Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten narsisseja kuuluu kastella ettei ne ole kohta räjähtänyt ruma puska?

Vierailija
27.03.2017 |

Nyt niin nätisti kukalla, nuppuja paljon ja napakat varret. Ohjeena niukka kastelu. Suomentakaa mitä se tarkoittaa? Kerran viikossa tl, rkl, dl? Kerran kahdessa viikossa? Aina mulla reuhahtaneet ja lopulta sipuli homehtunut.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä desilitra viikossa riittää. Jos sulla on tilaisuus pitää niitä yöt viileässä reuhahtavat vähemmän, eli lämpö ja niukka valo saavat monet kasvit kasvamaan pituutta liian nopeasti.

Kun ne ovat kukkineet, voit istuttaa ne sipulit kukkapenkkiin, siellä ne kukkivat jopa useita vuosia aina keväisin.

Vierailija
2/10 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan ei ollenkaan. Sipulissa on kaikki tarvittava kukkimiseen. Liika kastelu saa vain varret kasvamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kastella.

Vierailija
4/10 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä kuulu kastella ollenkaan, jos kyseessä normimarketista hankittu multahökötys.

Vierailija
5/10 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä desilitra viikossa riittää. Jos sulla on tilaisuus pitää niitä yöt viileässä reuhahtavat vähemmän, eli lämpö ja niukka valo saavat monet kasvit kasvamaan pituutta liian nopeasti.

Kun ne ovat kukkineet, voit istuttaa ne sipulit kukkapenkkiin, siellä ne kukkivat jopa useita vuosia aina keväisin.

Täällä on vielä metrin verran lunta 😃

Mutta eipä kastella nyt ollenkaan jos onnistuisi näin.

Ap

Vierailija
6/10 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kastele ollenkaan. Sipulikukat ei tarvitse ollenkaan kastelua. Mun jouluhyasintit on aina tosi komeet, kun en kastele. Äiti kastelee omiaan ja niistä tulee pitkiä honkkeleita. Sama narsisseilla.

Vierailija
7/10 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat ulkokasveja. Sisällä niistä tule hetkessä rumia, ulkona pärjäävät pitkään.

Vierailija
8/10 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tilkan silloin tällöin laittanut vettä ja hyvinhän nuo ovat kukkineet. Viime keväänä ostin sellaisen perunanarsissin ja kukki ja kukki pitkään vielä kukkapenkkiin vietynäkin.

Vierailija
9/10 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jo 2 viikkoa narsissit ulkona, kestävät pikkupakkasta hyvin.

Vierailija
10/10 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut mummon haudalle kahden matalan kuunliljan keskelle matalaa kukkivaa liljaa. Postimyynnissä näin sipuleita. Liekö marketeissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi