Masentunut puoliso ja henkinen väkivalta.
Puoliso on masentunut. Se ilmenee murjottamisena, mutinana siitä, kuinka vois pistää palamaan milloin mitäkin, epäempaattisena, ovien ja laatikoiden riuhtomisena ja paiskomisena, yleisenä henkisenä väkivaltana. Lisäksi puolison vaatimukset minua kohtaan ovat epärealistisia. Olen kuumeessa, keuhkokuvissa kävin ja minulla on nestettä keuhkoissa. Puoliso vaati minua nostamaan hänen kanssaan myrskyn pudottamaa isoa liukuovea. Ei hyväksynyt, kun sanoin, ettei se ole minulle nyt hyväksi. Tämän masennusasian kertoi eilen, mutta itsepäisesti ja jotenkin voitonriemuisesti kieltäytyy lääkäristä ja lääkityksestä. Haluaa jotenkin piehtaroida siinä ja olla paskamainen. Perustelin, ettei loppuperhe saa joutua kohtuuttomasti kärsiä siitä, niin puhui itsensä poistamisesta kuvioista, jos on kerta niin kamalaa. Meille on tullut yllättävä reilun tonnin meno, josta nyt märehtii piehtaroi sen takia pahaa oloaan. Vastaava summa löytyy s-bonustililtä, muttei kelpaa. Itse en suostu olemaan kauaa likasäkkinä. Ajatuksia?
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Samasta aiheesta kirjoittelin vain muutama viikko sitten. Yleensä näihin sanotaan, että ohjaa mies hoitoon. Vaan milläs ohjaat, kun toinen ei suostu lähtemään. Meilläkin oli lääkäriaika valmiina. Mutta kun mies kieltäytyi lähtemästä, niin ei aikuista väkisin saa liikutettua.
Ja kun ei kuitenkaan uhkaa itsemurhalla eikä ole väkivaltainen, niin pakkohoito ei ole vaihtoehto. Kökkö tilanne siis. Joko annat miehen kiusata perhettä tai otat etäisyyttä. Hyviä vaihtoehtoja ei ole. Oletan, että järkipuhe ei mene perille, kuten ei meilläkään.
Niinpä, kiitos vastauksestasi. Itse yritän pitää etäisyyttä, mutta se tunkee viereen huokailemaan ja maalailemaan niitä pirujaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta aiheesta kirjoittelin vain muutama viikko sitten. Yleensä näihin sanotaan, että ohjaa mies hoitoon. Vaan milläs ohjaat, kun toinen ei suostu lähtemään. Meilläkin oli lääkäriaika valmiina. Mutta kun mies kieltäytyi lähtemästä, niin ei aikuista väkisin saa liikutettua.
Ja kun ei kuitenkaan uhkaa itsemurhalla eikä ole väkivaltainen, niin pakkohoito ei ole vaihtoehto. Kökkö tilanne siis. Joko annat miehen kiusata perhettä tai otat etäisyyttä. Hyviä vaihtoehtoja ei ole. Oletan, että järkipuhe ei mene perille, kuten ei meilläkään.
Niinpä, kiitos vastauksestasi. Itse yritän pitää etäisyyttä, mutta se tunkee viereen huokailemaan ja maalailemaan niitä pirujaan.
Ap
Etäisyys taitaa tarkoittaa pidempää välimatkaa. Vähän niin kuin eri kämppiä.
Masennus on vain tekosyy toisen huonoon kohteluun. Kusipäinen luonne ei ole sama kuin masennus. Sen voit hänelle kertoa ja sanot suoraan että jos oikeasti kokee olevansa masentunut niin menee hoitoon, muussa tapauksessa lopettaa vittuilun tai sinä lähdet.