikä se taika ikinä onkaan, en ole samoilla ominaisuuksilla siunattu.
Nimimerkillä 100 grammaa karkkia on lanteilla 500 grammaa.
Olen hoikka, syön paljon. Syön myös herkkuja. En hauku lihavia, enkä arvostele heitä. Puolustan jos joku haukkuu. En tuijota ihmisten lautasia enkä ruokakoreja. Tekisithän saman kiitos? Miksi vastaat vihaan vihalla? Ei me normaalijärkiset ja empaattiset hoikat pidetä ap:n kaltaisista urpoista yhtään sen enempää, ei tarvitse yrittää mollata meitä samalla mitalla...
Vierailija kirjoitti:
Toisten läskien ja syömisten vahtaajilla on jotenkin häiriintynyt mieli. Ei ketään terveellä itsetunnolla varustettua, tasapainoista ihmistä kiinnosta toisten ihmisten elopaino tai heidän syömänsä ruuan laatu/määrä, saati sitten ole tarvetta keskustella siitä.
Mielenterveysongelmaisten määrä kasvaa kohisten. Työpaikoiltakaan heitä ei saa pois, vaan ovat sairauslomilla tai asiaa hoidetaan jollain terapialla, joten saavat "hyvinä jaksoina" kiusata muita työntekijöitä. Ja mihinkäs muualle tällainen osaa hulluutensa suunnata, kuin esim. ylipainoisiin, joiden luulee olevan jotenkin alistuvia ja helpponakki- tyyppejä :) Mieleltään sairaat kun eivät itse tajua millaisia reppanoita ovat.
Vierailija kirjoitti:
Heh, mua naurattaa eniten nämä todella ylipainoiset jotka sanovat ihan pokkana, että paino ei laske kun he syövät liian vähän. Sit niillä on joku ihme fanilauma komppaamassa ja puhumassa säästöliekistä. Oikeesti, aikuinen nainen painaa esim. 135kg ja kehtaa puhua säästöliekistä kun paino ei laske alle 2000kalorin syömisillä. =D =D =D
No tyhmyys ja ylipaino korreloi aika vahvasti. Ei kannata liikaa miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Ystävysty heidän kanssaan, niin pääset ennen pitkää vierailulle heidän koteihinsa tai vaikkapa syömään ravintolaan.
Kokeiltu on :D Ravintolassa lihava syö sitä salaattia kuten aina. Sit kotona kaapissa olevat lukuisat keksipakketit on vieraita varten, samoin pakastimessa olevat jäätelöpaketit ja suklaalevy (vahingossa tietenkin ostettu sitä tavallista suklaata, yleensä ostaa vain tummaa suklaata jota syö kahvin kanssa palasen tai kaksi, terveystietoinen kun on ja tummasuklaa on terveellistä) sipsit on miehen tai veljeltä unohtuneet. Jääkaapissa sit on kevyt tuotteita kuten rasvatontamaitoa joka on superhyvää terveyssmoothiessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ne haluavat syödä terveellisesti edes töissä.
Sulla on huono mielikuvitus kun et keksi muita syitä.
Häiritseekö se jotenkin sua että syövät töissä terveellisesti?Kyllä häiritsee. Ihmeellistä esittämistä. Tekisi mieli kysyä, että kerro salaisuutesi, millä saat tuolla ruokavaliolla nuo mahamakkarat pysymään kiinni omenaisessa vartalossasi?
Lakkaa sinäkin esittämästä ja kysy.
Älä viitsi. Jos ap on yhtä moukka kuin tyhmä niin menee vielä ja kysyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salaatit on niin kalliita, että niitä kannattaa työpaikkaruokalan hinnoilla vetää. Niitä einesmössöjä saa aika halvalla kaupastakin.
Minkä työpaikkaruokalan?
Jos kaupan hintoja katsoo, niin onhan ne valmiit salaatit tosi hävyttömän hintaisia. Saahan sieltä kokonaisia keräkaaleja puolella eurolla per kg, mutta kurkut, jv-salaatit ja tomaatit esim. on jo 3+ euroa per kg. Siis vihannekset sellaisenaan.
Niin ja kaikilla työpaikkaruokala, jossa on myytävänä edullisesti salaatteja?
Sanoinko, että kaikilla? Monissa työpaikkaruokaloissa on käsittääkseni jopa salaattipöytä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä ihmeen mielenterveyspotilas kuvittelee että jonkun toisen syömiset on hänen asiansa :D Get a life!
Itse syön paljon tosi myöhään, joka tekee sen, että aamulla en syö mitään ja lounaan vähän närästävään oloon tepsii ihan parhaiten joku lempeä keitto, vissy, salaatti jne. Illalla nautin elämästä, hieron smetanaa ympäri rehevää vartaloani, imen rasvaista lohta ja lipsuttelen viintä ja nektaria. Yhdessä miehen kanssa tehdään lähes päivittäin vaikka mitä herkkuja <3
Tämähän oli kuin meillä, paitsi ettei me välitetä tuosta viinistä. Molemmat normaalipainoisia iltamässyttäjiä. Joskus mässytetään oikein toistemme iholta herkkuja :D
Vierailija kirjoitti:
Monella laiheliinilla se elämän sisältö on se oma paino ja sen maaninen kyttäys. Sitten kismittää, kun muut keskittyvät elämään ja nautintoihin. Itsekin ylipainoinen, kiva työ, upea mies, kauniit lapset ja olen aktiivinen. Joten tuijota vaan kovempaa >:)
Laihoilla, erityisesti sellaisilla jotka ovat jossain vaiheessa itse joutuneet laihduttaman kerran tai pari, on hirveä tuska jos joku nauttii ruuasta. Heitä ahdistaa jos joku on läski, mutta heitä ahdistaa myös jos joku on laiha (="parempi").
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi, mikä sua vaivaa? hierot smetanaa ruhoosi, imet lohta, lipsuttelet? ruokapervertikko näemmä. Tunge nyt se lohi vaikka pilluus
Kerrankin sivistynyt kommentti! Olet varmaankin huolestuneena kansanterveyden ja veroeurojen asialla? Vai räjähtikö pää? :D Sitä se tekee, kun mielenterveys prakaa :D
On ehkä luonnollista, että ihmiset vertailevat itseään toisiinsa. Siltikään ei kannata tehdä johtopäätöksiä pelkästään lautasen ruokamäärän tai sisällön perusteella.
Syömishäiriö on monimutkainen tauti. Anoreksia ei ole ainoa syömishäiriö vaan lihavilla voi olla ahmimishäiriö tai lihavan syömishäiriö. Syöminen ei ole kaikelta osin järjellä säädeltyä vaan siihen liittyy elämän varrella vastaan tulleita kysymyksiä, tunnepuolen säätelyä, häpeää jne. Siltikin pitää muistaa, ettei kaikilla lihavilla ole välttämättä syömishäiriötä.
Lihavuus on myös todellisuudessa paljon monimutkaisempi tauti kuin suoraan kalorimäärään yhdistettävä tila. Tietysti karkeasti voi sanoa, että nollakaloreilla on mahdotonta lihoa, eikä 5 litraa rasvaa päivässä nauttiva laihdu helposti. Täytyy kuitenkin muistaa, että lihavuus on tulehdustauti, suoliston tauti ja se liittyy vahvasti myös muuhun länsimaiseen sairaalloisuuteen (esim. hygienia, antibiootit jne.) Toisin sanoen lihava voi syödä jopa normaalisti ja säilyttää silti ylipainonsa. Lihavan elimistö hyödyntää helposti nopeita energianlähteitä. Se, että laihat ovat läpipaskoja, ei siis ole aivan urbaania legendaa. Suoliston bakteerikannalla on selkeitä vaikutuksia siihen, kuinka ihminen hyödyntää nauttimaanssa ravintoa. Tiiviissä kontaktissa keskenään olevilla ihmisillä suoliston bakteerikanta muuttuu samankaltaiseksi. Se voi osittain selittää, miksi joissain perheissä lihavuus on yleistä. Ilmiö ei johdu pelkästään ruokavaliosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin sivistynyt kommentti! Olet varmaankin huolestuneena kansanterveyden ja veroeurojen asialla? Vai räjähtikö pää? :D Sitä se tekee, kun mielenterveys prakaa :D
Laiheliinia ahdistaa jos joku nauttii elämästään ja parisuhteesta. Olen miettinyt, että onko muitakin nautintoon liittyviä ongelmia enemmän syömistä pelkäävillä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen huomannut, että ne lihavat syövät tosi vähän ja puhuvat kovaan ääneen kuinka ovat ihan täynnä. Puhuvat myös usein kuinka illalla menevät lenkille tai salille. Silti he vain lihovat ja lihovat. Tuolla tyylillä pitäisi painon laskea vauhdilla.
Uskon että kotiin päästyään he ahmkvat naamaansa paljon ruokaa, koska ovat päivän kituuttaneet vähällä ruoalla näön vuoksi. Nälkäisenä tulee syötyä huonosti ja liian paljon. Typerää elää itsepetoksessa. Helpompi olisi aloittaa laihduttaminen jos ensin myöntäisi itselleen miten elää ja sitten lähtisi sitä parantamaan.
Tätä minäkään en ymmärrä. Syödään se salaatti ja voivotellaan miten ollaan täynnä. Pitsaa ei jaksa syödä edes puolikasta. Salilla monta kertaa viikossa. Karkkilakossa. Edes rusinoita ei voi syödä kun ovat täynnä sokeria. Miten voi olla mahdollista että on silti vuodesta toiseen lihava? Kun saahan sitä olla eikä se muille edes kuulu mutta miksi vetää sitä teatteria?
Heh, mua naurattaa eniten nämä todella ylipainoiset jotka sanovat ihan pokkana, että paino ei laske kun he syövät liian vähän. Sit niillä on joku ihme fanilauma komppaamassa ja puhumassa säästöliekistä. Oikeesti, aikuinen nainen painaa esim. 135kg ja kehtaa puhua säästöliekistä kun paino ei laske alle 2000kalorin syömisillä. =D =D =D