Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aivan ihmeellinen tekstari, vähän jopa pelottaa

Vierailija
27.03.2017 |

Yöllä oli tullut ilmeisesti prepaidista seuraava viesti:

-Lopeta tuo pelleily tai lopetan sen itse.

Aamulla laitoin takaisin: En ymmärrä. Viesti on tullut ilmeisesti väärään numeroon. Vastasi nopeasti:

-Kyllä on tullut ihan oikeaan numeroon

Vastasin: kerro kuka olet niin voidaan selvittää asia, en tosiaan tiedä mistä on kyse

-kyllä tiedät ja tiedät kuka olen. Älä esitä.

En vastannut enää mitään. En keksi yhtään mitään töistä, en kavereista, en perhetutuista, en sukulaisista, en naapureista, mihin tämä voisi liittyä. Mitään konfliktin tapaistakaan ei ole ollut ainakaan pariin vuoteen. Silloin oli pieni naapuririita, mutta en voi mitenkään uskoa, että liittyy siihen.

Odottelenko vain vai mitä teen? Ei tämä nyt tässä vaiheessa mikään poliisiasiakaan ole, kun ei ole selvää uhkailua.

Mitä te tekisitte?

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee joku vitsi. Jos et olisi vastannut mitään niin olisi jäänyt siihen.

Vierailija
2/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vain antanut olla. Mutta nyt lopetat viestittelyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita numeroon.

Vierailija
4/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pilailee

Vierailija
5/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisi soittanut numeroon heti ja kysynyt että mitä h***ttiä tuollaiset viestit on olevinaan ja paras lopettaa just siihen paikkaan.

Vierailija
6/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lienee joku vitsi. Jos et olisi vastannut mitään niin olisi jäänyt siihen.

Toivottavasti jonkun kierotuneen "vitsi". 

Luulisi jokaisen normaalin tajuavan, että tuo on pelottelua ja ahdistaa eikä naurata yhtään. 

ap

Vierailija
7/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku mies olla ihastunut sinuun ja tulkinnut käytöksesi jotenkin "provosoivaksi", vaikka olisitkin käyttäytynyt ihan normaalisti?

Tai onkohan joku nainen mustasukkainen miehestään, joka on joku sinun työkaveri, kaveri tms.?

Vierailija
8/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten se on oikeasti väärä numero eikä tyyppi tiedä/tajua sitä itse, että se on väärä numero. :D

Vierailija
9/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo "tai lopetan sen itse" kuulostaa musta uhkailulta? Sellaiselta epäsuoralta. Mun mielestä voit ilmoittaa poliisille ihan hyvin ja olisi hyväkin.

Vierailija
10/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita numeroon.

Jotenkin en uskalla. Laitan miehen illalla soittamaan ehkä, jos tulee uusia viestejä. Jos ei nyt enää kuulu mitään, yritän vain unohtaa asian. 

Vierailija
11/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen viesti meni lähettäjältä väärään numeroon, jota hän ei huomannut ja luuli että se, jolle viesti oli tarkoitettu, vastasi.

Unohda koko juttu ja jos vielä kerran tulee viesti samasta numerosta, poistat sen lukematta.

Vierailija
12/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut samantapaisia häirintäviestejä prepaid-numeroista, kun uskalsin omalla nimelläni kirjoittaa nettiin oman mielipiteeni nykyisestä pakolaiskriisistä.

Vierailija
13/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvitä numero tiedustelusta?

Vierailija
14/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku mies olla ihastunut sinuun ja tulkinnut käytöksesi jotenkin "provosoivaksi", vaikka olisitkin käyttäytynyt ihan normaalisti?

Tai onkohan joku nainen mustasukkainen miehestään, joka on joku sinun työkaveri, kaveri tms.?

Jos näin, niin en kyllä ole mitään huomannut. Työyhteisössä olen tiiviisti n. kymmenen miehen kanssa tekemisissä ja ei tunnu kukaan heistä menevän tällaiseen lokeroon, että lähettelisi tuollaisia. 

Mutta kontakteja tietysti on muuallakin vaikka kuinka paljon eli mahdotonta tietää kaikkien pimeitä puolia. 

Vierailija
15/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai tämän tein ensimmäiseksi. 

Vierailija
16/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta prepaid-liittymä ja laita takas, että "paha keisari tulee ja repii sulta pään helvettiin."

Vierailija
17/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä vastata epämääräisiin viesteihin tai soitella takaisin, koska voi saada laskun.

Vierailija
18/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai tämän tein ensimmäiseksi. 

No selvisikö mitään?

Vierailija
19/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi. Mulla kävi aikoinaan vastaavanlainen tilanne, jossa oudosta prepaidista tuli ensin pari puhelua, en kerennyt vastaamaan, sitten pari pelottavaa viestiä joissa uhattiin tulla potkasee mun ovi sisään ja tappaa minut sekä mun kissani. Menin aivan paniikkiin ja kun yritin tavoittaa sitä henkilöä, mutta sepä ei heti vastannutkaan. Olin vielä just muuttanu uuteen asuntoonkin ja yksin kotona. Lopulta selvisi, että se oli yks erittäinen kieroutunut kundi, jonka kanssa olin yhtenä yönä jäänyt hetkeksi suustani kiinni ja koska vaikutti mukavalta, annoin numeron. Mitään ei hänestä kolmeen vuoteen kuulunut kunnes sitten eräänä päivänä.. Kun mulle sitten valkeni kuka on kyseessä, raivosin puhelimeen aikani ja kundi rauhottui. Eipä ole sen jälkeen enää uskaltanut häiriköidä. Kieltämättä kyllä menin aluks aivan lukkoon...Kaikenmaailman sekopäitä tänne mahtuu.

Jos uskallat, yritä vaan tavotella sitä. Kuseta vaikka alkuun oma nimes ja paikkakunta jos mahdollista. Pelolle ei saa antaa valtaa.

Vierailija
20/98 |
27.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli eilen illalla tuo ketju jossa joku provoili "että minua seurataan " . Se ilmoitettiin 112 een sillä vaikka oli provo oli rikollisislla asioilla ja ketjussa oli myös uhkailuja ja viittauksia poliisin toimintaan (!)

Tämä lienee sama porukka. Ja fobbahan vaan naurattelee näille . Ilmoittakaa nämä AINA! Mieluiten 112 koska sillätavoin saadaan painetta saada poliisi ottamana ne kiinni . Sillä mitä useampi ilmoittaa 112 een niin sitä enemmän materiaalia kertyy nuhalle.

Soita siis 112 ja aloita sanomalla ettei ole hätä mutta ilmoitat vaan tulleesta uhkaavanoloisesta viestistä.

Soitin itsekin äsken samasta asiasta sinne . Kaikki jää nauhalle! On sama tekeekö poliisit mitään mutta vastaisuuden varalle kaikki jää nauhalle jos jotakin tapahtuu!