Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu et kolmea lasta ei saa tehdä sellaiset joilla ei ole varaa

Vierailija
22.03.2006 |

tila-autoon mutta meillepä tulee kolmas ja ihan ajellaan normaalilla henkilöautolla ja mahdutaan silti. Kauheutta vielä lisää et meillä ei ole edes farmaria ollut vielä. Ihmellistä tää elämä nykyään, ei ihme että uutisissa kerrotaan kotitalouksien ylivelkantumisesta. Joo tiedän et jollain on varaa vaikka 10 tila-autoon mutta se ei ole mikään pakollinen hankinta, onneksi.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä kaikki lapset vielä turvaistuimissa, eli 3 turvaistuinta mahtuu meidän farkun takapenkille..

Vierailija
2/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 lasta mahtuu kyllä ihan tavalliseen henkilöautoon. Neljännen lapsen kohdalla tulee jo vähän ahdasta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin mahtuu tavan autoonkin, jossa kunnon turvavyöt takana. Siinä olen ehdoton, että kaikille lapsille täytyy olla omat huoneet, olipa lapsia vaikka 10.

Vierailija
4/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä niitä tila-autoja kalliimpiakin autoja löytyy ja käytettyjä tila-autoja edullisestikin.

Vierailija
5/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin ihmetellyt, kun puhutaan tila-autoista yms., kun pohditaan lasten hankintaa. Asutaan Helsingissä, joten julkinen liikenne on kohtalaisen hyvä. Jotkut asiat jäävät tekemättä, kun ei ole autoa, mutta pointti olikin, että ilmankin pärjää.

Vierailija
6/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osti juuri farmariauton ja rakennuttaa omakotialoa (130 neliötä).

Täytyy ihmetellä miten sillä on varaa. Meillä ei ole farmariautoa eikä uutta omakotitaloa, vaikka ollaan miehen kanssa molemmat töissä. Meni ehkä vähän ohi aiheen, mutta pointti oli se, että minua ihmetyttää miksi nykyään pitää saada kaikki mahdollinen heti.

Vierailija
7/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tarve sinulla on todistella asiaa -jos teille riittää autonne niin hyvä! Ihan täysin teidän oma asianne! Toden totta joka perhe saa itse päättää, millä kulkee. Ettekä te ole tilivelvollisia autonvalinnastanne kenellekään.

Mikähän tuon kirjoituksesi takana lopulta on?

Vierailija
8/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun niillä joillain perheillä on jopa enemmän kuin kolme lasta, eikä kansainvälinen yhteisö kuitenkaan auta niitä yhtään hankkimaan tila-autoa. Se vaikeuttaa elämää todella paljon myös siellä.

Vierailija
9/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei ole varaa ostaa tila-autoa?

Vierailija
10/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties olet hieman epävarma ihminen?

13

Vierailija
11/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kenties olet hieman epävarma ihminen?

13

Vierailija
12/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on masentuneelle aikasta rankka paikka -kokemuksesta tiedän :( Itse parannuin masennuksestani ja opin olemaan ottamatta itseeni muiden mielipiteitä ja kummasti on helpompi olla ;)

Hmm, mitenköhän saisi sinutkin olemaan välittämättä typeristä kommenteista? Voi että, älä anna mokomien hölmöyksien horjuttaa sinua! Mitä sen on väliä, mitä normeja muut asettaa; sinä elät sinun elämääsi!

Onhan se nyt onni kiinni ihan muista asioista kuin autoista, ammatista ja asunnosta, kuitenkin.

Kaikkea hyvää sinulle, kulje pystypäin :)

13

Vierailija
13/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tietenkää kyse ole mistään näyttämisenhalusta tai muiden ihmisten odotusten täyttämisestä. Itse vain ajattelin, että sellainen olisi todella kätevä käytössä. Sanoin kuitenkin miehelle, että kyllä me vanhalla sedanillakin pärjätään, jos meillä ei ole millinkään halua laittaa rahaa juuri nyt autoon. Kyse on vain mukavuudenhalusta, ei pärjäämisestä. Ei edes rahallisesta pärjäämisestä, sillä meidän auto maksoi ainakin niin vähän, että moni ihan tavallinen, käytetty sedan olisi paljon kalliimpi. Nuo pienemmät tila-autot ovat täysin farmarin hintaisia. Isommissa autoissa on sitten jo vähän hintaakin.

Vierailija
14/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kaikkea hyvää sinulle, kulje pystypäin :)

13

Vierailija
15/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai varsinkaan pienillä lapsilla, mun lasten serkut on 11-v ja 8-v ja vieläkin ne tahtoo ainakin nukkua samassa huoneessa (niillä on omat, mutta pikkuveli aina kömpii isosiskon huoneeseen...)

Minulla ei koskaan ollut omaa huonetta, mutta mitäs tuo haittasi, ei mitään.

Toisaalta mä taas ajattelen, että kaksi lasta samassa huoneessa on vielä ok, mutta yli sen ei käy... Ja joku aattelee toisin...siihenhän meillä kaikilla on oikeus.

Vierailija
16/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa lapset erilleen istumaan ja jää pois se kmala takapenkkitappelu.

Vierailija
17/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoot muut siitä sitten mitä mieltä tahansa, mutta meillä on omat syymme, miksi sellaisen tarvitsemme. Emme koe olevamme selitysvelvollisia kenellekään ;) ja jos jotakuta naurattaa autovalintamme, niin siitä vaan -nauruhan pidentää ikää :D

Vierailija
18/18 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ole elänyt lapsuuteni ahtaasti. Koko perhe nukkui samassa huoneessa ja kun 20vuotiaana muutin kotonta pois, sain vasta oman keskittymis ja läksyjen luku rauhan. Omille lapsille haluan väljän elinympäristön ja myös oman yksityisyyden ja rauhan. Myös olla kotonamme kavereiden kanssa, ilman että vanhemmat istuvat 2 metrin päässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme