48v ja vauvakuume
Onko teidän mielestä 48v vielä sopiva ikä tehdä lapsia?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti vähän lapsenkin kannalta.
Niin, onko lapselle parempi syntyä kuin olla syntymättä? Sitä on aika vaikea toisen puolesta sanoa, itse olen varsin mielelläni olemassa. Miten sinä?
Entäs sitten jos olisit vaikeasti kehitysvammainen?
No silloin en varmastikaan ajattelisi, että parempi olla syntymättä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisitko sinä, että äitisi olisi 50 vuotta vanhempi sinua?
Äitini on jo kuollut, mutta ehdottomasti mieluummin noin kuin että minua ei olisi koskaan ollut olemassakaan. Nuori äitihän ei optio ole, jos 48-vuotias haaveilee lapsesta.
Kylläpä sai ankaran vastaanoton tämä minun kysymukseni. Minulla on kyllä ennestäänkin lapsia. Mielestäni olen hyväkuntoinen ja jaksan siinä missä nuoremmatkin. En ole niitä ihmisiä, jotka kiikuttavat vanhemmat lapset päiväkotiin uuden vauvan syntyessä. Tämä piikkinä nuorille äideille, olen niin monien nähnyt niin tekevän. Osaan myös leikkiä lasteni kanssa, enkä vain räplätä puhelinta hiekkalaatikon reunalla ynnä muualla. Miksi minun lapseni kehitysvammainen (varmasti) olisi? Kai se mahdollisuus on kenellä tahansa. Tietysti korkeampi riski saada kehitysvammainen lapsi vanhemmalla iällä toki on.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä sai ankaran vastaanoton tämä minun kysymukseni. Minulla on kyllä ennestäänkin lapsia. Mielestäni olen hyväkuntoinen ja jaksan siinä missä nuoremmatkin. En ole niitä ihmisiä, jotka kiikuttavat vanhemmat lapset päiväkotiin uuden vauvan syntyessä. Tämä piikkinä nuorille äideille, olen niin monien nähnyt niin tekevän. Osaan myös leikkiä lasteni kanssa, enkä vain räplätä puhelinta hiekkalaatikon reunalla ynnä muualla. Miksi minun lapseni kehitysvammainen (varmasti) olisi? Kai se mahdollisuus on kenellä tahansa. Tietysti korkeampi riski saada kehitysvammainen lapsi vanhemmalla iällä toki on.
Ihana provo;)
Tiedän kyllä, että täällä tykätään provoilla. Tämä nyt ei ole sellainen. Jos nuoremmat tahtovat yleistää vanhemmat naiset tiettyyn muottiin, niin miksen minäkin sitten voi niin tehdä?
Tee lapsi jos haluat. Ei me täällä tämän kummemmin osata tätä sun asiaa kommentoida.
Aika vanhalta kuulostaa kyllä. Oma äiti on ton ikäinen ja mummo siis.
Omalla kohdalle ajattelin aina yläikärajaksi 35. Se on toki aika normisettiä nykyään, mutta mun perheessä on tehty lapset melko nuorina. Itse olen nyt siis 28 ja kahden äiti ja tähän taitaa lapsiluku jäädä.
Mieheni äiti oli 41 kun sai miehen ja kyllä se nyt vähän harmittaa kun on ollut pitkään sairaseläkkeellä ja ei jaksa hoitaa lapsenlapsia niin paljoa kuin haluaisi. Näkevät siis paljon, mutta anoppi harmittelee vähiä voimia. Tietty nuoremmatkin voi sairastua, mutta kyllä se todennäköisyys vanhemmiten kasvaa. Ja toki olen iloinen, että halusi lapsen vähän vanhempana, muuten mulla ei olisi ihanaa miestä, mutta aika hurjaa olisi jos olisi vielä melkein 10 vuotta vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Jos vauva heräilee monesti öisin, on univaikeuksia, ilmavaivoja
tai on joku allergia, ja saat juosta lääkärissä alvariinsa, et tuon ikäisenä jaksa kun ei nuoremmatkaan. Tuskin ehdit käydä kaupassa ja tehdä ruokaa, ja jos vielä ei ole ketään auttamassa, olet kovilla.Ole realisti. Vähäuninen keski-ikäinen on ikävä äiti.
Ei hätää, isovanhemmat hoitavat vauvaa ja kotia mielellään sillä välin kun 48-vuotias äiti lepäilee. Mitäpä muuta sitä eläkkeellä tekisikään.
Onko sulla jo ennestään lapsia? Jos on, niin täytyy etukäteen miettiä mitä mahdollisesti useat keskenmenot vaikuttaa sit perhedynamiikkaan. Tai vammainen lapsi. Jos ei oo ennestään lapsia niin miksi ei?